۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۵۹۹۱۱
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

خطبا، ویژگی های مکتب اهل بیت را برای مردم تبیین کنند

خطبا، ویژگی های مکتب اهل بیت را برای مردم تبیین کنند
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به در پیش بودن ایام دهه محرم برای سخنرانی خطبا در میان مردم به ۱۰ ویژگی مکتب اهلبیت(ع) اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در بیست و نهمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیئت رزمندگان اسلام که صبح امروز در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ایام دهه ولایت و غدیر خم اظهار داشت: در اصل غدیر هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد؛ اما در این عرصه دو شبهه وارد می کنند که اولین آن سپرسازی صحابه و عدالت آنان و ادعای فهیم بودن آنان است که باید این شبهه شکسته شده و اشتباه بودن آن برای مردم تبیین شود.

وی افزود: دومین شبهه این است که داستان غدیر مربوط به یمن است درحالی که طبق بررسی ها امیرالمومنین علیه السلام سه سفر داشتند که درگیری بین امیرالمومنین(ع) و خالد دو سال قبل از غدیر است و هیچ ربطی به غدیر و این واقعه ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به در پیش بودن ایام دهه محرم ابراز کرد: برای سخنرانی در میان مردم به 10 ویژگی مکتب اهلبیت علیهم السلام اشاره می کنم که سخنرانان می توانند هر کدام از این ها را در ایام محرم الحرام مطرح کرده و بر روی آن بحث کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی های مکتب اهلبیت علیهم السلام عبارتند از قرآن محوری ائمه که در هر وقت قرآن می خواندند. همچنین سنت محوری یعنی طبق سنت و سیره اهلبیت علیهم السلام عمل کردن، ویژگی های مکتب اهلبیت علیهم السلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه، عمل گرایی برخلاف اباحی گری، عقلانیت و تعقل، علم گرایی و سخنرانی بر اساس آگاهی، اعتدال روی، جامعیت، ولایت محوری و فتح باب اجتهاد را از جمله ویژگی های مکتب اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد.

استاد حوزه و دانشگاه علل ماندگاری عاشورا را حق محوری امام حسین علیه السلام دانست و بیان داشت: امام حسین علیه السلام بر مدار حق بود و عاشورا تک بعدی نیست و در آن همه عرصه های فرهنگی و اعتقادی وجود دارد.

ارسال نظرات