۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۵۸۲۷۲

حمایت ویژه از ‌۵ قلوها‌ در لیلان

حمایت ویژه از ‌۵ قلوها‌ در لیلان
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: این اداره کل در راستای رسالت حمایتی خود بعد از تشکیل شناسنامه نسبت به برقراری مستمری برای ۵ قلوه اقدام خواهد کرد.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سلامت کامل مادر و پنج نوزادی که دیروز متولد شدند، اظهار داشت:  خانوار‌های بیش از پنج نفر از مستمری ماهانه به مبلغ سه میلیون و ۱۲۳ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

صحاف در خصوص دیگر رویکرد‌های حمایتی گفت: با ثبت‌نام در سایت ایران جوان تا دیگر مساعد‌ت‌هایی که هدیهٔ مقام معظم رهبری است نیز به این خانوار اختصاص پیدامی کند.

جواد احمدیان، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه گفت: پنج فرزند پسر خانواده حضرتی در بیمارستان الزهرا در سلامت کامل به دنیا آمدند.

وی با اشاره به رایگان شدن خدمات ارائه شده به مادر نوزادان در این بیمارستان گفت: ارائهٔ تمام خدمات درمانی به نوزادان و کودکان زیر هفت سال در تمامی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان الزهرا رایگان است.

 شلاله گنجی، فوق تخصص کودکان نیز درخصوص زایمان پنج‌قلویی مادر ۳۰ ساله در بیمارستان الزهرای تبریز گفت: هر پنج نوزاد پسر تحت درمان و مراقبت‌های معمول پس از زایمان هستند.

وی با اشاره ایجاد نخستین بانک شیر کشور در بیمارستان الزهرای تبریز افزود: اولویت تغذیهٔ نوزادان از شیر مادر است و درصورت عدم کفایت شیر مادر، بانک شیر در این بیمارستان برقرار است که کودکان با شیر اهدایی تغذیه خواهند کرد.

مهدی حضرتی، پدر پنج‌قلو‌های تازه‌به‌دنیا آمده گفت: نام فرزندانم قرار است سبحان، امین، محمد، رضا و علی باشد.

وی افزود: به دنیا آمدن پسران پنج‌قلو حس خوبی است که به‌خاطر این نعمت خدادادی شکرگزارم.

خانم سلیمی، مادر نوزادان پنج‌قلو در ادامه گفت: به‌خاطر این حس خوب شکرگزارم و از خدا می‌خواهم همهٔ کسانی که در آرزوی فرزند هستند، از این نعمت برخوردار شوند.

گفتنی است:  قل اول با وزن دو هزار و ۱۰۰ گرم، قل دوم یک‌هزار و ۵۳۰ گرم، قل سوم یک‌هزار و ۹۲۰ گرم، قل چهارم یک‌هزار و ۷۰۰ گرم و قل پنجم هم دارای وزن دو هزار و ۱۰۰ گرم است.

  این خانواده که از اهالی شهر لیلان از توابع شهرستان ملکان در آذربایجان‌شرقی هستند پیش از این دارای یک فرزند دختر پنج ساله بودند و این بارداری به‌صورت طبیعی اتفاق افتاده و درمان‌های ناباروی صورت نگرفته است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات