۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۷۵۸۰۹۸
آیت الله مهدوی:

امیدواریم افرادی شایسته جایگزین شهدای خدمت شوند

امیدواریم افرادی شایسته جایگزین شهدای خدمت شوند
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را خسارتی بزرگ برای کشور عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم افرادی شایسته جایگزین این شهدای عزیز شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری، در حرم زینبیه اصفهان، شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را خسارتی بزرگ برای کشور عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم افرادی شایسته جایگزین این شهدای عزیز شده و ادامه دهنده مسیر ایشان باشند.
 
آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه در خصوص ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ایشان در این دعا تأکید دارند بر مسأله نماز اول وقت که اولین واجبی است که پروردگار در روز قیامت از ما سؤال می‌کند و باید این موضوع را بسیار جدی گرفت که اگر نماز ما قبول نشود دیگر اعمال ما نیز قبول نخواهد شد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز چتر بزرگی است که به روی همه اعمال ما قرار گرفته است، اظهار کرد: اینکه قبولی اعمال ما مشروط به مقبول بودن نماز ما است، نشان دهنده اهمیت نماز است. اولین نکته در زمینه نماز، صحیح خواندن و صحیح اقامه کردن آن است، همچنین مقدمات و شرایط نماز نظیر پاک بودن بدن و لباس و مباح بودن لباس و رعایت وقت از دیگر شرایط صحت نماز است.
 
وی ادامه داد: برای اینکه نماز ما به درستی و با صحت انجام بشود، باید از مرجع تقلید جامع الشرایط تقلید کنیم، چرا که اگر نماز باطل باشد دیگر فایده ندارد و همه ما باید از مرجع تقلید برای صحت نماز کمک بگیریم. بعد از صحت نماز موضوع قبولی نماز مطرح است، امام صادق(ع) می‌فرمایند اکثر اعمال ما در مرحله قبولی رد می‌شود.
 
آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) پذیرش ولایت ائمه معصومین(ع) را شرط اصلی قبولی عبادات عنوان کرد و گفت: ولایت شرط قبولی اعمال است و مسائل بسیار مهمی در زمینه پذیرش ولایت مطرح است و اعمال خیلی‌ها به واسطه عدم پذیرش ولایت رد می‌شود.
 
امام جمعه موقت اصفهان به اهمیت نماز اول وقت اشاره کرد و افزود: بعضی اعمال دارای وقت ضیغ هستند به آنها عمل مضیغ گفته می‌شود مانند روزه، برخی اعمال نیز مانند نماز دارای وقت موسع هستند. اما ما باید بدانیم که باید انجام وظیفه خود در مقابل خداوند و نماز اول وقت را به امور خود نظیر غذا خوردن و کار کردن ترجیح بدهیم و فرمان پروردگار را اجرایی کنیم و برای اقامه نماز عجله داشته باشیم.
 
وی نماز اول وقت را از بهترین عوامل تقویت حیا در انسان برشمرد و تصریح کرد: فقط خواندن نماز اول وقت کافی نیست، بلکه اهمیت دادن به نماز هم مسأله است. انسان در همه حال و در همه امور باید به نماز اول وقت اهمیت بدهد و نباید دچار غفلت بشود./1304/
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات