۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۵۸۵۴۰
اخبار انتخابات (۱)؛

یک نماینده سابق مجلس چراغ ثبت‌نام را روشن کرد/ رونمایی از اولین نامزد اصلاح‌طلبان + عکس و فیلم

یک نماینده سابق مجلس چراغ ثبت‌نام را روشن کرد/ رونمایی از اولین نامزد اصلاح‌طلبان + عکس و فیلم
ثبت نام انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز آغاز شد و داوطلبان برای ثبت‌نام باید دارای حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی، باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ و تاریخ تعیین شده توسط شورای نگهبان، ثبت نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شده است.

بر اساس معیارهای اعلام شده توسط شورای نگهبان، داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام باید دارای حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام باشند.

داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری باید حداقل دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باشند.

همچنین وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شوند. بر اساس این ابلاغیه، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی منعی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند.

تعداد بازدید : 4

وحیدی: نام‌نویسی از داوطلبان، به مدت ۵ روز، تا دوشنبه چهاردهم خرداد ادامه دارد

احمد وحیدی، وزیر کشور در ساعات ابتدایی فرایند ثبت‌نام در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و مقابل خبرنگاران درباره روند نام‌نویسی داوطلبان در چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری توضیح داد.

وزیر کشور در ابتدا تاکید کرد: ان‌شاءالله همانگونه که در انتخابات مجلس شاهد بودیم، معیارهای سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت شکل خواهد گرفت. در شرایط حساس کنونی به حمدالله با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و بهره‌گیری از قانون اساسی این بحران را پشت سر گذاشتیم و هیچ خللی در امور کشور ایجاد نشد.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت همه احزاب و شخصیت‌های مختلف شاهد پاکی و رعایت اخلاق انتخاباتی باشیم.

تعداد بازدید : 4

چرا ۲۵ داوطلب ابتدایی روز پنجشنبه ثبت‌نام نشدند؟

از صبح روز پنجشنبه، ۲۵ نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات رفته‌اند که هیچ‌کدام شرایط اولیهٔ ثبت‌نام را هم نداشته‌اند.

ستاد انتخابات وزارت کشور در این دوره، قبل از ورود کاندیداها به سالن اصلی جهت ثبت نام، مدارک آنان رو مورد بررسی قرار می‌دهد و به کسانی که شرایط احراز را ندارند، اجازه ورود به محل اصلی ثبت نام را نخواهند داد. به همین منظور تا حدود ۲ ساعت پس از آغاز فرایند ثنام‌نویسی، هیچ‌گونه ثبت‌نامی در محل اصلی انجام نشده است.

تعداد بازدید : 2

اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور جزئیات بیشتری از فرآیند ثبت‌نام را اعلام کرد و گفت: نام‌نویسی به صورت الکترونیکی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و در طی بازه ۷ روزه احراز صورت می‌گیرد و ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای ریاست‌جمهوری را اعلام می‌کنیم.

نام‌نویسی به صورت الکترونیکی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در تشریح تامین امنیت انتخابات اعلام کرد: اولویت دستگاه‌های امنیتی، حفظ آرامش مردم است و باید هر گونه اقدامی که منجر به ایجاد تنش در جامعه می‌شود تحت کنترل دستگاه‌های ذیربط قرار بگیرد.

به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام خلاف قوانین و قواعد مندرج در قانون برگزاری انتخابات، از سوی نامزدها و ستادهای تبلیغاتی آنها، لازم است همه ضمن مرور قانون برگزاری انتخابات، نسبت به اجرای مفاد آن در حوزه خود تلاش کنیم.

تعداد بازدید : 2

یک نماینده سابق مجلس چراغ ثبت‌نام را روشن کرد

محمدرضا صباغیان نماینده دوره یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی، اولین ثبت نام‌کننده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

یک نماینده سابق مجلس چراغ ثبت‌نام را روشن کرد/ رونمایی از اولین نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات +عکس و فیلم

رونمایی از اولین نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات

مصطفی کواکبیان هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

مصطفی کواکبیان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نام دولتی که بنده می‌‌خواهم با آن به عرصه انتخابات بیایم دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم است، گفت: برنامه من رفع تمامی تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا بجز رژیم صهیونیستی بر مبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین ثبات و تقویت پول ملی با استقلال بانک مرکزی است.

