۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۵۱۶۵۹
آیت الله اعرافی:

دشمن با مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات ناامید می شود/ مسئولان نماد قم را با اولویت حرم، جمکران و حوزه چیدمان کنند

دشمن با مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات ناامید می شود/ مسئولان نماد قم را با اولویت حرم، جمکران و حوزه چیدمان کنند
امام جمعه قم رای ملت را موجب اقتدار ایران و نومید کننده دشمنان نظام اسلامی و امید بخش نیروهای مقاومت و مستضعفان در سراسر دنیا دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: ماه شعبان ماه مناجات و ذکر و عبادت و تقرب به سوی خداوند است همه شما و خودم را به بهره گیری از این فرصت بی بدیل عرفانی و کسب تقوا و رعایت پرهیزکاری در همه احوال و شئون سفارش می کنم.

وی با بیان اینکه ماه رجب و شعبان دو بعد موضوعی و طریقی دارد، ابراز کرد: این دو ماه در میان اوقات از اوقات ویژه الهی است و همه فرصت های این دو ماه ایام الله است و فرصت های نابی هستند که پلکانی برای صعود به قله بلند شریف ماه رمضان می باشند.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: در مکتب اهل بیت دعا و زیارت دو بال حرکت و منبع غنی انسان سازی است. دعا و مناجات و زیارت اولیاء الهی دو منظومه نابی هستند که در خانوداه اهل بیت به اوج رسیده اند و الان هم می گوییم که دعا و مناجات شیعه و زیارت اولیاء الهی به قله و اوج و غنایی رسیده که در هیچ جای دیگر این عالم نیست.

مدیر حوزه های علمیه در خطبه دوم مناسبت های ماه شعبان را به نمازگزاران تبریک گفت و تصریح کرد: جشن های نیمه شعبان و سیل خروشان از سراسر کشور و دنیا و استقبال از مسجد جمکران در این شهر تاریخی و شهر اجتهاد مثال زدنی است و ان شاء الله امسال هم شاهد شکوه و عظمت این مراسم باشیم و از مسئولان و مردم سپاسگزاریم.

وی ضمن تقدیر از حضور ملت ایران و شهر قم در راهپیمایی 22 بهمن اذعان کرد: نسل جدید هم می داند که انقلاب چه عظمتی را خلق کرد، روزگاری ما اسیر استکبار بودیم و دست خدا آمد و قم برپاخاست و جوانان سینه سپر کردند و چنین نهضت عظیمی را به پا نمودند و امروز هم قم، حوزه و بازار بیدار است و جوانان بصیر هستند و 22 بهمن نمادی از این بیداری و بصیرت بود.

آیت الله اعرافی افزود: پیام این حماسه بزرگ برای دشمنان اسلام و ایران مقتدر این بود که به برخی از علائم گمراه کننده نگاه نکنید روح مقاومت و معنویت زنده و بیدار است و در 22 بهمن خود را نشان داد، آمریکا و صهیونیست ها بدانند که 22 بهمن 1402 روح 22بهمن57 را داشت. خیال خام نبرید که ملت ما بیدار است و در برابر فساد شما ایستادگی خواهد کرد و به فضل الهی شما را شکست خواهد داد.

عضو فقهای شورای نگهبان پیام این حضور به مسئولان را حضور در صحنه برای تلاش در میدان اقتصادی و سیاسی و فرهنگی برشمرد و گفت: مسئولان شبانه روز تلاش می کنند اما باید تلاش هایشان را تا رفع مشکلات معیشتی دو چندان کرد.

آیت الله اعرافی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را بسیار با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و حضور چشمگیر است، انتخابات مجلس بسیار مهم است، مجلس هم قانون گذار و هم ناظر نیرومند و هم آفریننده دولت هاست، هیچ شبهه و ابهامی نباید ما را از حضور در انتخابات منحرف کند.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: همه کسانی که دل در گرو اسلام، انقلاب و ایران دارند و به اقتدار ایران می اندیشند باید در انتخابات پرشور مشارکت داشته باشند؛ وظیفه هر یک از شما نمازگزارن، حوزویان و همه افراد مذهبی جامعه این است که مبین و مبلغ دستاوردهای انقلاب باشید و جامعه را دل گرم به انتخابات کنید.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه رای شما دشمن را ناامید می کند، تاکید کرد: یک رای شما ریختن رای به صندوق اقتدار ایران و نومید کننده دشمنان نظام اسلامی و امید بخش نیروهای مقاومت و مستضعفان در سراسر دنیاست، امیدواریم در 11 اسفند انتخاباتی رقم بخورد که دشمنان را ناامید کند.

وی با بیان اینکه قم باید نماد ایران اسلامی باشد، خاطرنشان داشت: قم قهرمان و شهر جهاد و اجتهاد باید نماد عفت و پاکدامنی باشد، اکنون ما با آسیب هایی هرچند کم مواجه ایم، حوزه، دانشگاه، بسیج و همه وظیفه داریم با نصیحت های درست معنویت را در قم ارتقا دهیم و منظر قم چهره معنوی به خود بگیرد؛ مسئولان نماد قم را با اولویت حرم، جمکران و حوزه چیدمان دهند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: پاسدار خون شهیدان و ارزش های متعالی در شهر کانون جوشان معارف اسلام و قطب مرکزی انتشار اسلام باشیم؛ همه ما در همه برنامه ها باید پیوست قم انقلابی، معنوی و فرهنگی را مد نظر قرار دهیم، قم با این شاخص ها باید جلوه گر باشد.

ارسال نظرات