۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۵۹۶۰۴
نورالهی امیری:

شهید رئیسی، تمدن اسلامی را یک گام رو به جلو برد

شهید رئیسی، تمدن اسلامی را یک گام رو به جلو برد
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با یادآوری خدمات ارزشمندی که شهید رئیسی در طول دوران ریاست جمهوری و قبل از آن انجام داد، تصریح کرد: مولفه‌های خدمت رسانی شهید رئیسی تعریف جدیدی از مدیریت اسلامی را نشان داد و شکاف بین مردم و مسئولین را از بین برد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، زهرا نورالهی امیری عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در گردهمایی پنجم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت که در سالن شهید بهشتی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت که جان خود را در راه اهداف نظام جمهوری اسلامی فدا کردند، تاثیر فدا شدن و قربانی شدن را در تاریخ مورد تحلیل و بررسی قرار داد و اظهار داشت: فدا شدن یعنی ذوب شدن در محبوب و در ادبیات پایداری قربانی شدن در راه هدف والا ترسیم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام مسئله قربانی شدن برای هدف والا را تضمین کننده سعادت و تعیین کننده فلسفه زندگی و نگاه به مرگ دانست و با یادآوری شهدایی که برای حفظ ارزش‌های اسلامی جان خود را فدا کردند، گفت: این طریقت‌ها مسیر تمدن را تعیین می‌کنند و انقلاب اسلامی پیشگام در عرصه ارزش‌ها و تداوم دهنده مسیری است که توسط امامان معصوم علیهم السلام تبیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین دیدگاه اومانیستی غرب به انسان و بیان تفاوت این دیدگاه با تعالیم اسلامی، تاکید کرد: قربانی شدن در طول تاریخ منشاء ایجاد اسطوره‌هایی در طول تاریخ شد و قربانی شدن یک انتخاب آگاهانه برای رسیدن به اهداف والا است، این قربانی شدن بسیاری از مخاطرات را از جوامع بشری دور کرده است.

شهید جمهور تعریف جدیدی از مدیریت اسلامی ارائه و شکاف بین مردم و مسئولان را از بین برد

خانم امیری شهادت امام حسین علیه السلام را باعث فرونشاندن غبار فتنه‌ها و جهالت‌های مردم ارزیابی کرد و گفت: قربانی شدن در حیات تمدن‌ها موثر است و انسان‌هایی که برای اهداف والا خود را قربانی می‌کنند باعث حیات انسان‌ها می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام بخش دیگر سخنان خود را به بیان ویژگی‌های برجسته شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اختصاص داد و با یادآوری خدمات ارزشمندی که شهید رئیسی در طول دوران ریاست جمهوری و قبل از آن انجام داد، خاطرنشان کرد: مولفه‌های خدمت رسانی شهید رئیسی تعریف جدیدی از مدیریت اسلامی را نشان داد و شکاف بین مردم و مسئولین را از بین برد.

وی در پایان سلوک شهید رئیسی و هدیه کردن جان خود را نشان دهنده سلوک مدیران مردمی دانست و ابراز کرد: علی رغم همه نفرت پراکنی‌ها علیه شهید رئیسی مردم از وی قدردانی کردند، شهید رئیسی تحول آفرین بود و خدمت رسانی را از پشت اتفاق‌های شیشه‌ای به میدان عمل برد.

ارسال نظرات