۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۵۹۶۰۱
حجت الاسلام سهیلی:

تشییع شهید جمهور پدیده ای خارق العاده بود

تشییع شهید جمهور پدیده ای خارق العاده بود
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با یادآوری پدیده‌های خارق العاده‌ای در تاریخ جامعه ایرانی مانند تشییع میلیونی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، گفت: حوادث و بحران‌ها برای جامعه زنده و پویا حرکت می‌آفریند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحید سهیلی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در گردهمایی پنجم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت که در سالن شهید بهشتی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت که جان خود را در راه اهداف نظام جمهوری اسلامی فدا کردند، تحلیل پدید‌ه های اجتماعی را بدون نگاه از بالا به پایین ضروری دانست و سیاه نمایی مسائل جامعه را غیر صحیح معرفی کرد.

حجت الاسلام سهیلی سرزندگی و نشاط را از ویژگی‌های بارز و ممتاز جامعه ایرانی برشمرد و با یادآوری پدیده‌های خارق العاده‌ای در تاریخ جامعه ایرانی مانند تشییع میلیونی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، گفت: حوادث و بحران‌ها برای جامعه زنده و پویا حرکت می‌آفریند، هر جامعه تاریخی مملو از فراز‌ها و فرود‌ها است و چیز‌هایی را ممکن است در این مسیر از دست دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نمونه‌های تاریخی از مشکلات و بحران‌های جوامع بشری اشاره و جامعه ایرانی را زنده، پویا و رو به جلو دانست و گفت: گاهی بحران‌های اجتماعی چراغ امید را دل مردم یک ملت روشن و فرصت‌های پیشرفت را فراهم می‌کند، جامعه ایرانی همیشه از حوادث سخت عبور و پیشرفت کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام بخش دیگر سخنان خود را به تبیین ماهیت انقلاب اسلامی در جهان اختصاص داد و انقلاب را تعقییر بنیادین نظام اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: انقلاب‌های بزرگ جهان یک شبه اتفاق نیفتادند و خیلی از کشور‌ها موفق به ایجاد انقلاب نشدند و انقلاب‌ها همیشه با التهاباتی همراه بودند.

حجت الاسلام سهیلی با تاکید براینکه تشییع میلیونی پیکر شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت نشان داد شهید جمهور در بین مردم و فرهنگ جامعه زنده و امید‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی تمام نشدنی است در ادامه تصریح کرد: ملت ایران نشان داد که در بین بین ملت‌های جهان الگو و برجسته است.

ارسال نظرات