۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۵۹۳۷۰
رئیس دانشگاه معارف:

نامه به دانشجویان آمریکایی نشانه زمان شناسی رهبر انقلاب است

نامه به دانشجویان آمریکایی نشانه زمان شناسی رهبر انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین شاکری با اشاره به حجم بالای اعتراضات علیه نسل کشی در غزه که از سوی دانشجویان آمریکایی صورت گرفته است، نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به این دانشجویان را نشانه زمان شناسی ایشان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری رئیس دانشگاه معارف در نشست علمی «تحلیل نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین» که در این دانشگاه برگزار شد گفت: کشور ما رئیس جمهور خود را در شرایطی که دوره مجلس هم تمام شده و عملا رئیس مجلسی وجود نداشت از دست داد اما با آرامشی که ولی فقیه از خود نشان داد، در دل توده های مردم آرامش ایجاد شد. هم ولایت فقیه برای ما نعمت بوده و هم شخص حضرت آیت الله خامنه ای نعمت بزرگی است. ایشان بیش از 80 سال سن دارد اما بهتر از هر کسی زبان جوان را می فهمد و در دیدار دانشجویان در ماه رمضان این امر به خوبی دیده می شود.

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان اروپا و آمریکا، اشاره ایشان به کتاب قرآن را مهم ارزیابی کرد و گفت: اندیشه امامین انقلاب در خصوص مسأله فلسطین در طول 45 سال گذشته تغییر نکرده است و حتی پیش از انقلاب نیز سخنرانی هایی در خصوص جنگ با اسرائیل مطرح کرده بودند. تعبیر «غده سرطانی» از امام راحل است که در ادبیات امروز جهان نیز جا افتاده است. امام خمینی هر چیزی که در نابودی اسرائیل مطرح بود را بدون ملاحظات دیپلماتیک مطرح کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسی که توانست تئوری امام در خصوص فلسطین را امتداد بخشیده و ساماندهی کند، رهبر معظم انقلاب است. در برخی تحلیل ها آمده است که «ایده خمینی توسط خامنه ای نظام سازی شده است». روزنامه گاردین گفته است که مردم ایران 100 سال آینده می فهمند آیت الله خامنه ای برای این کشور چه خدماتی کرده است.

وی با اشاره به اتهام مخالفان به شهید رئیسی در خصوص عدم فهم نظام دیپلماتیک دنیا، اظهار داشت: در درگذشت کسی که به بی سوادی در دیپلماسی متهم بود، بیش از 130 کشور پیام تسلیت داده و حدود 70 کشور نیز هیأت فرستادند. کسی که دیپلماسی بلد نباشد این همه مورد تجلیل قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری بیان داشت: در عملیات طوفان الاقصی بسیاری حماس را محکوم کردند و از روی ترس و بزدلی کشته های موشک اسرائیل را گردن حماس می انداختند؛ این بزدل ها در ابتدای انقلاب نیز انقلابی ها را محکوم کردند و حتی در خصوص جنگ نیز ما را متهم به جنگ افروزی کردند. در حالی که طوفان الاقصی توسط برخی دولت های اسلامی هم محکوم شد، مورد حمایت شدید ایران قرار گرفت و رهبری نیز در تحلیل خود اشاره کرده که در صورت عدم تحقق این عملیات، پروژه محو فلسطین ادامه پیدا می کرد.

وی با اشاره به حرکت دانشجویان آمریکایی در تبدیل جشن فارغ التحصیلی و مراسم حمایتی از فلسطین، به انتقاد از فضای دانشجویی کشور پرداخت و افزود: چندین جشن فارغ التحصیلی در کشور برگزار شده اما اثری از محکومیت نسل کشی در غزه در آن دیده نمی شود. حرکت های دانشجویی امروز آمریکا شبیه اعتراض به رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی است که در نهایت به قطع حمایت دولت آمریکا از این رژیم و سپس سقوط آپارتاید ختم شد. حرکت های اعتراضی امروز دانشجویان آمریکایی به محور رژیم آپارتاید صهیونیستی منجر خواهد شد؛ صهیونیست ها هزاران بار وحشی تر از نژادپرستان آفریقا هستند.

رئیس دانشگاه معارف با اشاره به حجم بالای اعتراضات به نسل کشی در غزه، زمان نامه رهبر انقلاب را مناسب دانست و از زمان شناسی رهبر معظم انقلاب تجلیل کرد و گفت: بالای 200 دانشگاه تحصن و اعتراض بوده و بیش از 5 هزار نفر دستگیر شدند؛ رهاورد اینها این خواهد بود که اندیشه مقام معظم رهبری در ذهن آن ها می ماند. سطح بیداری ملت ها تغییر کرده است و ما در حال حاضر شاهد بیداری نخبگانی هستیم. بحث های فلسطین به سطح اندیشمندان و نخبگان کشیده شده و بدون تعارف از آن حرف زده می شود. طرفداری از قشر مظلوم طرف درست تاریخ است.

وی در ادامه با اشاره به جدا شدن راه فضای مجازی از فضای رسانه های رسمی تصریح کرد: در دهه 60 نمی توانستیم بگوییم که عراق متجاوز است زیرا خبر از جانب تلویزیون های رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار منتشر می شد اما فضای مجازی کاری کرده که رسانه های بزرگ نمی توانند واقعیت را سانسور کنند. با اتفاقاتی که در پی طوفان الاقصی رخ داده، اوضاع جهان را باید به قبل و بعد از آن تقسیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه عملیات وعده صادق حیثیت بالایی برای جمهوری اسلامی ایجاد کرد و هیمنه پوشالی غرب و غربی ها را شکست داد، بیان داشت: جمهوری اسلامی در دفاع از طوفان الاقصی کار بسیار بزرگی کرد. بایدن از هزینه سنگین خبرداد تا همین غارغارک های ایرانی را به قول خودشان دفع کنند. این نتیجه یک اندیشه است و تجلیل مردم از شهید رئیسی و تیم آن باید در دفاع از این اندیشه کامل شود. ما به جای کدخدا خدا را می خواهیم. سه سال نفس کشیدیم و اسم برجام را نشنیدیم.

وی در پایان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری چهاردم خطاب به نامزدها در خصوص تکرار نتیجه انتخابات 92 هشدار داد و افزود: جامعه ظرفیت ندارد که غرب زده ها دوباره تصمیم بگیرند؛ اگر بخواهیم راهبرد و استراتژی رهبری بی دغدغه پیش برود باید در انتخاب خود دقت کنیم. دولت قبل با واردات چند هواپیما هزاران عکس یادگاری گرفت اما دولت رئیسی پس از خرید 50 هواپیما واکنشی نشان نداد. همه ما یک رسالت داریم و باید مواظب باشیم در چاله نیفتیم زیرا دیگر نمی توانیم تحمل کنیم. هر کس رئیس جمهور می شود نباید ریل را عوض کند.

ارسال نظرات