۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۵۹۵۸۸
حجت الاسلام اسلامی تنها مطرح کرد؛

اوج شکوه مردم در تشییع شهدای خدمت

اوج شکوه مردم در تشییع شهدای خدمت
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با یادآوری و گرامیداشت تشییع باشکوه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیس و شهدای خدمت، تاکید کرد: اوج شکوه مردم در جایی است که شکل عمومی داشته باشد و باید سیاست گذاران مردم را در دستگاه محاسباتی خود لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی‌اصغر اسلامی تنها عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در گردهمایی پنجم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت که در سالن شهید بهشتی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت که جان خود را در راه اهداف نظام جمهوری اسلامی فدا کردند، مردم را ستون دین دانست و واژه مردم را بسیار مورد استفاده در پیکار‌های انتخاباتی ارزیابی کرد.

حجت الاسلام اسلامی تنها، پاسخ به سوال مردم چیست؟ را دارای اهمیت فراوان برای درک و شناخت مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست و با بررسی و تحلیل معنا‌های واژه مردم در زبان‌های مختلف، اظهار داشت: مردم از دو واژه مرد به معنای کسی که می‌میرد و دم، به معنای بنی مرد تشکیل شده و این واژه که ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مثبت و منفی زیادی دارد به عنوان اسلحه‌ای مورد استفاده جناح‌های سیاسی مختلف قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین و توضیح واژه مردم از دیدگاه سیاسیون، خواست‌های سطحی یا خواسته‌های عمیق را در تعریف مردم از دیدگاه گروه‌های سیاسی مختلف حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: براساس دیدگاه جناح‌های سیاسی واژه مردم همیشه بخشی از ساکنان مردم را در بر نمی‌گیرد و باید تعیین شود که مردم در تشییع یا در انتخابات کدام اهمیت بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم را دو جور می‌شود معنا کرد و مردم در ذیل قرار داد‌های اجتماعی یا در لحظه انتقال از وضعیت طبیعی به مدنی قرار داد، گفت: باید صورت بندی مردم را از آنجا شروع کرد که در روز استشهاد همه بودند و در جواب به سوال «الست بربکم» همه «بلی» گفتند، آنها در وضعیت قدسی «بلی» ولی در ادامه و در وضعیت سکولار «خیر» گفتند.

حجت الاسلام اسلامی تنها بخش پایانی سخنان خود را یادآوری و گرامیداشت تشییع باشکوه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت اختصاص داد و تاکید کرد: اوج شکوه مردم در جایی است که شکل عمومی داشته باشد و باید سیاست گذاران مردم را در دستگاه محاسباتی خود لحاظ کنند.

ارسال نظرات