۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۵۸۴۱۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

شهادت والاترین مرتبه وادی ایمان به خداست

شهادت والاترین مرتبه وادی ایمان به خداست
استاد سطح عالی حوزه ضمن اشاره به روایتی نبوی با تأکید بر این که بالای هر نیکی و خوبی، خوبی دیگری است تا این که شخص در راه خدا جان دهد، گفت: در وادی ایمان صرف ادعای زبانی کافی نیست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تبیین معانی اعتقاد و باور، با تأکید بر این که اسلام جاری کردن شهادتین بر زبان به همراه ایمان باور درونی است که در انجام تکالیف تجلی می‌یابد، اظهار داشت: کسی که باور نسبت به خدا دارد از توکل بسیار بالایی برخوردار است و یقیناً در دنیا ضایع نمی‌شود.

 وی با اشاره به این که اگر باور درونی باشد، در افعال صادره از انسان نیز مؤثر خواهد بود که از آن به اعتقاد، اخلاق و ملکه راسخه در روح یاد می‌شود، اظهار داشت: فعل صادر شده از انسان که برگرفته از باور درون باشد، ادب و آداب نامیده می‌شود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه ضمن ارائه مصادیقی به تفاوت رویکردهای انسان در وادی اعتقاد و باور اشاره نمود و اظهار داشت: باور درون در فعل صادره از انسان بسیار مؤثر است.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی به فرازهایی از آیات الهی اشاره نمود و با بیان این که در وادی ایمان صرف ادعا کافی نیست و ایمان دارای منازل و درجات متعددی است، خاطرنشان کرد: بالاترین امتیاز در وادی ایمان این است که مرگ انسان به شهادت رقم بخورد.

 وی ضمن اشاره به روایتی نبوی با تأکید بر این که بالای هر نیکی و خوبی، خوبی دیگری است تا این که شخص در راه خدا جان دهد، یادآور شد: اگر انسان درجات ایمان را یکی پس از دیگری برود خداوند این رتبه و مقام را به او عنایت خواهد کرد.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به این که نشانه‌ها و صفات مؤمن در روایات متعددی ذکر شده است، تصریح کرد: انسان باید بر اساس شاخصه‌هایی که ائمه اطهار علیهم‌السلام دادند، خود را محک بزند که مؤمن است یا خیر.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی در ادامه به حکمت ۳۳۳ نهج‌البلاغه در بیان صفات مؤمن اشاره نمود و اذعان داشت: تبسم در صورت مؤمن موج می‌زند؛ شهید آیت‌الله رئیسی نیز در اوج بحران‌ها دلی آرام و لبخند و تبسم معنوی بر صورت داشتند.

 وی حزن و اندوه پنهان در قلب را از دیگر ویژگی‌های مؤمنین در بیان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دانست و تصریح کرد: مؤمن از سعه‌صدر، تحمل و بردباری بسیار بالایی برخوردار است؛ شهید آیت‌الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی سعه‌صدر گسترده‌ای از خود نشان داد و به‌جای دفاع از خود، رویه دفاع از مردم را در پیش گرفت.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت اوج تواضع و برخورداری از نفس مطمئنه را از دیگر شاخصه‌های مؤمن برشمرد و اذعان داشت: شهید آیت‌الله رئیسی هیچ برتری‌جویی نداشت و از تعریف و تمجیدها دوری می‌جست و همواره حفظ نظام و خدمت به مردم را هدف خود قرار می‌داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی با بیان این که کار اگر برای‌خدا باشد، خدا خود معرف آن خواهد بود، تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با همتی بلند به‌دور دست‌ها می‌نگریست؛ شهید رئیسی عزیز اهل بکاء برای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و توسل مستمر به امام هادی علیه‌السلام بود و با خدماتی که به دین، نظام اسلامی، اهل‌بیت علیهم‌السلام و مردم داشت به چشم امام‌زمان (عج) آمد.

ارسال نظرات