۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۵۸۰۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی مطرح کرد؛

لزوم هماهنگی رسانه‌های داخلی با شورای عالی امنیت ملی

لزوم هماهنگی رسانه‌های داخلی با شورای عالی امنیت ملی
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر تشکیل ستاد هماهنگی رسانه‌های داخلی برای حفظ جامعه از آسیب‌های اجتماعی، ابراز کرد: مسئولین خبرگزاری‌ها و مدیران رسانه ملی هماهنگ با شورای عالی امنیت ملی می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.

در پی حادثه‌ای که منجر به شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان شد موجی از اخبار داخلی و خارجی در فضای رسانه‌ای منتشر شد، علی رغم خبررسانی‌های دقیق و سریع رسانه‌های داخلی ضعف‌هایی در انتشار اخبار وجود داشت که زمینه را برای حاشیه سازی رسانه‌های معاند خارجی فراهم کرد؛ خلاء‌های خبری در ۲۴ ساعت ابتدایی حادثه اخیر فرصت مناسبی برای سوء استفاده رسانه‌های دشمن را فراهم کرد.

از این‌رو حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در مصاحبه با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور عزیز، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و هیئت همراه، عملکرد خبرگزاری‌ها و رسانه ملی را در رابطه با پوشش رسانه‌ای حادثه تلخ اخیر را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسانه‌های داخلی باوجود اینکه احتمال زیادی دادند که آیت الله رئیسی شهید شده باشد ولی برای حفظ آرامش مردم و متالم نشدن آنها خبرها را آرام آرام منتشر کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رسانه‌های داخلی از شهادت آیت الله رئیسی بهره برداری ارزشمندی داشتند، گفت: پوشش مناسب خبری رسانه‌های داخلی در حادثه شهادت شهدای خدمت باعث شد مردم و کسانی به دولت رأی نداده بودند به خدمات رئیس جمهور برای پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها اقرار کنند.

وی با تاکید براینکه فعالیت‌های خوب رسانه‌های داخلی سبب شد افرادی که به رئیس جمهور رای ندادند و منتقد ایشان بودند در تشییع جنازه و مراسمات حضور پیدا کنند، افزود: رسانه‌های معاند تلاش دارند حادثه شهادت رئیس جمهور را مایه تضعیف نظام قرار دهند و القا کنند که تنها شخص ولایتمند، انقلابی و حافظ نظام جمهوری اسلامی از بین رفته و دیگر کسی مانند آیت الله رئیسی در نظام اسلامی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی با تاکید براینکه رسانه‌های داخلی با جریان تحریف به خوبی مقابله کردند و باعث شدند مردم احساس نگرانی نداشته باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب قبل از خبر شهادت آیت الله رئیسی فرمودند هیچ مشکلی برای نظام پیش نخواهد آمد؛ رسانه‌های داخلی این پیام حضرت آقا را به خوبی به متن جامعه رساندند و نگرانی‌ها را کاهش دادند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ضمن بیان اینکه رسانه‌ها در حوادث ناگوار اجتماعی نقش مهمی برای خنثی سازی اخبار جعلی دشمن برعهده دارند، گفت: باید کمیته یا قرارگاهی برای هماهنگ کردن همه رسانه‌های داخلی تشکیل شود؛ غربی‌ها این کار‌ها را انجام دادند و برای نحوه انتقال خبر به جامعه برنامه ریزی کردند و لازم است رسانه‌های داخلی برای انتشار تدریجی و قطره چکانی اخبار هماهنگی داشته باشند تا به جامعه آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه فقدان آیت الله رئیسی برای مملکت سخت و اندوهناک است، گفت: زمانی که آیت الله بهشتی به شهادت رسید مردم شعار سردادند ایران پر از بهشتی است و در زمان شهید رجائی نیز مردم شعار‌های در حمایت از وی سردادند؛ رهبر معظم انقلاب و سکان دار نظام با عنایت خداوند، سینه فراخ، سعه صدر و قوت قلب تواستند نظام را بدون تزلزل و آسیب‌ها از حوادث سخت عبور دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی با تاکید براینکه تشکیل ستاد هماهنگی رسانه‌های داخلی برای حفظ جامعه از آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد، ابراز کرد: اگر مسئولین خبرگزاری‌ها و مدیران رسانه ملی عضو ستاد شوند و هماهنگ با شورای عالی امنیت ملی عمل کنند موفق‌تر عمل خواهند کرد و همانگونه که برخی کشور‌ها این اقدامات را انجام می‌دهند ما نیز از تجربیات آنها می توانیم استفاده کنیم.

ارسال نظرات