۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۳۵۳
حجت الاسلام رفیعی:

اسلام داعشی‌ها نتیجه کنار گذاشتن فرهنگ غدیر و عاشورا است/ استفاده از مویسقی در شأن مجالس عزاداری نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) در پاسخ به علت تأکید ائمه اطهار(ع) به اقامه عزا برای سالار شهیدان، گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص)، غدیر، عاشورا و ظهور چهار رکن و ستون اسلام است؛ آغاز اسلام با بعثت نبی(ع) انجام شد و اگر غدیر نبود رسالت رسول خدا(ص) ناتمام می‌ماند و اسلام بدون پذیرفتن ولایت سبب به وجود آمدن اسلام تکفیری و داعشی شده است.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص)، شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان که مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا قم برگزار شد، به پاسخ به شبهات عزاداری پیرامون امام حسین(ع) پرداخت و گفت: در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای پیرامون عزاداری برای امام حسین(ع) شبهات بسیاری مطرح می‌شود و دشمنان در اصل عزاداری برای سیدالشهدا(ع) شبهه افکنی می‌کنند.

 

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: یک از شبهاتی که در فضای مجاز مطرح شده این است که چرا برای امام حسین(ع) دو ماه عزاداری و  مراسم اربعین گرفته می‌شود در حالی که بسیاری از انبیای الهی و امامان معصوم(ع) به شهادت رسیده‌اند، اما فقط تاریخ شهادت آن‌ها ثبت شده یا مراسم مختصری برای آن‌ها گرفته می‌شود.

 

وی در پاسخ به شبهه عزاداری برای امام حسین(ع) عنوان کرد: تمام انبیای الهی و امام معصوم(ع) به عزاداری امام حسین (ع) سفارش کرده‌اند و در بسیاری از روایات ائمه اطهار(ع) آمده است که دعای زیر قبه سیدالشهدا(ع) به اجابت می‌رسد، تنها خاکی خوردن آن جایز بوده تربت کربلا است و سجده بر تربت امام حسین(ع) حجاب‌های هفتگانه را بر می‌دارد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز کرد: زمانی که امامان معصوم(ع) خواسته‌ای داشتند یا مریض می‌شدند، فردی را اجیر می‌کردند که به زیارت امام حسین(ع) برود و در بارگاه ایشان برای آنها دعا کند.

 

 

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) مردم را به گریه امام حسین(ع) سفارش کرده‌اند و فرموده‌اند در مصائب ما هم عزاداری و گریه برای سیدالشهدا(ع) را فراموش نکنید.

 

 

وی با بیان اینکه تجلیل و گرامیداشت عاشورا دفاع از اصل دین و ولایت است، گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص)، غدیر، عاشورا و ظهور چهار رکن و ستون اسلام است؛ آغاز اسلام با بعثت نبی(ع) انجام شد و اگر غدیر نبود رسالت رسول خدا(ص) ناتمام می‌ماند و اسلام بدون پذیرفتن ولایت سبب به وجود آمدن اسلام تکفیری و داعشی شده است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) اظهار داشت: استمرار بعثت، غدیر و عاشورا در ظهور امام زمان(ع) جلوه پیدا می‌کند، طبق روایات ظهور امام زمان(عج) در روز عاشور است.

 

حجت الاسلام رفیعی در ادامه سخنانش بیان کرد: «آنتوان بارا» نویسنده مسیحی است که سخنان اندیشمندان مسیحی را درباره امام حسین(ع) جمع‌آوری کرده است و در کتاب «حسین(ع) در اندیشه مسیحیت» آورده است که سیدالشهدا(ع) فقط متعلق به شیعیان و مسلمانان نیست بلکه متعلق به تمام جهانیان و ادیان است.

 

وی در بخشی دیگر از سخنانش به آسیب‌ها و آفت‌های عزاداری پرداخت و گفت: هر جریانی در طول تاریخ دچار آفت و آسیب شده است، خداپرستی، عبادت، دین و سخن دچار آسیب‌های فراوانی شده‌اند.

 

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: این آسیب‌ها از طریق دشمنان اسلام و مخالفان ائمه اطهار(ع) وارد دین اسلام شده است، همانند اینکه آنها احادیث جعلی را ساختند و این روایات را نسبت به امامان معصوم(ع) داده‌اند یا اینکه دشمنان نتوانستند در اصل قرآن تغییر ایجاد کنند اما در تفسیر آیات قرآن تحریف و آسیب وارد کرده‌اند.

 

وی در ادامه سخنانش به تحریف‌های محتوایی، روشی، اجتماعی و تحلیلی را از آسیب‌های حادثه کربلا بیان کرد و افزود: یکی از آسیب‌های محتوایی عاشورا این است که مقتل‌هایی و نوشته‌هایی از حادثه عاشورا باقی‌مانده است با تغییرهای بسیاری در میان مردم بیان می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مداحی‌ها و سخنرانی‌ها مستند و از منابع معتبر مطرح شود، گفت: مداحان و سخنرانان از بیان کردن تحلیل‌ها و مطالب نادرست، غیر معتبر و غیر مستند از نهضت عاشورا در هیأت‌های مذهبی پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام رفیعی به بیان آسیب‌ها روشی عزاداری پرداخت و بیان کرد: مـتأسفانه در برخی از هیأت‌های مذهبی با آلات موسیقی اداره می‌شود و برخی از سبک‌های مداحی­ها همانند ترانه‌های خارجی است و شعرهای سخیف و سبک درباره اهل‌بیت(ع) و اصحاب آنان بیان می‌شود که این مسأله زیبنده عزاداری امام حسین(ع) نیست.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) در ادامه سخنانش به آسیب‌های اجتماعی عزاداری‌ها پرداخت و افزود: هیأت‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در جامعه باید ترویج و گسترش یابد اما نباید این مراسم‌ها در مکان غصبی یا آب و برق غصبی اداره شود، یا اینکه نباید صداهای عزاداری سبب آزار و اذیت همسایگان شود./998/پ202/ف

ارسال نظرات