۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۵۷۸۹۸

سرپرست دانشگاه باقرالعلوم و معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی معارفه شدند

سرپرست دانشگاه باقرالعلوم و معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی معارفه شدند
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی علوی به عنوان سرپرست دانشگاه باقرالعلوم(ع) و حجت الاسلام والمسلمین مریجی به عنوان معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی معارفه شدند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین معارفه حجت الاسلام سیداحسان رفیعی علوی به عنوان سرپرست دانشگاه باقرالعلوم(ع) و حجت الاسلام شمس الله مریجی به عنوان معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رئیس و مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اساتید و کارکنان دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی ضمن اشاره به سانحه دلخراش اخیر گفت: تسلیت عرض می‌کنم بابت اتفاقات تلخی که رخ داد و رئیس جمهور محترم و هیئت همراه در این سانحه تلخ به لقاء الله پیوستند. علو درجات را برای ایشان و هیئت همراه مسئلت می کنم. 

حجت الاسلام و المسلمین واعظی ادامه داد: همانند شهادت شهید بهشتی و یارانش، شهید باهنر و شهید رجایی، این واقعه تلخ نیز در باطنش رحمت الهی است و ان شاء الله خون این شهیدان خدوم باعث استحکام بیشتر ریشه‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: هفت نهاد آموزشی منتهی به مدرک در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند که در میان اینها دانشگاه باقرالعلوم(ع) تنها نهاد آموزشی منتهی به مدرک دانشگاهی است.

وی افزود: بحمد الله طی قریب به 12 سال مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین مریجی، دانشگاه باقرالعلوم(ع) رشد بسیار خوبی پیدا کرد. در ابتدا تعداد رشته‌ها و دانشجویان اساتید دانشگاه محدود بود، اما در حال حاضر حدود 1650 دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در سال جاری بیش از 800 طلبه در آزمون اختصاصی این دانشگاه شرکت کردند و این تعداد جدای از آمار متقاضیانی است که از طریق آزمون سراسری ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر نگاه ویژه دانشگاه باقرالعلوم(ع) به بحث کیفیت آموزشی گفت: تمرکز این دانشگاه بر مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد است و با این وجود در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها، دانشگاه باقرالعلوم(ع) با برخورداری از رشته‌های بی‌بدیل، سطح علمی بالای اساتید، تنوع رشته ها و همچنین تأسیس رشته‌های مسئله محور دارای جذابیت بسیار بالایی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به شخصیت ممتاز حجت الاسلام و المسلمین مریجی افزود: ایشان با همراهی جدی خود در مباحث راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی و با همراه کردن دانشگاه باقر العلوم (ع) با رویکردهای دفتر تبلیغات توانستند نقش بسیار موثری را در مدت ریاست خود در دانشگاه باقرالعلوم(ع) ایفا کنند. از خداوند متعال می خواهم که خدمات این شهید زنده را ذخیره عقبای ایشان قرار دهد و همان گونه که برادر شهید ایشان به انقلاب خدمت کردند، به ایشان نیز تا سالیان سال توفیق خدمت در عرصه علم را عطا کند. 

حجت الاسلام و المسلمین واعظی سپس به معرفی سرپرست دانشگاه باقرالعلوم(ع) پرداخت و گفت: جناب آقای رفیعی علوی ظرفیت بسیار بالایی هم به جهت علمی و هم به جهت خلاقیت و جوانی دارند. در همین مدت کوتاه در معاونت آموزش دانشگاه شاهد آثار و برکات فراوان مدیریت ایشان بودیم. 

عضو هیئت امناء دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان سخنان خود گفت: در جلسه هیئت امناء نیز جناب آقای رفیعی علوی با رأی قاطع انتخاب شدند و امیدواریم که این اعتماد، طلیعه خدمتی بالاتر برای ایشان باشد. ان شاء الله با همکاری اساتید ، مدیران و پرسنل دانشگاه بتوانند در خدمت به عرصه علم موفق باشند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی پس از تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه گفت: مراسم تکریم امروز با روضه و ذکر نام سیدالشهداء و شهیدان راه خدمت به مردم برکت گرفت. ان شاء الله بتوانیم همانند این شهدای گرانقدر، دین خود را در جهت خدمت به مردم ادا کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در این دانشگاه گفت: در ابتدا دانشگاه دارای 6 گروه علمی، 300 دانشجو و 16 رشته بود ولی در حال حاضر نزدیک به 60 رشته تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد. تمامی این حرکت‌ها به لطف الهی، برکت شهدا و همچنین همیاری و حمایت مدیران، اساتید و همکاران گرامی است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود گفت: ان شاء الله خداوند به برکت امام رضا علیه السلام و به برکت شهداء به ویژه شهدای گمنام آرام گرفته در دانشگاه باقرالعلوم (ع) و شهدای خدمت به مردم، به دانشگاه باقرالعلوم (ع) و نهاد دفتر تبلیغات اسلامی برکت عنایت فرماید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید احسان رفیعی علوی، سرپرست دانشگاه باقرالعلوم (ع) واقعه تلخ اخیر و شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت و افزود: افرادی از صف خدام ملت پرکشیدند. ان شاء الله آرزوی شهادت ما و این خط سرخ شهادت برای ما نیز محقق شود. 

سرپرست دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به افتخار به خدمت در خانواده دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی توفیقات حاصل شده در معاونت آموزش دانشگاه در این دو سال حاصل حمایت و اعتماد اساتید بزرگواری است که در این جلسه حاضر هستند. 

وی افزود: طی مدت خدمت در معاونت آموزش دانشگاه از اساتید و کارکنان دانشگاه درس‌های اخلاقی و رفتاری بسیاری فراگرفتم و تمامی موفقیت حاصله در این مدت مرهون تلاش های شما عزیزان است.

وی اعتماد هیئت امناء، اساتید و کارکنان را عامل اصلی پیشبرد اهداف دانشگاه قلمداد کرد و افزود: ان شاء الله با تعامل و همدلی بیشتر بتوانیم با خدمت به دانشجویان و اساتید، برای مذهب حقه و مظلوم اهل بیت فردی تأثیرگذار باشیم.

ارسال نظرات