۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۵۷۹۸
لیالی در جمع خبرنگاران:

بیش از 5 میلیون ایرانی برای حج تمتع و مفرده ثبت نام کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت کشور، در حال حاضر پنج میلیون دویست هزارنفر درکشور برای تشرف به حج تمتع و مفرده ثبت نام کرده اند.
رييس سازمان حج وزيارت کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی لیالی، رییس سازمان حج و زیارت کشور، ظهر امروز درجمع خبرنگاران، با بیان این که در حال حاضر یک میلیون و هفتصد هزارنفر در کشور، برای حج تمتع ثبت نام کرده اند، گفت: سازمان حج و زیارت در سال تنها قادر است صد هزار نفر را به حج تمتع اعزام کنند و 17 سال زمان می برد تا این تعداد ثبت نام شده به حج تمتع مشرف شوند.

وی همچنین از ثبت نام سه میلیون و پانصد هزار نفر برای تشرف به حج مفرده نزد بانک های کشور خبرداد و بیان داشت: تاکنون از این تعداد یک میلیون وپانصد هزار نفر قرعه کشی شدند و پس از تعیین و تکلیف این تعداد نفرات قرعه کشی شده، تکلیف دو میلیون و دیگر نیز مشخص خواهد شد.

لیالی با بیان این که هیچ زمانی برای آغاز دوباره حج مفرده تعیین نشده است، خاطر نشان کرد: قرعه کشی دو میلیون نفر باقیمانده حج مفرده ممکن است به سال آینده موکول شود و به دلیل شرایط حاکم، احتمال افزایش ظرفیت حج تمتع و مفرده در کشور وجود ندارد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حال حاضر روزانه سه هزار نفر ایرانی به عراق اعزام می شوند، در عین حال از افزایش تعداد اعزامی ها به عتبات و عالیات تا روزانه پنج هزار نفر خبرداد و گفت: با افزایش تعداد زائران عتبات وعالیات قادر خواهیم بود نسبت به بخشی از خواسته های ملت عزیز ایران پاسخگو باشیم.

لیالی همچنین با هشدار به زائرانی که با کارون های غیر مجاز به عتبات و عالیات اعزام می شوند، گفت: سفر با کاروان های غیر مجاز تبعات خودش را دارد و برای جلوگیری از اعزام این کاروان های غیر مجاز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان این که خدمات این کاروان های غیر مجاز نیز آشکار نخواهد بود، افزود: به دلیل غیر مجاز بودن این کاروان ها زائران از خدمات نازل برخوردار خواهند بود و زائران محترم سعی کنند با یک تأخیر کوتاه مدت، اما با امنیت و آرامش خاطر مناسبی به عتبات و عالیات مشرف شوند./950/پ202/ص
ارسال نظرات