۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۴۳۱۳۶
آیت الله سعیدی:

وحدت، رمز رفع تمام مشکلات کشورهای اسلامی است

وحدت، رمز رفع تمام مشکلات کشورهای اسلامی است
امام جمعه قم مهم ترین خط عملیاتی ارتجاع و صهیونیزم را افتراق امت اسلامی برشمرد و گفت: با پیروی از خط رهبری و هوشیاری مردم دست متجاوزین و مخالفین وحدت را قطع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه اول نماز جمعه شهر قم ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: از آیات قرآن کریم در رابطه با تقوا معلوم می شود که تقوا برترین و بیشترین مطالبه پروردگار از بندگان است، بنابراین در مورد رعایت تقوا باید حداکثر تلاشمان را بکنیم و از موارد شبهه اجتناب بورزیم.

وی با اشاره به آیات سوره توبه در مذمت منافقین ابراز کرد: چهره نفاق و منافقان در بخش های مختلفی اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خودش را نشان می دهد، منافقان پیمان موکد با خدا بسته و تعهد داده بودند که اگر خدا از فضلش ما را بهره مند گرداند صدقات را پرداخت می کنیم و از صالحان خواهیم شد اما قرآن به ما پیام می‌دهد که اسلام منافقین، اسلام مقطعی و موسمی است.

آیت الله سعیدی هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و ادامه داد: فرارسیدن هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای بازخوانی فعالیت های مخلصانه و جانفشانه نیروهای مخلص انتظامی در راستای تامین امنیت و مبارزه قاطع با اشرار و هنجار شکنان است.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران همایش آیت الله ناصری به نکاتی اشاره داشتند که برای ما درس آموز است، ابراز کرد: مرحوم آیت الله ناصری دارای نفس گرمی است که رهبری هم فرمودند باید از شخصیت ایشان درس ها آموخت.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به هفته وقف اظهار داشت: اگر کسی نیت واقف را تغییر دهد ضامن هست بنابراین هم مردم و هم متولیان وقف به این امر باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی هفته وحدت را از تدبیر و هوشمندی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) برشمرد و تصریح کرد: مرحوم امام وحدت را رمز پیروزی و رمز رفع تمام مشکلات کشورهای اسلامی را انسجام و وحدت کلمه می دانستند، مقام معظم رهبری نیز بر همان راه امام (ره) تاکید دارند.

امام جمعه قم با ابراز اینکه وحدت به چه معناست، خاطرنشان کرد: وحدت در اصطلاح سیاسی به معنای نزدیک شدن و هم نظری و هم افقی در شرایط و منافع مشترک است و وحدت یعنی بیش از آنکه به افتراقات توجه شود باید به اشتراکات توجه کرد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: وحدت یعنی تجمیع همه توان ها و قدرت هاست، مهم ترین خط عملیاتی ارتجاع و صهیونیزم جدایی و افتراق امت اسلامی است که ان شاء الله با پیروی از خط رهبری و هوشیاری مردم و اهتمام دولت سیزدهم به روابط با دولت های اسلامی منطقه دست متجاوزین و مخالفین وحدت را قطع خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم را هم تبریک و گرامیداشت و شعار محوری امسال را «در پناه اخت الرضا، اسوه جهاد و تبیین» عنوان کرد.

ارسال نظرات