۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۵۸۸۶۶
حجت الاسلام رنجبر مطرح کرد؛

صبر راهبردی امام خمینی، رمز عبور از موانع انقلاب

صبر راهبردی امام خمینی، رمز عبور از موانع انقلاب
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: هر کدام از کودتاهایی که در سال‌های ابتدایی انقلاب انجام شد می‌توانست یک نظام را از بین ببرد. اما امام بزرگوار ما در سایه راهبری متصل به قرآن و نصرت و مدد الهی بر همه موانع رسیدن به قله با صبر راهبردی فائق آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی رنجبر در مراسم یادبود ارتحال امام خمینی(ره) و یادبود قیام خونین 15خرداد که در دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد، با بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی و سطوح انقلاب حضرت امام خمینی (ره) گفت: انقلاب امام هم در ساحت نظری و هم در ساحت استراتژی، عملی و در ساحت راهبری تجلی داشت. 

وی با این توضیح که امام در ساحت اندیشه در لایه موضوع و در لایه کبری و در لایه حکم، انقلاب به وجود آورد، افزود: امام در ساحت موضوع به جای ورود به موضوعات خرد و جزئی وارد موضوعات کلان مانند حکومت شدند.امام عامل مسائل خرد و جزئی را موضوع کلان رابطه با حکومت می دانستند.

مدیر گروه آموزشی مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به تمایز روش فقهی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی دین را به صورت یک اندام واره و با نگاه کلان به کلیت آن می نگریستند. و نتیجه این گونه نگاه به دین می‌شود: الاسلام هو الحکومه.

حجت الاسلام رنجبر افزود: امام خمینی(ره) مجتهدی بود که کار نظری‌اش ناظر به میدان عمل بود نه ناظر به خلأ و مسائل نظری صرف. امام برای تبدیل نظریه ولایت مطلقه فقیه به یک گفتمان، از شاگردان خود درخواست می‌کردند که این نظریه را در بین جامعه رواج دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان با اشاره به اقدامات دشمن از ابتدای شروع نهضت تا پیروزی انقلاب تا امروز برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: هر کدام از کودتاهایی که در سال‌های ابتدایی انقلاب انجام شد می‌توانست یک نظام را از بین ببرد. اما امام بزرگوار ما در سایه راهبری متصل به قرآن و نصرت و مدد الهی بر همه موانع رسیدن به قله با صبر راهبردی فائق آمدند.

ارسال نظرات