۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۵۹۵۵۸
حجت الاسلام بابائی مطرح کرد؛

لزوم توجه به الهیات خدمت در محافل علمی

لزوم توجه به الهیات خدمت در محافل علمی
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام خدمت به مردم را تسهیل کننده تقرب الی الله دانست و با بیان اینکه طرفدار مکتب جهادی بودن در خدمت رسانی مهم است، تصریح کرد: اگر برای رفع این معضلات و مشکلات با شتاب عمل نشود، انباشت مشکلات صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بابایی، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام صبح امروز شنبه 26 خرداد ماه در گردهمایی پنجم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت که جان خود را در راه اهداف نظام جمهوری اسلامی فدا کردند، با بیان اینکه تاکنون در مورد الهیات خدمت در محافل علمی کار ویژه‌ای صورت نگرفته، اظهار داشت: الهیات خدمت باب جدیدی در عرفان، اخلاق و فقه اسلامی باز کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام تجربه نگاری خدمت به موازات مطالعات خدمت را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و با بیان اینکه در ادبیات مقام معظم رهبری الهیات خدمت، رابطه مستقیم با خدمت به خدا و خدمت به مردم دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب خدمت به خدا را از فراز‌های دعای کمیل استخراج و خدمت به خداوند را به معنای طاعت و خدمت به خلق خدای متعال ارزیابی کردند.

حجت الاسلام بابائی در بخش دیگری از سخنان خود به تسری اعمال صالح انسان به عمل خدای متعال اشاره و با یادآوری خدمات ارزشمندی که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت داشتند، تاکید کرد: شدت تقرب حالات انسانی به حالات خدای متعال سبب می‌شود که خون، ید و روح انسانی به ثارالله، یدالله و روح الله تبدیل شود.

وی بخش دیگری از سخنان خود را به بررسی نقش خدمت به مردم و انجام وظایف اجتماعی در تقرب الی الله اختصاص داد و ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب روح خدمت را سبب تقرب الی الله دانستند، افزود: در بیانات رهبر معظم انقلاب الزاماتی برای خدمت وجود دارد، یکی از این الزامات نسبت در خدمت و مضامینی است که می‌گوید در مسیر خدمت نباید درنگ صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام خدمت به مردم را تسهیل کننده تقرب الی الله دانست و با بیان اینکه طرفدار مکتب جهادی بودن در خدمت رسانی به مردم مهم است، تصریح کرد: دنیای امروز با مسائل و مشکلات اجتماعی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و اگر برای رفع این معضلات و مشکلات با شتاب عمل نشود، انباشت مشکلات، حل آنها را با سختی بیشتر مواجه می‌کند و تدبیر مسائل اجتماعی را بی اثر خواهد کرد.

حجت الاسلام بابائی در پایان با بیان اینکه سرعت به خدمت از طریق مضامین روایی و مسائل اجتماعی نیاز به تامل بیشتری دارد، تاکید کرد: ظرفیت‌های حوزه علمیه در موضوع خدمت رسانی لازم است بیش از پیش فعال شود.

ارسال نظرات