۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۵۸۰۹۴
امام جمعه دامغان:

حضور شکوهمند مردم در تشییع شهدای خدمت وعده صادق دیگری را رقم زد

حضور شکوهمند مردم در تشییع شهدای خدمت وعده صادق دیگری را رقم زد
امام جمعه دامغان گفت: حضور شکوهمند مردم در تشییع سیدالشهدای خدمت و دیگر شهدای خدمت، برای دنیا هم پیام مهمی داشت و به واقع، وعده صادق دیگری را رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نمازجمعه باشکوه نخستین آدینه از خردادماه ۱۴۰۳ دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان و عزاداران شهدای خدمت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با تسلیت شهادت جمعی از خدمتگزاران صدیق کشور، مردم، اسلام و انقلاب به محضرامام زمان(عج)، رهبرمعظم انقلاب و مردم داغدار و غیور میهن اسلامی، اظهارداشت: از حضور معنا دار مردم در بدرقه این عزیزان، در شهر‌هایی که تشییع برگزار شد، تبریز، تهران، قم، شهرری، بیرجند و مشهد و مجالس عزاداری مردم در دیگر شهر‌ها با تمام وجود تشکر می‌کنم.

امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: بی تردید کشورمان در شرایط بسیار سختی بود، ما رئیس دولت را از دست دادیم، در هر کشوری این چنین حوادثی می‌تواند لرزه بزرگی ایجاد کند؛ مجلس جدید هنوز خود را شروع نکرده، در چنین شرایطی عامل ثبات چیست؟ آیا چیزی جز ولایت فقیه را می‌توانیم عامل این ثبات و امنیت بدانیم. همانگونه که رهبر حکیم انقلاب در یک جمله و یک اشاره فرمودند: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

خطیب نمازجمعه دامغان افزود: البته این حضور شکوهمند مردم در تشییع سیدالشهدای خدمت و دیگر شهدای والامقام سانحه بالگرد ریاست جمهور، برای دنیا هم پیام مهمی داشت، به واقع این حضور وعده صادق دیگری رقم زد؛ بی شک قدرت نظامی و موشکی برای دفاع و تنبیه دشمن ضروری است، اما قدرت اصلی این نظام و کشور ولایت و مردمی است که پشت سر رهبر خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: برخی تحلیل‌های داخلی و البته دشمن تصور می‌کرد با وجود فشار‌های اقتصادی مردم برای تشییع رئیس جمهور، آنچنان به صحنه نمی‌آیند، اما این حضور گسترده پیام اقتدار و بصیرت ملت ایران را به گوش دنیا رساند و حتی سبب شد سران و نمایندگان بسیاری کشور‌ها برای حضور در مراسم تشییع و بزرگداشت این شهدای عزیز و خادمان ملت آمدند، حتی مسئولان برخی دولت‌ها که با کشورمان ارتباط نداشتند.

امام جمعه دامغان در تحلیل خود یکی از عوامل اصلی حضور زائدالوصف مردم در مراسم‌های تشییع رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدش را رابطه قلبی بین مردم و خدمتگزار صدیقشان دانست و گفت: خداوند متعال می‌فرماید: "إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا"؛ "کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبت آنها را در دل‌ها می‌افکند." /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات