۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۷۵۸۵۵۵
علاسوند:

حوزه علمیه نقش خود را در تقویت جریان زن و خانواده در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ایفا کند

حوزه علمیه نقش خود را در تقویت جریان زن و خانواده در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ایفا کند
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: حوزه علمیه باید سهم خود را در تقویت جریان زن و خانواده در عرصه‌های کنشگری اجتماعی و یارگیری‌های بین‌المللی و ایجاد دانش پیرامونی ایفا نماید.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم فریبا علاسوند، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در مراسم اختتامیه همایش بین المللی «خانواده مقاوم و چالش های اخلاقی جهان متحول» که بعدازظهر امروز پنجشنبه 10 خردادماه 1403 در سالن همایش آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: از دهه 80 جریان های مستحکم ابرفردگرایی در یک مبارزه نفس گیر با خانواد وارد عملیات شده و بحث فردگرایی را در تمام شریان های زندگی انسان ها ایجاد و نظامات و سیستم های اخلاقی دوجنسی بودن زنانه و مردانه را انکار کردند.
 
وی پدید آمدن جریان کنشگری متخصص در دفاع از خانواده را بسیار مهم ارزیابی نمود و با بیان این که تاکنون در آکادمی‌های جهانی و کتاب ها و نظریه های بین المللی شاهد حجم کنشگران خانواده نبودیم، افزود: بخش عظیمی از کنشگران با مخاطبان دانشگاهی معتقدند یکی از راه های اثرگذار، ایجاد اسناد بین‌المللی بر تغییر رویکردهای بین المللی است.
 
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده ادامه داد: نظام سلطه برای تغییر فرهنگ‌ها، اسناد بین‌المللی، معاهدات و ضروری کردن گفتمان خودش، با کلون‌سازی(همانندسازی) و به استعمار گردن گفتمان و وارونه‌سازی ارزش ها بخشی از مبارزه خود را معطوف به بحث خانواده نموده است.
 
وی به بخشی از نظریات اندیشمندان بین الملل خانواده‌گرا اشاره کرد و بیان داشت: جریان مخالف خانواده با عبور از واژه زن و مرد به دنبال تحمیل فهم ضد فرهنگی است، این جریان به دنبال یارگیری بین المللی است و همایش های متعددی در جهان به میزبانی شرق مذهبی برگزار و از نزدیک شاهد دغدغه ها و نگرانی های خانواده در تمام دنیا از جهان مسیحیت و یهودیت از آمریکا و اروپا و آسیا و آفریقا شبیه به هم است.
 
علاسوند ادامه داد: تقریبا تمام کسانی که در این همایش ها سخنرانی می کردند، مهم ترین مسئله را بحث همجنس‌گرایی ذکر می کنند، آنقدر این خانواده گرایان تحت فشارند که سیستم دو جنس داشتن انسان را به عنوان تهدید یاد می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: این نگرانی ها، جریان خانواده گرا را به یارگیری عظیمی کشانده؛ اگر ایران اسلامی بر آمده از ارزش‌های نقلاب اسلامی مبتنی بر نگاه پیش رو به زن و خانواده، وارد نشود قافیه را از دست خواهد داد، حوزه علمیه باید سهم خود را در تقویت جریان زن و خانواده در عرصه های کنشگری اجتماعی و یاری گیری های بین المللی و ایجاد دانش پیرامونی ایفا نماید.
 
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، نقش مادران مظلوم غزه و زنانی که با سوز و آه شاهد سوخته شدن پاره های جگر خود بوده و اسلام و خدا و قرآن را فریاد می زنند، گرامی داشت.
ارسال نظرات