۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۵۲۰۶۱
آیت الله اعرافی:

دنیا به حماسه ملت ایران در ۱۱ اسفندماه چشم دوخته است

دنیا به حماسه ملت ایران در ۱۱ اسفندماه چشم دوخته است
امام جمعه قم با بیان اینکه انتخابات جشن بزرگ ملت است و انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را پدید آورد، گفت: امروز همه دنیا به انتخابات ملت ایران نگاه می‌کنند بنابراین کسی نباید از صندوق‌ها روی گرداند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه خواجه نصیرالدین طوسی یک شخصیت نادر در اعصار تاریخ ایران و اسلام بود، روز مهندسی را به همه مهندسان ایرانی تبریک گفت.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به شخصیت خواجه نصیرالدین طوسی و با بیان اینکه این عالم در فیزیک، ریاضیات و نجوم از رجال برجسته تاریخ است، ابراز کرد: خواجه نصیرالدین طوسی نه تنها عالم و فقیه بلکه متکلم، ریاضیدان و هیأت دان شرق، جهان اسلام و ایران است و این روحانی بزرگ در بسیاری از علوم اسلامی بنیانگذار بوده و تحول ایجاد کرده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه این شخصیت بزرگ نقطه عطفی در تاریخ اسلام رقم زده است، افزود: سالهای قبل در کره ماه غربی‌ها، کوهی را به نام خواجه نصیرالدین طوسی نام نهادند که این امر نشان می‌دهد که خواجه نصیر نه تنها در علوم اسلامی بلکه در علوم بشری نیز از نام آوران تاریخ بوده است.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه مهندسی شاخه‌های گوناگونی دارد، تصریح کرد: قلمرو رشته معماری و شهرسازی مهم است که هنوز مراکز علمی و دانشگاهی و مهندسی ما، الگوهای نو در معماری و شهرسازی تولید نکردند، ما هنوز الگوبردار در عرصه معماری و شهرسازی از دیگران و غرب هستیم که البته باید خوبی‌های آن را بگیریم اما اسلام و منطق اسلام در حوزه معماری و شهرسازی اقتضائاتی دارد که باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: معماری اسلامی خط فرهنگی و معنوی به جامعه می‌دهد و فرهنگ غرب، در معماری و شهرسازی او متجلی است که در این عرصه همراهی حوزه و دانشگاه برای تولید الگوها ضرورت دارد.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم ضمن گلایه از سکوت حکام عربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: امروز شاهد مقاومت جانانه و نسل کشی بی رحمانه از سوی رژیم اشغالگر قدس بودیم که حکام عرب و غرب در برابر این انسان کشی سکوت کردند اما راه مقاومت استوار تر و محکم‌تر شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به افول و نابودی است و امروز به پشتوانه حامیان نابکارش به جنایات ادامه می دهد، اذعان داشت: آمریکا و اسرائیل بدانند تلاش آنان راه به جایی نخواهد برد و جبهه مقاومت مسیر خود را به قدرت ادامه می‌دهد.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضور هر فرد در پای صندوق‌های رأی ۱۱ اسفند بیعت با خدا و رسول الله و شهدا و انقلاب و ولایت و رهبری است، ابراز کرد: همه آنانی که دل در گرو ایران و اسلام بسته اند و عظمت و اقتدار ایران را دنبال می‌کنند، به عنوان یک وظیفه ملی و انقلابی و به عنوان یک عبادت باید پای صندوق های رأی بروند و دیگران را نیز به پای صندوق بیاورند.

آیت الله اعرافی انتخابات را یک عبادت اجتماعی دانست و اظهار داشت: امروز همه دنیا به این انتخابات ملت ایران نگاه می‌کنند و باید اختلافات را کنار گذاشت و کسی نباید از صندوق‌ها روی گرداند، باید تلاش شود تا انتخاب بهتر صورت گیرد و کف صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان در نظر گرفته شده است و مردم باید افراد اصلح را انتخاب کنند.

امام جمعه قم در پایان افزود: انتخابات جشن بزرگ ملت است و انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را پدید آورد و باید قدردان آن باشیم.

ارسال نظرات