۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۵۹۲۵۶
به همت مرکز اسلامی استان کرمانشاه؛

مراسم تکریم از اساتید برتر و فرهیختگان اهل سنت کرمانشاه برگزار شد

مراسم تکریم از اساتید برتر و فرهیختگان اهل سنت کرمانشاه برگزار شد
کرمانشاه ـ به همت مرکز اسلامی استان کرمانشاه، مراسم تکریم و تجلیل از اساتید برتر و فرهیختگان اهل سنت کرمانشاه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تکریم و تجلیل از اساتید برتر و فرهیختگان اهل سنت کرمانشاه امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه شهرستان پاوه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب، مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه ملاقات ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام فاطمی نسب، مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه در سخنانی گزارشی از آخرین وضعیت کمی و کیفی مدارس علوم دینی اهل سنت کرمانشاه ارائه نمود.

در ادامه این نشست ملا قادر قادری، امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه نیز با بیان برخی از مشکلات و همچنین ارائه برخی از پیشنهادات و مطالبات در سخنانی خواستار تقویت هرچه بیشتر مدارس علوم دینی اهل سنت در منطقه پاوه و اورامانات شد.

ماموستا قادری ادامه داد: نباید در بحث مدارس دینی سنت و حتی مدارس و حوزه‌های علمیه اهل تشیع کم‌کاری‌ صورت بگیرد بنابراین لازم است که توجه خاصی به این مراکز دینی شود.

در ادامه ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره به وضعیت مدارس و طلاب اهل سنت این استان در سخنانی بر تقویت کمی و کیفی مدارس علوم دینی اهل سنت اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان مربوطه در این باره گردید.

در ادامه و تکمیل سخنان حاضرین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه درکرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم حوزه‌های علمیه در دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی عنوان داشت: حوزه‌های علمیه اهل سنت و اهل تشیع باید در کنار هم و همسو با هم تقویت شوند زیرا این مراکز مرکز تولید اندیشه و فکر می‌باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: تلاش برای جذب طلاب فرهیخته و باهوش یکی از کارهای مهم اساتید حوزوی و عالمان دینی در این دوره می‌باشد بنابراین باید تلاش کنیم که حوزه‌های علمیه را به خوبی به مخاطب بشناسانیم.

در پایان این نشست از برخی اساتید برتر اهل سنت کرمانشاه به رسم یادبود با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آورد./1400/

ارسال نظرات