۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۵۹۵۷۴
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

شهید آیت الله رئیسی، لباس وجود به ارزش‌های اسلامی پوشاند

شهید آیت الله رئیسی، لباس وجود به ارزش‌های اسلامی پوشاند
حجت الاسلام والمسلمین مریجی اجرایی شدن برخی از عناصر ارزشی توسط مسئولین در جامعه را حائز اهمیت دانست و با بیان آثار و پیامد‌های اجتماعی اخلاص فردی، گفت: شهید آیت الله رئیسی لباس وجود به ارزش‌های اجتماعی مانند صبر و خدمت پوشاند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام صبح امروز شنبه ۲۶ خرداد ماه در گردهمایی پنجم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت که جان خود را در راه اهداف نظام جمهوری اسلامی فدا کردند، فرهنگ را عامل اساسی تشکیل جوامع انسانی دانست و با برشمردن عناصر مهم فرهنگ ساز تشکیل دهنده جوامع بشری، اظهار داشت: فرهنگ عامل اساسی برای تحقق اهداف و سعادت جوامع بشری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام فرهنگ آرمانی و فرهنگ واقعی را دو بخش اساسی فرهنگ برشمرد و بخش دیگر سخنان خود را به تحلیل و بررسی این دو نوع فرهنگ اختصاص داد و تاکید کرد: تفاوت فرهنگ آرمانی و واقعی در این است که فرهنگ واقعی لباس وجود پوشیده است و آثار و نتایج مشهودی در جامعه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی بخش دیگری از سخنان خود را به بیان مصادیقی از فرهنگ اصیل اسلامی اختصاص داد و با بیان توصیه‌ها و راهکار‌هایی برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه اظهار داشت: فرهنگ سکوت، فرهنگی مورد تاکید اسلام است ولی هنوز در جامعه اسلامی لباس وجود نپوشیده و افرادی که ساکتند مورد بی توجهی قرار می‌گیرند.

وی اجرایی شدن برخی از عناصر ارزشی توسط مسئولین را در جامعه حائز اهمیت دانست و با بیان آثار و پیامد‌های اجتماعی اخلاص فردی، گفت: شهید آیت الله رئیسی لباس وجود به ارزش‌های اجتماعی مانند صبر پوشاند و کسانی در تاریخ بودند که به جهت عدم صبر همه گذشته پرافتخار خود را از دست دادند، عمر بن سعد از جمله این افراد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در بخش دیگری از سخنان خود لباس وجود پوشاندن به برخی ارزش‌ها را نیاز جامعه اسلامی دانست و با یادآوری تلاش‌های شهید رئیسی برای فرهنگ سازی ارزش‌های ناب اسلامی در جامعه، گفت: یکی از پیامد‌های صبر مسئولین خستگی نشناسی است و این صفت در شهید آیت الله رئیسی به خوبی نمایان بود.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی در پایان ویژگی‌های مهم مسئولین در حکومت اسلامی را برشمرد و با بیان توصیه‌ها و راهکار‌هایی برای تقویت حاکمیت اسلامی، خاطرنشان کرد: جوانب اخلاقی، سازمانی، اجرایی، مدیریتی و صبر شهید آیت الله رئیسی باعث شد که کار‌های بزرگی در زمان ریاست جمهوری انجام شود.

ارسال نظرات