۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۵۸۰۹۰
آیت الله خاتمی:

بدرقه کنندگان شهدای خدمت خود را برای حماسه آفرینی در انتخابات آماده کنند

بدرقه کنندگان شهدای خدمت خود را برای حماسه آفرینی در انتخابات آماده کنند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات پیش رو بدرقه کنندگان شهدای خدمت را به آفریدن حماسه ای دیگر توصیه کرد و گفت: بکوشید رئیس جمهور تراز، رئیسی وار، خستگی ناپذیر، مردمی، ولایتمدار و امید آفرین را برگزینید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران، گفت: هفته گذشته روز ولادت آقا امام رضا علیه السلام بود که چون به داغ تبدیل شد، وظیفه می‌دانم دو حدیث اخلاقی از امام رضا علیه السلام بخوانم، در روایتی آمده است که امام رضا علیه السلام به یکی از نزدیکانش فرمود: «تقوا پیشه کن آنچه ما به آن رسیدیم با تقوا بود، کسی که تقوا نداشته باشد و مراقبش نباشد، نه او از ماست و نه ما از او هستیم.»

وی با بیان اینکه مقلب القلوب خدا است و دل‌ها به دست حضرت حق است، افزود: خداوند آنان را که بخواهد، محبوب دل‌ها می‌کند و از آنان که نفرت داشته باشد، منفور دل‌ها قرارشان می‌دهد، دل‌ها در قبضه قدرت خداوند است اگر او بخواهد دل‌ها را با هم مأنوس می‌کند و دل‌هایی که با یکدیگر قهر هستند، دوست صمیمی می‌شوند.

وی در ادامه به تولد حضرت موسی اشاره کرد و آن را خواندنی برشمرد و گفت: هفتاد هزار پسر متولد شد تا موسی متولد نشود اما در همین شرایط این پیامبر الهی به دنیا آمد و صندوق او در ساحل خانه فرعون لنگر انداخت و مهرش را به دل اهل این خانه جای داد در حالیکه نمی دانستند همین موسی فرعون برانداز خواهد شد و این محبت را جز خدا کسی دیگر به دل همسر فرعون انداخت؟

رئیس جمهور ذکر و خدمت را عجین کرده بود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رئیس جمهور ذکر و خدمت را عجین هم کرده بود، ابراز داشت: دو عنصر "آمنوا و عمل صالح" حب خدا را به دنبال دارد، همه کسانی که در این بالگرد بودند مصداق آمنوا و خداباوری بودند، آیت الله رئیسی عاشق امام رضا بود چرا که امام رضا حب خدا داشت هر گاه او را می دیدم یا ذکر می گفت یا کار می کرد پس معلوم است که خدا حب او را به دل مردم می اندازد اگر تمام ایران هم بودند به تشییع او می آمدند، تشییع که در تبریز، قم، تهران و مشهد انجام شد تازه بخشی از محبت مردم به او بود.

وی ادامه داد: یک خبرگزاری خارجی که میانه آن با ایران هم خوب نیست، تعبیر کرد ایران یکپارچه رئیسی را تشییع کرد؛ لذا کسی که دل به خدا ببندد اینگونه می‌شود و کوله بار آقای رئیسی کوله باری بسیار پر از خدمت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه او روز تعطیلی و پنجشنبه و جمعه نداشت، بیان کرد: هر جا که مشکلی پیش می‌آمد برای حل مشکلات مردم به سرعت خود را به آنجا می‌رساند؛ بر این اساس، به خادمان ملت می‌گویم که به دنبال این اعمال صالح باشند.

وی با اشاره به اینکه آقای رئیسی در این ۳۳ ماه، شبانه روز و آرام نداشت، تصریح کرد: دل آیت الله رئیسی پیش امام الرئوف بود اما برای خدمت پا به عرصه انتخابات گذاشت لذا این ماجرا را نباید مادی تحلیل کرد.

بدرقه کنندگان شهدای خدمت خودشان را برای آفریدن حماسه دیگر آماده کنند

حضور پر شور مردم نشان از تجلیل خادمی خدمتگزار بود

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور پرشور و انبوه مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت، گفت: فضای دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف پر از مردم بود و زمانی که حضرت آقا نماز می‌خواندند، در میانه نماز صدای ضجه‌های مردم بلند شد باید گفت آن کس که از خدمتگزاران تجلیل نکند، در حقیقت از ذات مقدس ربوبی تجلیل نکرده است و امید داریم که شما مردم خوب با این تجلیلتان از آیت الله رئیسی از خدا سپاسگزاری کرده باشید.

وی افزود: در رابطه با شهدای خدمت وظیفه می‌دانم که از آنها تکریم کنم و بگویم همه آنها نور چشم ما بودند و از ناحیه شما مردم تسلیت خود را محضر بازماندگان ابلاغ می‌کنم. 