فرصت پنج دقیقه ای هر کاندیدای انتخابات برای ارائه برنامه ها در ستاد انتخابات ۱۴۰۳

فرآیند ثبت نام نهایی هر داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول میانجامد و پس از آن داوطلبین فرصت دارند که در زمان ۵ دقیقه به ارائه برنامه‌های خود در جمع خبرنگاران بپردازند.

یک نماینده سابق مجلس چراغ ثبت‌نام را روشن کرد/ رونمایی از اولین نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات +عکس و فیلم

ثبت نام عباس مقتدایی در انتخابات ریاست جمهوری

عباس مقتدایی نماینده مجلس در ستاد انتخابات برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

اطلاعیه «شماره یک» ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند در پی سانحه غم انگیز شهادت رئیس جمهور و همراهان در سانحه بالگرد، بلافاصله ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما هفته گذشته تشکیل شد. این ستاد بلافاصله طی جلسات فشرده و برای ایفای وظایف سنگین رسانه ملی در تامین بسترهای لازم برای تبلیغات نامزدهای محترم، موارد زیر را مصوب کرد:

۱. قرعه کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری  بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزدهای محترم با حضور نمایندگان آنها در سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

۲ . برنامه های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره های پیشین ترکیبی از برنامه های زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.

۳. ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه های زنده و ضبطی به هر یک از نامزدها اختصاص خواهد داد.

4. هر یک از نامزدهای محترم می توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی سی دقیقه ای و دو مستند رادیویی سی دقیقه ای برای پخش در شبکه های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند.

5. ستادهای تبلیغاتی هر یک از نامزدها همچنین می توانند دیدگاه های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان‌ها را برای پخش در شبکه‌های صدا و سیمای استان‌ها در قالب یک برنامه بصورت رو به دوربین به تعداد استان‌ها تهیه کنند.

6. با توجه به این که براساس قانون، نظارت بر برنامه های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدها اعم از ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه های ضبط شده نامزدها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می شود، تحویل این کمیسیون شود.

بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ترتیب و تنظیم تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برسد، لذا موارد پیشنهادی ستاد انتخابات رسانه ملی در نخستین جلسه این کمیسیون در تاریخ نهم خرداد مطرح شد و به تصویب کمیسیون یاد شده رسید. یادآور می‌شود کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شامل این اعضا است:

-دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الاختیار او

- وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او

- دبیر هیئت اجرائی مرکزی انتخابات

- رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما یا یکی از اعضای این شورا به انتخاب شورا

- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام‌الاختیار او

ستاد رسانه ملی همچنین مصوب کرد گروه های برنامه ساز با هدف پربارتر شدن هر چه بیشتر برنامه های تلویزیونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طراحی سوالات در برنامه های مناظره، میزگرد و گفتگو استفاده و برنامه ریزی کند.

تعداد بازدید : 0

تا ساعت 14 روز پنجشنبه، ۳ داوطلب دارای شرایط قطعی ثبت نام بودند

محسن اسلامی ظهر امروز با اعلام گزارشاتی از نخستین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعت ۱۴، گفت: تا این لحظه، ۳ داوطلب دارای شرایط قطعی ثبت نام بودند.

یک نماینده سابق مجلس چراغ ثبت‌نام را روشن کرد/ رونمایی از اولین نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات +عکس و فیلم

ثبت نام رئیس خانه احزاب ایران در انتخابات ریاست جمهوری

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب کشور با مراجعه به ستاد انتخابات کشور، برای نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حشمتیان زاده 1332 شهرستان سنقر استان کرمانشاه، نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی است.

وی همچنین در سال 96 نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شده بود اما پس از گذشت چند روز در نامه‌ای خطاب به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان از کاندیداتوری انصراف داد.

تعداد بازدید : 5

ثبت نام جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری

سعید جلیلی برای ثبت‌ نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان پنجمین چهره سیاسی شاخص برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد تالار وزارت کشور شد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات