۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۷۵۸۳۰۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

شهدای خدمت هنرمندانه‌ترین مسیر را انتخاب کردند

شهدای خدمت هنرمندانه‌ترین مسیر را انتخاب کردند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: شهدای خدمت بویژه شهید آیت الله رئیسی و دیگر یارانش هنرمندانه‌ترین مسیر را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله غفوری در سوگواره شهدای خدمت که به ‌همت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن قدردانی از بیان هنرمندانه، اندوه حاصل از شهادت رئیس‌جمهور و شهدای همراه ایشان توسط هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی بیست و دو ویژگی برای ایشان برشمردند که در پیام‌های ایشان نظیر نداشته است. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: شهید جمهور ما به‌ پشتوانه آیات قرآن و روایات، ویژگی‌های بی‌نظیری در اخلاق و رفتار که داشت نه خود بیان می‌کرد و نه اجازه می‌داد که دیگران عنوان کنند.

امام ‌جمعه کرمانشاه با اشاره به آیه شریفه ۳۷ سوره نور، اظهار داشت: شهدای خدمت مصداق این آیه قرآن بودند که می‌فرماید «مردانی که نه تجارت و نه دادوستدی آنان را از یاد خدا و برپاداشتن نماز و دادن زکات به خود مشغول نمی‌دارد و از روزی که دل‌ها و دیده‌ها در آن زیرورو می‌شود می‌هراسند». چراکه آخرت‌مدار بودند و حقیقتاً برای زندگی ابدی و آخرت خود، اهمیت زیادی قائل می‌شدند. به‌ نیکی درک کرده بودند که دنیا زودگذر است و به‌ هر‌حال برای همه تمام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تصریح اینکه شهدای خدمت برای موقعیت اجتماعی و مقام دنیوی، از معنویت خود هزینه نکردند؛ گفت: این شهدای والامقام شخصیت، معنویت، ایمان، عقیده و اخلاق خود را به دنیا نفروختند و همه آن‌ها را برای عالم معنا ذخیره کردند. 

وی هنر را یکی از شعبه‌های عالم معنا دانست و عنوان کرد: حقیقت و اصل هنر را انسان در عالم معنا درک می‌کند.

امام‌جمعه کرمانشاه با یادآوری اینکه در روایات بیان شده است که برگ‌های درختان بهشت وقتی به‌هم می‌خورند، صدای آهنگی برمی‌خیزد که اهل دنیا مطلقاً نشنیده‌اند؛ بیان کرد: اساساً هنر متعلق به عالم معنا است و این مقداری که عالم ماده قابل‌تحمل شده است، از هنر هنرمندان است؛ به این معنا که هنر، عالم ماده خشن را برای روح لطیف انسانی قابل‌ت حمل کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با بیان اینکه شهدای خدمت هنرمندانه‌ترین مسیر را انتخاب کردند، گفت: این شخصیت‌ها اهل عالم معنا بودند و بنابراین هنرمندانه محبت می‌کردند و هنرمندانه طعنه‌ها و تهمت‌ها را به جان می‌خریدند و حتی پاسخ هم نمی‌دادند. خود را در سختی و خستگی قرار می‌دادند تا جامعه راحت باشد و این اوج هنرمندی است. نهایتاً هم هنرمندانه‌ترین رفتار، اخلاق و عملکرد را از خود به‌جا گذاشتند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان با ذکر این نکته که با حضور پرشور و با بصیرت ملت، شهدای خدمت نه‌تنها از دست نرفتند؛ بلکه تازه به دست آمدند، عنوان کرد: شهدای والامقام خدمت به سرمایه‌ای ماندگار برای کشور و ملت تبدیل شدند. آن‌ها ترازی از خدمت را خلق کردند که نمونه‌های قبلی به فراموشی سپرده شدند. بعد از این دیگر کسی نمی‌تواند بر مسند تکیه بزند و در طول دوره ریاست‌جمهوری از جای خود حرکت نکند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران به‌فضل خدا ملتی بسیار با ظرفیت و ثروتمند از حیث نیروی انسانی است، گفت: ملت ما ملتی فاضل، فرهیخته، بابصیرت و شجاع است که حتی در اوج دشواری‌ها هنرمندی خود را به نمایش می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه به‌فضل خدا در آینده شاهد پیشرفت کشور و ارتقای همه شاخص‌های مادی و معنوی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این هنرمندی است که از خدمتگزاری در عرصه معیشت مردم و زندگی روزمره مردم، انسان خود را به خدا برساند و چنین چیزی در آینده بیشتر رخ خواهد نمود. به‌فضل الهی و به‌برکت همتی که در اثر این شهادت‌ها ایجاد می‌شود، شاهد شرایط بهتری در آینده خواهیم بود./1400/

ارسال نظرات