۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۵۹۵۶۷

نامزدهای انتخابات و طرفداران از تخریب و کارهای خلاف اخلاق پرهیز کنند

نامزدهای انتخابات و طرفداران از تخریب و کارهای خلاف اخلاق پرهیز کنند
خطیب جمعه موقت کرمان با بیان اینکه طرفداران و نامزدهای انتخابات از تخریب و کارهای خلاف اخلاق پرهیز کنند گفت: مرّ قانون و اخلاق وظیفه شماست و رعایت کنید تا این دستاورد شیرین ثمرات خوبی برای آینده این ملت و مملکت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی در خطبه‌های نمازجمعه امروز کرمان که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع)، وی را بنیان‌گذار نهضت فکری شیعه دانست و بیان کرد: تشیع در زمان پیامبر ایجاد شد و ادامه هم داشت اما نهضت فکری شیعه از زمان امام باقر (ع) شکل گرفت.

وی با بیان اینکه تاسیس حوزه علمیه شیعه از اقدامات امام پنجم شیعیان است گفت: تربیت شاگردان برجسته و ممتاز برای انتقال فکر و فرهنگ شیعه به امثال ما از دیگر اقدامات این امام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صباحی با اشاره به مناظرات امام و شاگردانشان بامخالفان افزود: این گفت‌وگوها مطرح شد و فکر و فرهنگ شیعه را تبلیغ و راه شیعه را مشخص کردند و راه انحراف را بستند.

خطیب جمعه موقت کرمان به گفت‌وگوی سه عالم اهل تسنن در زمان امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و توضیح داد: امام در دیدار با این افراد فرمودند:« روز قیامت قدم از قدم برداشته نمی‌شود مگر اینکه به چند سوال پاسخ داده شود؛ نخست اینکه عمرتان را چگونه سپری کرده‌اید، اینکه مالتان را از چه راهی کسب کرده و در چه راهی خرج کردید و از محبت ما اهل بیت نیز از شما سوال می‌شود».

وی با اشاره به شهادت حضرت مسلم‌ بن عقیل در روزهای آینده گفت: حضرت مسلم پیشگامِ پیشگامان شهدای کربلا است و با شهادت مسلم ثابت شد امیدی به پیروزی نیست و اگر کسی دنبال انتقام خون مسلم بود نیز، امکانپذیر نبود؛ همچنین اگر امام حسین (ع) برای تشکیل حکومت حرکت کرده بودند، از همان‌جا باید بر می‌گشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صباحی ضمن خطاب قرار دادن هیئتی‌ها وعزاداران گفت: نسبت به حضرت مسلم بیش از این عرض ارادت داشته باشید زیرا در این مورد خیلی کوتاهی شده است؛ شاید به دلیل اینکه فرزند عقیل برادر امیرالمومنین (ع) است زیرا هر کس به هر اندازه منتسب به علی (ع) است، مظلوم است.

خطیب جمعه موقت کرمان سپس به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اشاره کرد و گفت: در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب، مردمی، مخلص و پرتلاش انتخابات زودهنگام را داریم و دستاورد مهم انقلاب اسلامی، انتخابات است.

وی افزود: قبل از انقلاب انتخاباتی نبود و بیش از ۲۰۰۰ سال مملکت شاهد داشته اما انقلاب اسلامی بعد از چند ماه برگزاری انتخابات را آغاز کرد و تعیین نوع نظام با انتخابات بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صباحی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاکمیت مردم را در همه سطوح به رسمیت شناخته است توضیح داد: از نظر نظام اسلامی، حاکمیت مردم در همه سطوح از انتخاب رهبر تا اداره یک روستا است منتهی حاکمیت مردم از طریق انتخابات تعریف شده و باید مردم حاکمیت خود را در مملکت با انتخابات به اثبات برسانند بنابراین رئیس جمهور را خودمان انتخاب می‌کنیم.

خطیب جمعه موقت کرمان بر مشارکت همگانی و حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات قیام نظام است و رهبر معظم انقلاب که نظام‌سازی را به خوبی انجام دادند، انتخابات را از ارکان مهم نظام‌مندی مملکت قرار دادند.

وی تصریح کرد: همه این مسئله را قبول نداشتند و مقام معظم رهبری در برابر این موارد فرمودند باید به انتخاب مردم احترام گذاشت و این کار را کرد و از منتخب همیشه دفاع کردند زیرا انتخاب مردم بوده و این دستاورد کمی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صباحی خطاب به مردم گفت: حتما در انتخابات شرکت کنید و هر چه مشارکت بیشتر باشد وضعیت بهتر خواهد شد. با مشارکت خودمان سطح کارآمدی نظام را بالا می‌بریم، پایداری نظام را مستحکم می‌کنیم و عزت و قدرت این مملکت را نشان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه طرفداران و نامزدهای انتخابات نیز باید فضا را گرم و با نشاط کنند و از تخریب و کارهای خلاف اخلاق پرهیز کنند گفت: مرّ قانون و اخلاق وظیفه شماست و رعایت کنید تا این دستاورد شیرین ثمرات خوبی برای آینده این ملت و مملکت داشته باشد.

ارسال نظرات