امام جمعه تهران با اشاره به شهادت آیت الله آل هاشم، اظهار کرد: آیت الله سید محمدعلی آل هاشم که در زمان حیاتشان می‌گفتم ایشان افتخار ائمه جمعه بودند، به جد محور وحدت بود و همانگونه که در رابطه با پیغمبر اکرم (ص) داریم که پیغمبر دل‌ها را به هم نزدیک می‌کرد و آقای آل هاشم هم این چنین بودند و خیلی از دل‌ها را به هم نزدیک کرد، برای همین ۸۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در انتخابات خبرگان به ایشان رأی دادند، که این نشان قدرشناسی مردم آن دیار است.

بدرقه کنندگان شهدای خدمت خودشان را برای آفریدن حماسه دیگر آماده کنند

وزیر خارجه ای در تراز جمهوری اسلامی ایران

وی با اشاره به روحیه انقلابی و مجاهد شهید امیرعبداللهیان تصریح کرد: وزیر خارجه مجاهد فعال امیرعبداللهیان که انصافاً او وزیر خارجه در تراز جمهوری اسلامی ایران بود؛ در این حدود بیش از ۷ ماه جنایات رژیم صهیونیستی غاصب به غزه گویا او وزیر خارجه مردم فلسطین بود، به گونه‌ای که در هر یک از مجامع بین‌المللی که می‌رفت از مظلومیت مردم غزه می‌گفت.

آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: مدت مسئولیت استاندار انقلابی آذربایجان شرقی چند ماهی بیشتر نبود که در این حادثه به دیدار خدا رفت؛ او در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار گفته بود، من افتخار می‌کنم فرزند یک کارگر در این دیارم، لذا باید گفت همه این شهدا روحشان بلند است و ان‌شاءالله با اولیا و اهل بیت محشور شوند.

وی رفاقت خود با آیت الله رئیسی را از سال 54 عنوان کرد و با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه در شأن مالک اشتر گفت: آیت الله رئیسی همچون حاج قاسم مالک اشتر رهبری بود، داغ داغ سنگینی بود و بهترین تعبیر هم تعبیرات مقام معظم رهبری بود که با نه صفت آقای رئیسی را ستود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: خادم الرضا، عالم، مجاهد، با کفایت، انسان بزرگوار، رئیس جمهور مردمی، پرتلاش، بی وقفه در خدمت مردم، رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت، آزردگی هایش از طعنه بدخواهان مانع تلاش نشد از جمله تعبیرات بلندی بود که رهبر معظم انقلاب در رسای شهید خدمت ایت الله رئیسی بیان کردند.

بدرقه کنندگان شهدای خدمت خودشان را برای آفریدن حماسه دیگر آماده کنند

پیام حضور باشکوه مردم در تشییع شهدای خدمت به مسئولان

وی با اشاره به پیام تجلیل مردم از تشییع دولت سیزدهم اذعان کرد: در تکریم شهدا یکپارچه شهر حرکت کرد و مردم سنگ تمام گذاشتند و این حضور پیام وحدت و همدلی داد و به مسئولان امروز و فردا و فرداها می گویم که این صفت ستودنی و قابل الگو گیری است که وظیفه خود را انجام دهید که خداوند شما را تنها نمی گذارد.

آیت الله خاتمی دیپلماسی خارجی آیت الله رئیسی را موفقیت آمیز دانست و گفت: حضور مردم و وزراء خارجی در تشییع آیت الله رئیسی نشانه موفقیت آمیز بودن دیپلماسی خارجی این رئیس جمهور بود و بدخواهان نظام بدانند چه بخواهند چه نخواهند این نظام محبوب دلهاست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر در هرکجای دنیا رئیس جمهور از دنیا برود؛ با چالش روبه رو خواهند شد، ابراز داشت: به فضل الهی دیدید که در کنار تشییع با شکوه، مجلس خبرگان رهبری هم افتتاح شد و هیچ خللی در کار مملکت ایجاد نشد.

شهدای عزیز فدای نظام شدند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدای عزیز فدای نظام شدند، اضافه کرد: تکلیف ما این است که راه اینها را با حضور مداوم ادامه دهیم، هشتم تیر طبق قانون اعلام کردند رئیس جمهور آینده انتخاب خواهد شد، بدرقه کنندگان شهدای خدمت خودشان را آماده کنند برای آفریدن حماسه ای دیگر و بکوشند رئیس جمهور تراز، رئیسی وار، خستگی ناپذیر، مردمی و ولایتمدار و امید آفرین را برگزینند.

وی در پایان اشاره به روز فتح خرمشهر و دزفول کرد و ادبیات خود از تعطیلی روز شنبه را ادبیات امام جمعه هفته قبل برشمرد و گفت: از مجلس گلایه دارم و تعطیلی شنبه را تخریب اقتصاد می دانم در سال جهش تولید با تعطیلی شنبه استیلاء فرهنگی دشمن را می خواهید رقم بزنید، به فضل خداوند و با درایت نمایندگان چنین نخواهد شد.

نویسنده: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات