۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۵۸۰۹۹
امام جمعه پاکدشت:

تشییع شهدای خدمت یک رفراندوم برای جمهوری اسلامی ایران بود

تشییع شهدای خدمت یک رفراندوم برای جمهوری اسلامی ایران بود
حجت الاسلام جوکار گفت: تشییع جنازه سیدشهدای خدمت و همراهانش با آن شکوه و عزت در شهرهای مختلف ایران اسلامی یک رفراندوم برای جمهوری اسلامی ایران بود که دشمنان را مجبور به اعتراف در حضور کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه با اشاره به مناسبت های خردادماه اطهارداشت: در این روزهای پرحادثه خردادماه یاد و خاطره امام شهدا و شهدای گرانقدر از جمله شهدای اخیر خدمت را گرامی میداریم. یادو خاطره عملیات بیت المقدس و روز دزفول قهرمان و مقاوم را گرامی میداریم. در حالی که در دوران هشت سال دفاع مقدس ، صدام ۶لشکر را برای گرفتن خوزستان همراه کرد، ۲لشکر را برای گرفتن دزفول و دورزدن خوزستان مستقر کرد. اما در ان روزهای سخت مردم با وجود اصابت ۱۷۶ موشک، ۲۵۰۰ توپ و ۳۷۰ راکد از شهر عقب نشینی نکردند و در زیر گلوله ها شهر را بازسازی می کردند و اجازه نفوذ به خوزستان را ندادند.
 
وی در ادامه افزود: یاد شهدای خدمت از جمله سیدشهدای خدمت را گرامی میداریم. رهبری در وصف ایشان ۲۳ ویژگی را بیان کردند. گرامی میداریم سردار دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان که پشتیبان مقاومت بود او یک مسیر انقلابی در دیپلماسی اسلامی ترسیم و اجرا کرد و همچنین گرامی میداریم یاد و خاطره امام جمعه شهید و استاندار آذربایجان شرقی و سرتیم‌حفاظت  تیم پروازی که خدا خریدار آنها شد.
 
امام جمعه پاکدشت در ادامه تصریح کرد: آیت الله رئیسی ریاست جمهوری را ۳سال پیش تحویل گرفت و در ولادت امام رضا(ع) آنرا تحویل داد. وی ۳سال در تولیت آستان قدس رضوی تحول ایجاد کرد و برای نابودی فساد ۳سال در دستگاه قضا بخوبی تلاش کرد و وقتی گلوگاه فساد را در جای دیگری دید وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد و نمونه بارزی از حکمرانی اسلامی را بدون خستگی شکل داد. وی سرمایه اجتماعی را تقویت کرد و مکتب قوی از حکمرانی اسلامی را با تلفیق خدمت به مردم ارائه کرد.تشییع جنازه سیدشهدای خدمت و همراهانش با آن شکوه و عزت در شهرهای مختلف ایران اسلامی یک رفراندوم برای جمهوری اسلامی ایران بود که دشمنان را مجبور به اعتراف در حضور کرد.
 
حجت الاسلام جوکار در ادامه با اشاره به انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در ۸تیرماه تاکید کرد: آیت الله رییسی با حکمرانی اسلامی و خدمت به مردم شاخص رییسی را در راستای  تحول مدیریتی و بنیادی را شکل داد. شهید رئیسی نمونه و الگوی مدیریت مردمی و به دور از پشت میز نشینی و با استفاده از ظرفیت مردم نهادینه کرد.
 
خطیب نمازجمعه پاکدشت با اشاره به اهمیت تداوم حکمرانی اسلامی و وظیفه مردم در حفاظت از آن مطرح کرد: ما مردم ۲وظیفه بر دوش داریم.
مراقب شایعات و شبهه های دشمنان باشیم، انها این سیل خروشان را دیدند مجبور به اعتراف شدند اما نمی توانند از خوی دشمنی خود دست بردارند و توطئه ایجاد شبه را آغاز کردند.اما بدانیم که ۳نوع شهید در اسلام است. شهید در معرکه جنگ، شهید معرفتی و عقیدتی مثل پیامبراکرم (ص) و شهید خدمت به مردم و مجاهد فی سبیل الله است. اگر مسئولی برای او اتفاقی در مسیر خدمت به مردم بیفتد و به لقای الهی بپیوند شهید است. مراقب فتنه های دشمنان باشیم. نکند دشمن ذهن ما را با دروغ بافی خراب کند. ببینید در مسبر خدمت چگونه در اوج عزت، خدا خریدارشان شد.
 
وی در ادامه گفت: وظیفه دوم ما مردم که بسیار مهم است تداوم راه خدمت شهید رئیسی است. در ۸تیرماه یکی از فتح خرمشهر ها را در پیش رو داریم. باید رئیس جمهوری  از جنس شهید رئیسی رجایی و بهشتی انتخاب کنیم و در این اربعین باقی مانده برای انتخاب رییس جمهور در راستای تداوم خدمت مردمی تلاش کنیم و فردی خستگی ناپذیر و همراه و هماهنگ با ولایت انتخاب کنیم که از جنس شهید رئیسی باشد. آیت الله رییسی فرهنگ دوم خرداد را اصلاح و فرهنگ سوم خرداد را نهادینه کرد و یک فرهنگ شهادت و شجاعت و مقاومت جدیدی را در جامعه اسلامی نهادینه کرد.
 
امام جمعه پاکدشت در ادامه به بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به تحقیقات انجام شده نظریه ابتدایی را در خصوص حادثه بالگرد شهدای خدمت اعلام کرد و با بیانیه اشان خط بطلان بر شایعات و شبهات کشید.
 
حجت الاسلام جوکار در پایان با تقدیر از بصیرت مردم در برگزاری مراسمات متعدد در پاسداشت خدمات شهدای خدمت یاداورشد: از بصیرت  شما مردم شهرستان پاکدشت در برگزاری مراسمات بسیار و شرکت در مراسم تشییع تهران تشکر می کنم و از شما مردم فهیم و بصیر می خواهم که تبیین و روشنگری در حفاظت از واقعیت های انقلاب اسلامی و خدمت شهدای عزیز خدمت را در راستای از بین بردن توطئه های دشمنان از یاد نبرده و بر آن استمرار داشته باشید.
ارسال نظرات