۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۵۸۴۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات و وفاق نیروهای انقلاب

ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات و وفاق نیروهای انقلاب
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، فوری‌ترین مسأله‌ کشور را انتخابات دانست و بر ضرورت مشارکت حداکثری و وفاق میان دلسوزان نیروهای انقلابی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در شورای فرهنگ عمومی، ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: حادثه‌ای که نه تنها ملت ایران بلکه مردم حوزه مقاومت و منطقه را عزادار کرده و در نه کشور عزای عمومی اعلام شده است، آخرین ایستگاه سفرهای استانی رئیس جمهور مازندران بود و این توفیق مرهون تلاش‌های استاندار جدید است که سفر را جلو انداختند و از این فیض محروم نشدیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد، افزود: بحث های نظری کافی است و باید به دنبال اجرا باشیم و باید در این شورا گروهی برای انجام الگوی اجرایی و مفهومی انتخاب شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که نباید بی‌تفاوت از کنار دستگا‌ه‌هایی که بی‌دغدغه هستند و پاسخ نامه شورای فرهنگ عمومی را نمی‌دهند گذشت، ادامه داد: نیاز به یک مجازات خاص است و باید بین دستگاه‌هایی که زحمت کشیدند و آن هایی که بی توجه بودند فرق باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که جریان غدیر و فرهنگ ولایت یک مسأله همیشه به‌روز و مورد نیاز است، عنوان کرد: اگر فرهنگ غدیر زنده باشد بسیج زنده است، بسیجی همچون حضرت علی(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت توجه به نامگذاری اسم فرزندان بر اساس اسامی اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: مجموعه ثبت احوال باید نسبت به اسامی اهل بیت(ع) دغدغه بیشتری داشته باشد، پیشنهاد نظام جمهوری اسلامی اسامی مذهبی است و باید در کتاب ثبت احوال موجود و به مردم پیشنهاد شود.

وی ادامه داد: در ذیل مسأله جمعیت همین طلاق، مشاوره، جریان بسیار غیرانسانی و غیراخلاقی و غیر عدالتی سقط جنین، آمار بالای تصادفات جاده‌ای یک بحث جدی است و باید دیده شود. 

امام جمعه ساری، بر مصرف بی‌رویه سم و کود به عنوان عامل بسیاری‌ از بیماری‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه در این بخش هیچ نظارتی نمی‌شود، متولیان امر کجا هستند، مصرف سم باید همچون مصرف دارو نسخه داشته باشد، این مصارف بی رویه آدم می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ثبت ۷۰۰ نفر مصدوم در چهارشنبه سوری و هزار نفر تلفات جاده‌ای در روزهای اولیه سال، بیان کرد: اینها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، فرهنگ غلط در شأن کشور ایران نیست، همین ایرانی‌ها وقتی پا به غرب می‌گذارند به ضوابط احترام می‌گذارند چون قاطعیت اجرایی وجود دارد اما اینجا نه، شورای فرهنگ عمومی خیلی کار دارد و می‌تواند کار کند، ماهی یک بار جلسه واقعا لازم است.

امام جمعه ساری با بیان این که در حال حاضر فوری‌ترین مسأله‌ ما انتخابات است، تاکید کرد: هم مشارکت حداکثری هم وفاق دلسوزان نیروهای انقلابی، شهدای خدمت و ولایت که جامعه را دچار تشدد و تحیر نکنند.

وی در پایان با اشاره به گلایه برخی ها نسبت به اکران فیلم مست عشق که در سینماها، افزود: بر اساس گلایه برخی دوستان این فیلم خیلی بدآموزی دارد و چهره ای غیرواقعی از شمس و مولانا ارائه می دهد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کند و باید جلوگیری شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات