۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۵۸۱۲۱

عارف و همتی نامزداحتمالی اصلاحات/ شرط لاریجانی برای اعتدالیون

عارف و همتی نامزداحتمالی اصلاحات/ شرط لاریجانی برای اعتدالیون
شنیده‌ها حاکی از این است که دو طیف سیاسی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فعالیت جدی خود را برای حضور در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری کلید زده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با پایان یافتن آیین تشییع و تدفین آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید و دیگر شهدای همراهش که در سانحه هفته گذشته بالگرد به شهادت رسیدند و با توجه به اینکه ستاد انتخابات کشور بازه دهم تا چهاردهم خرداد ماه را برای ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کرده است، فضای سیاسی کشور با شیب نسبتاً تندی به سمت انتخاباتی شدن حرکت می‌کند.

اخبار منتشر شده از نشست روز گذشته جبهه اصلاحات ایران به عنوان متولی فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی اصلاح‌طلبان حکایت از آن دارد که گردانندگان این جبهه سیاسی برخلاف انتخابات اسفند مجلس شورای اسلامی که در آن حداقل در ظاهر ماجرا شرکت فعال نکردند، این بار عزم خود را برای کنش‌گری انتخاباتی جزم کرده‌اند و به همین منظور جلسه فردای جبهه اصلاحات، صرفاً با دستور کار نحوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

عارف و همتی نامزداحتمالی اصلاحات/شرط لاریجانی برای اعتدالیون

در کنار جبهه اصلاحات، برخی احزاب اصلاح‌طلب از جمله حزب ندای ایرانیان نیز فعالیت‌های انتخاباتی خود را به شکل رسمی کلید زده‌اند. به گفته سخنگوی حزب ندا، با نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری این حزب، مقرر شده تا  امشب (شنبه) جلسه فوق العاده مشترک شورای مرکزی و شعب استانی حزب برگزار  شود تا درباره رویکردها و سیاست‌های حزب در قبال انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو  بحث و تبادل نظر صورت گیرد.  

در همین رابطه، شنیده‌ها حاکی از این است که از میان کاندیداهای مطرح جریان اصلاحات، تاکنون حضور چهره‌هایی چون محمدرضا عارف، عبدالناصر همتی محتمل به نظر می‌رسد.

همچنین برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخلاف گمانه‌زنی‌ها و نظرسنجی‌هایی که در روزهای اخیر در فضای مجازی داغ شده است، محمدجواد ظریف و محمدجواد آذری جهرمی برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ندارند. اگرچه مشخص نیست طی روزهای آتی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌ها از اردوگاه اعتدالیون نیز حکایت از آن دارد که علی لاریجانی نسبت به حضور در عرصه انتخابات این دوره بی‌رغبت نیست منتها در جلسه‌ای که با یکی از احزاب داشته، گویا کاندیداتوری خود از طرف این طیف را منوط به تحقق برخی شرط و شروط از سوی آنها کرده است.

گفتنی است، بر اساس زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 8 تیر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات