۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۵۸۰۲۲

پیکر شهید آل‌هاشم در وادیِ رحمت تبریز آرمید/سنگ تمام تبریزی ها برای بدرقه «سید شریف» + فیلم

پیکر شهید آل‌هاشم در وادیِ رحمت تبریز آرمید/سنگ تمام تبریزی ها برای بدرقه «سید شریف» + فیلم
مراسم تشییع امام جمعه محبوب تبریز با حضور پرشور مردم قدرشناس و آگاه مردم این دیار از میدان شهدای این شهر آغاز و خیل عظیم حاضرین برای آخرین بار با امام جمعه خود وداع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، مردم شهر تبریز صبح امروز برای آخرین وداع با شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوبشان به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس این گزارش، پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم، امام جمعه محبوب مردم تبریز دقایقی قبل پس از تشییع باشکوه بر دوش مردم شهیدپرور این شهرستان در گلزار شهدای وادی رحمت آرام گرفت.

میدان شهدای تبریز مملو از جمعیتی بود که برای بدرقه شهید آیت الله آل هاشم آمده‌ بودند.

با اینکه قرار بود مراسم ساعت ۹ صبح در این میدان آغاز شد اما مردم عاشق برای بجا آوردن آخرین وظیفه شان در قبال مردی که مردمی بود با بالا زدن آفتاب و از سپیده دم در میدان شهدای تبریز حاضر شدند و دسته دسته از خیابان های منتهی به سوی این میدان رهسپار گشتند تا نشان دهند که برای خادمان ملت و هرکسی که برای مردم دل بسوزاند و خدمت کند، ارزش قائلند و خوبی را فراموش نمی کنند.

آذربایجانی‌ها از دقایق ابتدایی صبح امروز در میدان شهدای تبریز حضور یافتند تا برای آخرین بار امام جمعه‌ای را بدرقه کنند که در قلب‌هایشان جای گرفته و در بین آنان به «سید شریف» مشهور بود.

تعداد بازدید : 6

سید شریف تبریز بسیاری از سنت های نادرست گذشته را شکست او به جوانان و نوجوانان نزدیک و همراه شد، با هواداران تراکتور نشست و برخاست داشت، درد دل آنها را می شنید و آنها را راهنمایی می کرد و تنها امام جمعه ای در ایران بود که در ورزشگاه یادگار امام به تماشای مسابقات می رفت.

شهید آل هاشم با مردم و برای مردم زندگی کرد، در خیابان ها و معابر تبریز قدم می زد، سوار اتوبوس و تاکسی می شد، باکی از آن نداشت که صاحب منصب است تا مثل عده ای دیگر خود را جدا از مردم کند؛ سید تبریز به معنی واقعی کلمه محبوب و محجوب بود.

شهید شریف تبریز نه محبوب طبقه ای خاص که برای همه مردم از طیف ها و سلایق مختلف شریف و عزیز بود؛ او موانع بزرگ تفاوت ها را که سال ها در تبریز ترسیم شده بود، شکست و خطی کشی های غلط را از میان برداشت، آل هاشم کسی بود که در تمام هیات های حسینی بدون توجه به گرایش آنها حاضر می شد تا نشان دهد همه ملت امام حسینی اند و فرهنگ عاشورایی مرز و حدی ندارد.

تعداد بازدید : 5

امروز روز سختی برای تبریز و آذربایجان بود، روزی بود که باید از محبوب خود دل می کندند اما به این امید که این فرهنگ و رفتار آل هاشمی در جامعه نهادینه شود و دیگر مسئولان نیز مشی و منش وی را سرلوحه قرار دهند آمدند و با محبوب خود وداع کردند.

کشورهای همسایه هم به وجود شهید آل هاشم می‌بالند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: به همه علاقه‌مندان آیت الله آل‌هاشم، این مرد الهی آرزوی صبر، سلامتی و آرامش دارم.

وی افزود: از آیت الله آل هاشم از منظر ولی زمان سه کلید واژه داریم؛ خوش لفظی، خدمت جهادی و تحول.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی گفت: همین که حضرت آقا، حجت الاسلام محمدیان را برای عرض تسلیت به پیشگاه مردم آذربایجان فرستاده‌اند یعنی ولی زمان حضرت آیت الله آل هاشم را مورد تائید و نظر خود قرار داده‌اند. آل هاشم امام جمعه مردم دار، مردم دوست و عاشق مردم بود.

وی ابراز داشت: آل هاشم امام جمعه متواضع، فروتن و امام همه روز مردم بود. به همان مقداری که مردم آذربایجان عزادار شهادت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم هستید، ارتش جمهوری اسلامی ایران هم به همان مقدار عزادار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امیر موسوی فرمانده ارتش دیروز گفت به مردم آذربایجان بگویید ما آل هاشم را مثل شما دوست داشتیم فراق او همان مقداری که شما را رنجیده است ما هم آزرده هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی افزود: تا دنیا دنیاست نام آل هاشم بلند است چون قرآن فرموده است هرکس اهل ایمان و اهل عمل صالح باشد خداوند محبت و عزت او را در دل مردم قرار می‌دهد. در کشورهای همسایه هم به وجود او می‌بالند.

وی ابراز داشت: به ما می‌گویند چگونه خدمتگزار بودن مردم را از آیت الله آل هاشم یاد بگیرید. آیت الله آل هاشم اسوه ولایتمداری، جهاد و تلاش بود.

تعداد بازدید : 1

سعید چراغی
ارسال نظرات