۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۵۸۸۴۵
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

امام راحل خطوط کلی انقلاب را ترسیم کرد

امام راحل خطوط کلی انقلاب را ترسیم کرد
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه، مجتهد و اسلام شناس وارد میدان شد، گفت: امام راحل خطوط کلی انقلاب را، برای همه گروه‌ها و حرکت‌های سیاسی معین نمود.

به گزارش خبرگزاری رسا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ضمن یاد و گرامیداشت پانزدهم خردادماه و شهدای سال‌های جنگ تحمیلی، به ضرورت الگوگیری از راه امام راحل اشاره کرد و گفت: پانزده خردادماه، رهبری، اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های یک نهضت دینی و اسلامی را مشخص کرد که اگر نبود نمی‌دانستیم نهضت دینی و اسلامی به کدام سمت و سوی می‌رفت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امام راحل به عنوان یک فقیه، مجتهد و اسلام شناس وارد میدان شد و اقشار مختلف مردم به معنای واقعی کلمه به دعوت امام لبیک گفتند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) خطوط کلی انقلاب را برای همه گروه‌ها و حرکت‌های سیاسی آن دوران که ادعای مبارزه با استبداد را داشتند معین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به اینکه نگاه امام راحل بایستی برای همه ما درس و الگو باشد، تصریح کرد: امام راحل دشمن را استکبار می‌دانست که به فرمایش رهبر معظم انقلاب با ما خصومت ذاتی دارد؛ یعنی ماهیتاََ نمی‌شود به او استکبار گفت اما خصومت و دشمنی ذاتی نداشته باشد و امام با درک این مسئله، رفتارش در مقابل دشمن شجاعانه بود.

وی با بیان اینکه امام راحل دشمن را شناخته بود و هرگز از او غافل نمی‌شد، عنوان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هرگز دشمن را کوچک نمی‌دید؛ از او نمی‌ترسید، و در هیچ شرایطی از دشمن غافل نمی‌شد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بر اساس درس‌های امام خمینی(ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب می‌بایست همواره در برابر دشمن، خود را به سلاح روز تقویت کنید و آماده باشید تا نسبت به اقدامات او غافلگیر نشوید، اظهار داشت: رهبری اینطور می‌فرمایند که در برابر دشمن باید آماده و هوشیار باشید و دشمن خودتان را هرگز کوچک نشمارید.

ارسال نظرات