۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۵۸۶۴۵
اخبار انتخابات (۳)؛

دعوت نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت نام در انتخابات/ احمدی‌نژاد باز هم می‌آید؟! + عکس و فیلم

دعوت نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت نام در انتخابات/ احمدی‌نژاد باز هم می‌آید؟! + عکس و فیلم
سومین روز ثبت نام از داوطلبان دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور از صبح امروز شنبه آغاز شد و تاکنون از ۵ نفر ثبت نام به عمل آمده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، از ساعت 8 صبح امروز شنبه، سومین روز ثبت نام از داوطلبان دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

در دو روز گذشته مجموعاً 9 نفر از جمله آقایان محمدرضا صباغیان، عباس مقتدایی، مصطفی کواکبیان، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بی‌غش، محمد خوش‌چهره و عبدالناصر همتی با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام خود را قطعی کردند.

در این دوره بر خلاف دوره‌های قبل از افرادی که حائز شرایط نیستند ثبت نام به عمل نمی‌آید.

سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

رسولی نژاد در انتخابات ثبت نام کرد

سید احمد رسولی نژاد نماینده ادوار مجلس بعنوان اولین کاندیدا در سومین روز ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

رسولی نژاد: خزانه خالی پایان دولت دوازدهم را فراموش نکرده‌ایم

سیداحمد رسولی نژاد نماینده ادوار مجلس بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: شعار تبلیغاتی اینجانب دولت خوب، اقتصاد خوب است. در عصر حاضر ضرورت های سیاسی و اقتصادی تغییر کرده و شکل تازه ای به خود گرفته است. در روابط جدید دولت باید سیاستگذار و تعیین کننده خط مشی‌های کلی باشد و بر اساس قانون بخش خصوصی را در افزایش تولید یاری کند.

وی افزود: ملت قهرمان و عزیز ایران خزانه خالی و انبارهای خالی در پایان دولت دوازدهم را فراموش نکرده است.

سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم وارد ستاد انتخابات کشور شد و ثبت نام کرد.

تعداد بازدید : 6

پزشکیان: باید سیاستهای ابلاغی رهبری در کشور اجرا شود

مسعود پزشکیان نماینده فعلی و ادوار مجلس بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران گفت: آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرفهای جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاستهای کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف می گذاریم و از خودمان حرف‌های دیگری می‌زنیم. باید برای اهداف سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

وی افزود: باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی‌هایشان باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح. ما باید بدنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاستهای کلی باید عمل کنیم.

سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

 وحید حقانیان برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

 وحید حقانیان فعال سیاسی با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حقانیان: با تصمیم شخصی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم

وحید حقانیان فعال سیاسی، پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت صبور و فهیم قرار بگیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته مهم اول و ظاهری گذر کنم.

وی با تاکید بر اینکه با تصمیم شخصی، خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران معرفی می‌کنم،  افزود: گذر از این مرحله تاریخی و نظم نوین جهانی با توجه به منافع کشورها نیازمند بهره‌گیری از خرد جمعی، حضور گسترده مردم و استفاده از توانایی‌های مادی و معنوی کشور است.

از حضور پزشکیان با دخترش در ستاد انتخابات تا عدم کاندیداتوری فتاح در انتخابات ریاست جمهوری + عکس و فیلم

حبیب‌الله دهمرده در انتخابات ثبت‌نام کرد

حبیب الله دهمرده نماینده ادوار سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، در ستاد انتخابات برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد و ثبت نام کرد.

تعداد بازدید : 5

زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

علیرضا زاکانی شهردار تهران  برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، به ستاد انتخابات کشور مراجعه و ثبت نام کرد.

با مشارکت مردم  «دولت خدمت» را در «راه جمهور » تشکیل می‌دهیم/ نمی گذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند

علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: یاد و خاطره امام امت، شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، شهیدان مدافع امنیت و سلامت، شهدای محور مقاومت ازجمله زنان و کودکان مظلوم غزه و شهدای مدافع حرم بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و سید شهیدان خدمت آیت الله رئیسی و همراهانش را گرامی می دارم.

وی افزود: رئیسی عزیز ما، مومن، متدین، انقلابی و اهل منطق و استدلال بود؛ لذا نسبت درست او با ولی و امام جامعه "تبعیت"، با مردم و "ایران عزیز"، "خدمت و صداقت" و با مسوولان نیز "تعامل و انسجام" بود. در عرصه بین الملل نیز نسبت "شهید جمهور" ما با دوستان انقلاب اسلامی و ایران عزیز، "حمایت" و با دشمنان آن، "مخالفت صریح و مقاومت شجاعانه" بود. منت می کشید تا خدمت کند و هیچ وقت برای بازی ریاست بلندی نجست، بلکه پیگیر اوج گرفتن به سوی خدا با خاکساری در برابر مردم بود.

زاکانی بیان کرد: شهید رئیسی، به انقلابی بودن خود افتخار کرد و قرآن و تصویر حاج قاسم را سر دست گرفت، او به راه خویش مطمئن بود و با آرامش رفت. او بسیجی بود و بسیجی ماند و مگر نه اینکه پایان ماموریت بسیجی شهادت است؟

وی ادامه داد: اندوخته سه سال دولت رئیسی عزیز ما همان «راه جمهور» است، ترسیم جهت‌گیری درست در مسیر انقلاب و ایجاد شرایط ثبات برای «ایران عزیز»؛ وضعی که با زمان شروع دولت سیزدهم قطعا قابل مقایسه نیست.

زاکانی اضافه کرد: اکنون بر اساس وظیفه و با دعوت نخبگان دانشگاهی و حوزوی و فعالان سیاسی و مردمی آمده ام تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت صادقانه را در "دولت خدمت" محور قرار دهیم.

زاکانی تأکید کرد: قرار نیست از درد مردم بی خبر باشیم. قرار نیست که مردم در فشارهای اقتصادی بی پناه بمانند. قرار نیست که از آمدن میان مردم واهمه داشته باشیم. قرار نیست که سختی ها فقط برای قشر خاصی از مردم باشد. قرار نیست در برابر دشمنان انقلاب و ملت رشید ایران منفعل و تابع باشیم.

وی گفت: قرار است تا به مدد الهی و یاری شهیدان، در تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و به اتکای ملت با حرکتی جهادی و به پشتوانه شناخت مطلوب از شرایط امروز کشور و با برنامه ای جامع و دقیق، با تحولی معنوی و مادی، جهش بزرگی را در تکمیل سریعتر این مسیر رقم بزنیم.

زاکانی تصریح کرد: قرار است با "برنامه و کارنامه" برای پیشرفت ایران عزیز و حل مشکلات مردم با محوریت عدالت و رفع فساد و تبعیض، تا آخر پای کار مردم بمانم.

وی افزود: قرار است با "برنامه و کارنامه" بر مدار مردم زمینه رفع چالشها فراهم شده و گره از اقتصاد کشور و سفره مردم باز شود.

زاکانی اضافه کرد: قرار است تا نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و "کتاب تاریخ" را "برنامه تحول" جا زنند و خاطرات سیاسی‌شان را به آرزوی مردم تبدیل کنند.

تعداد بازدید : 0

 

دعوت نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت نام در انتخابات/ احمدی‌نژاد باز هم می‌آید؟! + عکس و فیلم

میرتاج الدینی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و ثبت نام کرد.

دعوت نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت نام در انتخابات/ احمدی‌نژاد باز هم می‌آید؟! + عکس و فیلم

زهره الهیان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
 
زهره الهیان نماینده ادوار مجلس عصر امروز برای ثبت‌نام در دوره چهاردهم ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه و ثبت نام کرد.
 
دعوت نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت نام در انتخابات/ احمدی‌نژاد باز هم می‌آید؟! + عکس و فیلم
 
فداحسین مالکی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
 
فداحسین مالکی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و ثبت نام کرد.

اسلامی: 12 نفر تاکنون در انتخابات ثبت نام کرده‌اند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در دو روز گذشته 9 نفر در ستاد انتخابات کشور ثبت نام رسمی شده است و با احتساب 3 نفر امروز تعداد 12 نفر تاکنون در ستاد انتخابات کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.

سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

اصلاحیه قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید شد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری که صبح امروز شنبه 12 خرداد برگزار شد، طی سخنانی گفت: طرح اصلاح مواد 19 و 22 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد و مراحل ابلاغ را طی خواهد کرد.

وی افزود: یکی از موضوعات مورد اشاره در این طرح این است که مردم علاوه بر شناسنامه می‌توانند از طریق کارت ملی احراز هویت شوند و این مصوبه در انتخابات آتی قابل اجراست.

وی همچنین در پاسخ پرسشی درباره شرط سنی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: مبنای ما مصوبه‌ای است که در آن نسبت به سن، سابقه و مدرک چهارچوبی را مشخص کرده است؛ مبنای ما این مصوبه است. با توجه به اینکه در این مصوبه آمده و تصمیم نهایی با شورای نگهبان است، اگر اعتراضی در این زمینه وجود داشته باشد، مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

طحان نظیف درباره احتمال الکترونیکی شدن انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده و با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری انتخابات نداریم و باید دستگاه‌ها و امکانات این نوع انتخابات آماده‌سازی شود، بر همین اساس تاکنون جلساتی با وزارت کشور داشتیم و این جلسات ادامه دارد و به‌محض رسیدن به نتیجه در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به‌محض تأیید مصوبه لایحه برنامه هفتم در مجمع، طبعاً مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز از ابتدای سال 1403 لازم‌الاجرا است.

وی در پاسخ به سوالی درباره معیار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: معیارهای شورای نگهبان معیارهایی است که در قانون اساسی آمده است. همچنین مصوبه شورای نگهبان در خصوص تشخیص رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر هم در ثبت‌نام و هم در بررسی صلاحیتها مبنای عمل خواهد بود. ما در همه دوره‌ها تنوع سلایق را داشتیم و رییس جمهور منتخب با رای و اراده و انتخاب مردم همواره از میان جریانات سیاسی مختلف وجود است و ان‌شاءالله در دوره پیش رو نیز به همین صورت خواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر درباره فرآیند بررسی صلاحیت‌ داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری و زمان آغاز تبلیغات عنوان کرد: زمان قانونی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها 5 روز است و امکان تمدید آن به مدت 5 روز دیگر نیز پیش‌بینی‌ نشده است که از 5 روز اول حتما استفاده خواهیم کرد و در تلاشیم که از همه 5 روز دوم استفاده نکنیم. طبیعتاً بعد از بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نتایج، زمان تبلیغات انتخاباتی تا 24 ساعت قبل از روز انتخابات ادامه خواهد داشت.

طحان نظیف در ادامه این نشست خبری، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه برخی شورای نگهبان را مقصر کاهش مشارکت می‌دانند آیا شورای نگهبان برنامه‌ای برای افزایش میزان مشارکت دارد؟ گفت: متاسفانه برخی از سیاسیون از این حرفها می‌زنند اما این حرفها هیچگاه مبنای علمی و کارشناسی دقیقی نداشته است. آنچه که مسلم است این است که موضوع مشارکت حتما برای شورای نگهبان مهم است و همواره شورای نگهبان برای افزایش مشارکت تلاش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله مشارکت باید همه عوامل را مورد نظر داشت. البته قطعا شورای نگهبان به سهم خود توجه دارد اما مسئله اصلی برای مردم عمل به وعده‌ها، وضعیت کشور و حل مسائل اقتصادی و معیشتی است و طبعا رسانه‌ها در چنین شرایطی وظیفه دارند که ایجاد امید و شور و نشاط انتخاباتی را در دستور کار قرار دهند و از صحبتهای ناامید کننده پرهیز کنند چراکه هیچ تغییر و بهبودی جز از مسیر صندوق رای رخ نخواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت عنوان‌ کرد: در مراحل قبل اشکالات و ابهاماتی داشتیم ولی در آخرین مصوبه‌ای که دریافت کردیم هیچ مشکل و ابهامی نداریم اما هیئت عالی نظارت مجمع اشکالاتی را وارد کرد که اخیرا مجلس یازدهم بر مصوبه خود اصرار کرد و این مصوبه برای رسیدگی به مجمع ارجاع شد.

طحان نظیف همچنین در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا همزمان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برای تعیین جایگزین نمایندگان شهید این مجلس برگزار خواهد شد، گفت: این موضوع را در شورای نگهبان هم مورد بررسی قرار دادیم و با توجه به اینکه انتخابات خبرگان شرایطی از جمله برگزاری آزمون را دارد، با بررسی‌های پیش‌رو چنین انتخاباتی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شورای نگهبان برای اقناع بهتر افکار عمومی پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چه تدبیری دارد؟ تاکید کرد: همواره سعی کردیم که پاسخگویی لازم را در مواقع مختلف داشته باشیم و در این دوره نیز این رویکرد استمرار خواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ما دو انتظار داریم یکی از رسانه‌ها که در تبیین موضوعات به کمک شورای نگهبان بیایند و از نشر اخبار غیر واقعی و نادرست پرهیز کنند و انتظار دوم ما از صاحبان تریبون و سیاسیون است که در اظهار نظرهای خود منافع ملی را در نظر بگیرند تا ان‌شاءالله مبتنی بر اخلاق مداری و در فضایی همدلانه بتوانیم انتخابات پیش رو را برگزار کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که افراد برجسته جناح‌های مختلف سیاسی در انتخابات پیش رو حضور داشته باشند؟ گفت: همه دستگاه‌هایی که در انتخابات مسئولیت دارند در حال انجام وظیفه هستند و مهم‌ترین تضمین شورای نگهبان نیز این است که به وظایف قانونی خود عمل کند و مبنای قانون را در بررسی صلاحیت‌ها مورد نظر داشته باشد؛ ملاحظه سوابق گذشته در ادواری که پشت سر گذاشتیم نیز نشان دهنده حضور همه جریانات سیاسی است.

طحان نظیف  تاکید کرد: افرادی که قصد کاندیداتوری دارند باید مسئولیتهای خطیر ریاست جمهوری را مورد نظر داشته باشند و با دیدی باز و برآوردی صحیح و واقعی از توانایی های خود و اقبال عمومی نسبت به خود به این عرصه ورود کنند. گاهی بوده که افرادی به این عرصه ورود کردند که حتی در جریان سیاسی خودشان نیز اقبالی نداشتند؛ لذا لازم است داوطلبان کاندیداتوری از پشتوانه سیاسی و مردمی خودشان برآوردی داشته باشند.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه با توجه به اینکه در شرایط خاصی قرار داریم، شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها این شرایط خاص را در نظر می‌گیرد؟ گفت: به لطف خدا قانون اساسی حتی در چنین شرایطی پیش‌بینی‌های لازم را داشته مجری و ناظر انتخابات مبتنی بر  ضوابط قانونی در حال انجام فرآیندهای انتخابات هستند و نگرانی‌ای در این خصوص نداریم.

وی افزود: ما شرایط اصل 115 قانون اساسی را داریم؛ لذا هر کسی این شرایط را در خود می‌بیند و احساس می‌کند که توان اداره کشور را دارد می‌تواند در این عرصه ورود کند و ما نیز در شورای نگهبان بر اساس قانون عمل خواهیم کرد.

سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

فتاح در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نمی‌شود

به‌‌دنبال برخی گمانه‌زنی‌ها برای کاندیداتوری سید پرویز فتاح در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن به‌شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

یُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ (ابراهیم 27)

با تشکر از ابراز لطف اقشار مختلف جامعه و دلسوزان نظام اسلامی برای دعوت از اینجانب جهت حضور در عرصه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، همان‌طور که در سنوات گذشته نیز عرض کرده‌ام، حکم رهبر معظم و فرزانه انقلاب را مدال افتخار و ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را بر خود فرض می‌دانم.

ان‌شاءالله به‌عنوان سرباز ولایت و نظام و خادم و خاک‌پای مردم عزیز تا شهادت فی سبیل الله استوار باقی خواهم ماند. اطمینان دارم مسیر شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی، با حضور حماسی و پرشور آحاد ملّت در صحنه انتخابات هشتم تیرماه همانند آئین بدرقه و تشییع خادم الرضا(ع) و همراهانش، امتداد می‌یابد و مردم بابصیرت ایران با انتخاب آگاهانه خود، مسیر پیشرفت و حل مشکلات داخلی و خارجی را نیز برای دولت و نظام اسلامی هموار خواهند کرد.

باذن الله و قوّته

سیّد پرویز فتّاح

از حضور پزشکیان با دخترش در ستاد انتخابات تا عدم کاندیداتوری فتاح در انتخابات ریاست جمهوری + عکس و فیلم

برخی رسانه ها خبر داده اند که احمدی‌نژاد دوباره می‌آید

یکی از نزدیکان رئیس جمهور پیشین گفت: با توجه به استقبال مردمی از احمدی نژاد بر اساس تکلیف خدمت رسانی به جمع بندی ثبت نام و حضور در انتخابات رسیده است.

از حضور پزشکیان با دخترش در ستاد انتخابات تا عدم کاندیداتوری فتاح در انتخابات ریاست جمهوری + عکس و فیلم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: محسن هاشمی به عنوان نامزد حزب انتخاب شد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: این حزب از محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری برای حضور در انتخابات حمایت می‌کند.

سید محمود علیزاده طباطبایی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران، اظهار کرد: در این جلسه محسن هاشمی به عنوان نامزد حزب انتخاب شد، ولی اگر اسحاق جهانگیری ثبت‌نام کند، او به عنوان نامزد حزب به جبهه اصلاحات معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است احزاب گزینه‌های خود را به جبهه اصلاحات معرفی کنند و تصمیم جمعی در این زمینه گرفته شود.

از حضور پزشکیان با دخترش در ستاد انتخابات تا عدم کاندیداتوری فتاح در انتخابات ریاست جمهوری + عکس و فیلم

دعوت جمعی از نمایندگان مجلس از قالیباف برای ثبت‌نام در انتخابات

موسی غضنفرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس معتقدند که شرایط کشور به گونه ای است که لازم است آقای قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری به میدان بیایند خاطرنشان کرد: معتقدیم شرایط کشور، منطقه و جهان حساس و خاص است و اکنون به حضور فردی چون قالیباف نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: قالیباف در میان چهره های انقلابی شخصیتی ممتاز ، هوشمند، ولایی ، کارآمد ،کار آزموده ، پر تجربه و پر تلاش ،مردمی و مسلط به قوانین اجرایی از جمله برنامه هفتم است  که می تواند مسیر کاری  شهید رییسی عزیز را با جدیت و به خوبی ادامه دهدو شور و نشاط درکار و تولید  فعالیت و پیشرفت و توسعه را در ایران اسلامی تحقق بخشد

رئیس موقت فراکسیون اکثریت مجلس گفت: برخی نمایندگان با نامزدی آقای قالیباف همراهی ندارند؛ که از نظر سیاسی اختلاف نظر دارند و برخی دیگر هم نگران سرنوشت مجلس هستند که در فضای مجلس این گونه مسائل طبیعی است. اما با وجود این موضوع  اکثریت نمایندگان مجلس این نامه را امضا کردند.

وی در پایان گفت: اکثریت نمایندگان معتقدند گرچه مسائل مجلس مهم است اما کشور واقعا به یک دولت قدرتمند و کارآمد و انقلابی نیاز دارد که از نظر اکثریت نمایندگان آقای قالیباف می تواند چنین دولتی تشکیل دهد. امیدوارم آقای قالیباف هم این دعوت را اجابت کند، و وارد عرصه انتخابات شود.

از حضور پزشکیان با دخترش در ستاد انتخابات تا عدم کاندیداتوری فتاح در انتخابات ریاست جمهوری + عکس و فیلم

دعوت جبهه شریان از بذرپاش برای انتخابات ریاست جمهوری

جبهه شریان از مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی برای حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای دعوت به عمل آورد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذينَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ

شهادت خادم الرضا علیه السلام، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب، مردمی و پرتلاش و یاران همراه ایشان، ملت قدرشناس ایران اسلامی را غرق در ماتم و اندوه کرد؛ مردمی که با حضور کم‌سابقه‌ی خود در تشییع پیکرهای مطهر شهدا در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد مقدس بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مسئولین خدوم آن تجدیدبیعت نمودند. شهید رئیسی هم و غم خود را در راستای خدمت بی‌وقفه و صادقانه به مردم قرار داده بود و در راه صلاح و رضایت مردم خستگی نمی‌شناخت و همین مسئله موجب اقبال مردمی و تأیید الهی برای ایشان شد.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید داشته و دارند، علیرغم فقدان تلخ «خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزش»، مسیر پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی و خدمت به مردم متوقف نخواهد شد. جمهوری اسلامی ایران همواره مورد سعایت و کینه‌توزی دشمنان و بدخواهان بوده و در حال حاضر نیز به تصور باطل خود کاهش انگیزه خدمتگزاران و بالطبع عقب‌افتادگی ایران اسلامی از جریان پیشرفت و اقتدار را انتظار می‌کشند. این در حالی است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، مصائب و مسائل دشوار و بسیاری برای مردم و نظام اسلامی حادث شده اما کوچکترین خللی در نهضت پیشرفت و خدمت‌رسانی به وجود نیامده است.

در این راستا، ادامه راه نیمه تمام شهید جمهور و یاران خدومش با رویکرد تقویت نقاط قوت دولت و ترمیم نقاط ضعف آن، ضرورت دارد.

جبهه شریان بر این باور است که این مهم عزمی جدی و اراده‌ای استوار توسط مدیران جوان و کارآمد، باتجربه و انقلابی را می‌طلبد که تخصص و تعهد، توان و انگیزه و کارنامه‌ی اجرایی موفقیت‌آمیز برای رساندن ایران عزیز به قله‌های پیشرفت و افتخار را دارا باشند. در این راستا، اعتقاد راسخ داریم که جناب آقای مهندس مهرداد بذرپاش، وزیر جوان، توانمند و کارآزموده راه و شهرسازی و یار وفادار و همکار صدیق شهید رئیسی که دارای رزومه‌ای موفق، شبکه‌ای از مدیران همراه و همسو در بخش‌های مختلف کشور و دارای سوابق مدیریتی در عالی‌ترین سطوح اجرایی و نظارتی و تقنینی است، مناسبترین گزینه برای بر عهده گرفتن سکان اجرایی کشور در حال حاضر است.

لذا، جبهه شریان ضمن دعوت از ایشان جهت حضور پرقدرت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی خود را در راستای همراهی با برنامه‌هایشان در راستای تحول در حکمرانی و مشارکت مردم در شئون مختلف اداره کشور در مسیر عزتمندانه‌ی پیشرفت و تعالی ایران اسلامی اعلام می‌نماید.

گفتنی است؛ در پی شهادت آیت الله رئیسی در تاریخ 30 اردیبهشت امسال انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. روز 8 تیرماه رأی‌گیری انجام خواهد شد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات