۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۵۸۰۸۶
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

حماسه ملت در تشییعی جانسوز/ شهید رئیسی بدون اتکا به بیگانگان و با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر بر مشکلات غلبه کرد

حماسه ملت در تشییعی جانسوز/ شهید رئیسی بدون اتکا به بیگانگان و با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر بر مشکلات غلبه کرد
امام جمعه قم با بیان اینکه مردم با حضور در تشییع شهدای خدمت نشان دادند همواره به انقلاب و خادمان صادق وفادار هستند، گفت: این مراسم در جای جای کشور آنقدر باشکوه برگزار شد که داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلای قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: خداوند در قرآن درباره برخی از بندگان می فرماید هنگامی که به افراد معاند و عناصر تحول ناآفرین گفته می شود از عذاب های دنیا و آخرت و نسبت به سرنوشت آخرت تقوا پیشه کنید تا مورد رحمت خدا قرار بگیرید به هشدارهای قطعی توجهی نمی کنند و هیچ آیه و نشانه ای از سوی پروردگار نمی آید مگر اینکه دوری می کنند.

وی ادامه داد: از هشدارهای الهی اعراض می کنند چون تقوا جریانی است که به ایمان و مسلمانی انسان صورت جدی می دهد بنابراین منافقین، کفار و مسلمانان غیر متقی در برابر تقوا جبهه می گیرند پس ما باید برای آنکه ایمانمان صورت جدی و عملی به خود بگیرد تقوای الهی را در سراسر زندگی و دنیای خود عملی کنیم.

امام جمعه شهر قم با اشاره به آیاتی از سوره برائت ابراز کرد: منافقین وقتی که به جبهه نرفتند و از همراهی پیامبر کوتاهی کردند، وقتی مسلمانان از جبهه برمی گشتند نقشه ای را برای پاسخ به عدم حضور در جبهه پیش بینی و طراحی کردند و به دنبال عذرخواهی و دروغ پوشالی شدند تا چهره خود را تطهیر کنند اما غافل از اینکه پیام وحی پیامبر خدا را از توطئه ها و نقشه های منافقین آگاه کرده است.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی سفارش و دعوت و از دکتر حسینی مشاور فرهنگی ریاست جمهوری سخنران پیش از خطبه تقدیر و تشکر کرد.

م

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه غمبار سقوط بالگرد شهدای خدمت تصریح کرد: آیت الله رئیسی نشان بزرگ خدمت رضوی را با خادمی جمهوری اسلامی و در نهایت با نشان شهادت ختم نمود و این ضایعه سنگین رهبر معظم انقلاب و مردم ایران و همه دوستدارن انقلاب اسلامی را عزادار کرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه پرچم خدمت و اعتلاء جمهوری اسلامی با افتخار برافراشته خواهند ماند، اظهار داشت: از ملت جمهوری اسلامی انتظار می رود که تداوم این راه خدمت را با انتخاب یک رئیس جمهور فاضل و انقلابی نشان دهند بگونه ای که اعتماد مردم با ایجاد اقتصاد قوی و البته با مشارکت مردم و مبارزه با فساد و تباهی شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه در این حادثه غمبار درس هایی نهفته است، تاکید کرد: روزهای سختی برای رهبر انقلاب و مردم عزیز ایران است امیدواریم خداوند متعال این ضایعه را با کرم و لطف خود جبران نماید. همه مسئولان و مردم ایران اسلامی با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو و با انتخاب فرد اصلح این ضایعه را تسلی خواهند بخشید.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با یادآوری اینکه آیت الله رئیسی در عمر کوتاه خود در ریاست جمهوری اثبات کرد که بدون اتکاء به  بیگانگان و تلاش های خستگی ناپذیر و رابطه با کشورهای دوست و همسایه و اتکاء بر مردم می توان بر مشکلات فائق آمد، تصریح کرد: شهید رئیسی با اولویت دادن به مشکلات، امروز کشور را موکل به فردا نکرد.

م

آیت الله سعیدی با بیان اینکه مردم با حضور در تشییع شهدای خدمت نشان دادند همواره به انقلاب و خادمان صادق وفادار هستند، بیان کرد: این مراسم در جای جای کشور آنقدر باشکوه برگزار شد که داغ جانسوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم با حضور و اظهار نظر خود ضربه محکمی بر پیکر یاوه گویان و مستکبران و حامیان داخلی آنها زدند.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند خدمات سید الشهدای مظلوم خدمت به صورت واضح تبیین و رسانه ای شود چرا که ناگفته های فراوانی وجود دارد و اجازه ندهید رسانه ای مردم را ناامید کند اگرچه از این حادثه ناراحت هستیم اما به آینده ایران اسلامی امیدواریم چرا که انقلاب حوادث بیشماری را پشت سر گذاشته است، یکبار دیگر با خداوند عهد می بندیم در انتخابات پیش رو کسی را برگزینیم که راه آیت الله رئیسی را با ایمان و عشق به خدمت ادامه دهد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری دینی برشمرد و اظهار داشت: در ایام دهه کرامت و این حادثه غمبار علی رغم تالمات روحی ملت برای آنکه خللی در تمشیت کشور به وجود نیاید افتتاح ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور سران لشکری و کشوری آغاز شد و رهبر انقلاب اسلامی مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند.

آیت الله سعیدی افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری پس از انتخاب هیئت رئیسه و هیئت اندیشه ورز برای نماز بر پیکر شهدای خدمت در دانشگاه تهران حاضر شدند و سپس به مجلس خبرگان برای ادامه برنامه ها برگشتند. مجلس خبرگان با رای مردم و برای مردم می باشد.

نویسنده: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات