۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۵۸۰۸۷

وداع باشکوه آذربایجانی ها با پیکر مطهر شهید «مالک رحمتی» + فیلم

وداع باشکوه آذربایجانی ها با پیکر مطهر شهید «مالک رحمتی» + فیلم
مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید مالک رحمتی استاندار فقید آذربایجان شرقی در زادگاه پدری او «شهرستان مراغه» برگزار و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز جمعه ۴ خردادماه 1403 مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید مالک رحمتی استاندار فقید آذربایجان شرقی آغاز و پیکر استاندار متدیّن و انقلابی آذربایجان شرقی توسط مردم قدردان و غیور شهرستان مراغه در گلزار شهدای گلشن این شهر به خاک سپرده شد.

امروز همه آمدند و در میدان استاد کریمی مراغه‌ای تا میدان ۲۲ بهمن «اوقاف» تجمع کردند تا آخرین وداع را با فرزند برومند این دیار داشته باشند.

خیابان های اعلام شده در مراسم تشییع، مملو از جمعیت بود و همه برای عرض تسلیت و تشکر از خادم خود خدمتگزاران انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند تا قدردان زحمات و تلاش های این شهید خدمت در راه پیشرفت و آبادانی کشور و نظام اسلامی باشند.

تعداد بازدید : 27
مردم مراغه و اطراف آن آمدند تا خادم خود را به آرامگاه ابدی خود بدرقه کنند و برگ زرینی از قدرشناسی و قدردانی خود از خدمتگزاران مسئولان انقلابی و متدین را به نمایش گذارند.
 
تعداد بازدید : 19

مجلس ترحیم این شهید بزرگوار نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ امروز جمعه در مسجد جامع مراغه برای برادران و همچنین در مسجد شهدا برای بانوان برگزار خواهد شد.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در سال ۶۱ و در شهر مراغه متولد شده بود، وی جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم بود که بعد از درگذشت عابدین خرم، استاندار پیشین بر اثر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی، با موافقت هیئت دولت به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی منصوب شد.

گفتنی است یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خدا آفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند. در این سانحه هوایی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایحان شرقی و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی و همچنین سردار سید محمدمهدی موسوی، فرمانده یگان حفاظت نهاد ریاست‌جمهوری و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

«مالک رحمتی» دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی در تهران بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ سمت قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت و در نخستین روز از بهمن ماه ۱۴۰۲ موافقت اعضای هیئت دولت را برای سمت استانداری آذربایجان‌شرقی کسب کرد و طی همین مدت کوتاه در مسیر خدمتگزاری به مردم شریف استان خوش درخشید.

سعید چراغی
ارسال نظرات