۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۵۹۹۲۴
رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور:

شهید رئیسی ویژگی‌های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را داشت

شهید رئیسی ویژگی‌های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را داشت
حجت الاسلام گواهی آیت الله رئیسی را یک انسان مومن، صادق الوعده، مجاهد، پرکار، پر تلاش، آگاه و دارای وجاهت دانست و گفت: نتیجه کارکرد‌های آقای رئیسی در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

اشاره: رئیس جمهوری در نظام اسلامی می‌تواند موفق باشد که سرباز ولی فقیه باشد، اگر کشور در این سه سال پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است و اگر از یک بحران جدی به لحاظ اقتصادی نجات و به این عزت بین المللی دست پیدا کرده است، همه اینها در سایه حرکت شهید عزیز در مسیری بود که ولی فقیه تعیین کردند؛ موفقیت‌های ما وابسته به این است که پیرو ولی فقیه باشیم، حضرت امام (ره) فرمودند: پیرو ولی فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی نرسد؛ این پیروی از ولایت فقیه در این انتخابات معنایش این است که مسئولی انتخاب شود که پیرو ولی فقیه باشد؛ اگر هر کسی هر قدر تخصص و سابقه کار داشته باشد، اما نظر خودش را بر نظر ولی فقیه ترجیح دهد، این اول بدبختی‌ کشور است؛ بنابر این باید مراقب باشیم که کسی رئیس جمهور شود که سرباز ولی فقیه باشد نه اینکه صاحب نظر برابر ولی فقیه باشد.

از این‌رو خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در راستای شاخصه‌های رئیس جمهور تراز در منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی گفت‌گویی با حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور انجام داده است که در ادامه خواهد آمد:

رسا ـ در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب رئیس جهور تراز انقلاب اسلامی چه ویژگی‌هایی دارد؟ لطفا توضیح دهید؟

امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را واجب می‌دانند و رهبر معظم انقلاب فرمودند: شرکت در انتخابات واجب عینی است، انتخابات به فرموده رهبر معظم انقلاب موجب می‌شود کشور از تفرق و تشتت نجات پیدا کند و یک همبستگی در کشور ایجاد شود و نکته دیگری که در فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) وجود دارد این است که همه باید به نتیجه انتخابات تمکین کنند و کسی که از طریق صندوق انتخاب شد رئیس جمهور همه مردم است.

در مورد اینکه شاخصه یک رئیس جمهور منتخب چه چیزی باید باشد، رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت امام(ره) در سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) فرمودند: رئیس جمهور منتخب باید مومن، معتقد به انقلاب و ارزش‌های انقلاب و پایبند به قوانین انقلاب اسلامی باشدو فردی عالم، آگاه و جهادی مانند شهید بزرگوار آیت الله رئیسی رحمت الله علیه و خستگی ناپذیر باشد.

ایشان فرمودند که رئیس جمهور منتخب باید خستگی ناپذیر و شجاع باشد و شب و روز نشناسد و باید تمام همتش را به موضوع خدمت به مردم اختصاص دهد و در حفظ منافع کشور در مقابل استکبار با قدرت بایستد و استکبار ستیز، پاکدست، ساده زیست باشد و از نکاتی که در بیانات امام رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری آمده ظاهر می‌شود که این ویژگی‌ها را باید یک رئیس جمهور در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

رئیس جمهور باید زمان را خوب بشناسد و درد‌ها و مشکلات را احساس کرده باشد و توجه داشته باشد که امروز جامعه ما به چه چیزی نیاز دارد، امروز نکته مهمی که وجود دارد، بحث معیشت مردم و مسائل اقتصادی است و رئیس جمهور باید پشت کار قوی داشته باشد تا بتواند از این جریانات اقتصادی را در کشور به نفع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی رقم زند.

رسا ـ چرا شهید رئیسی به عنوان یک استثناء در میان تمامی رئیس جمهوران انقلاب اسلامی به شمار می‌رود؟ ویژگی کلیدی او چه بود که رهبر معظم انقلاب چنین تعبیراتی را درباره او داشتند و مردم چنین بدرقه باشکوهی از او کردند؟

رئیس جمهور شهید را سال گذشته با این ویژگی‌ها کسی نمی‌شناخت و خب تبلیغات گسترده‌ای علیه ایشان در انتخابات هم کرده بودند، در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زمانیکه که ایشان وارد گود ریاست جمهوری شد حقیقتاً به آن چیزی که گفت ایمان داشت؛ یعنی اولین ویژگی شیهد رئیسی این بود که چیزی که گفته بود ایمان داشت.

آیت الله رئیسی شعار‌هایی را که داده بود بدون هیچ قید و شرطی عمل کرد، گفت ساده زیستی و ساده زیستی را رعایت کرد؛ گفت: پرکاری و برای رفع مشکلات مردم شب و روز را در داخل و خارج کشور نشناخت، نکته دیگری که وجود داشت این بود که ایشان جهان رو خوب شناخته بود؛ یعنی تعامل گسترده با کشور‌های جهان داشت و دانست که دنیا غرب یا اروپایی نیست و تمام دولت‌ها را خوب شناخته بود و فهمیده بود که چگونه باید با دنیا وارد مذاکره شود و با کشور‌های شرقی و با کشور‌های آمریکای جنوبی و لاتین، هند، پاکستان و کشور‌های خلیج فارس در این مدت کوتاه روابط بسیار حسنه‌ای برقرار کرد.

برخی‌ها گفتند اگر آیت الله رئیسی رئیس جمهور شود قطع رابطه با دنیا خواهیم داشت و دنیا هیچ رابطه‌ای با کشور ما نخواهد داشت، بعد از شهادت آیت الله رئیسی خداوند مزد زحمات ایشان را داد و مردم جانسوز برای او گریه کردند و در تمام نقاط دنیا نه در ایران برای ایشان مراسم گرفته شد.

آیت الله رئیسی نشان داد که یک انسان مومن، صادق الوعده، مجاهد، پرکار، پر تلاش، آگاه و دارای وجاهت است و ایران را دارای وجاهت کرد، رهبری فرمودند: که این وجود مغتنم، شخصیتی که واقعا برکات طولانی مدت برای جمهوری اسلامی دارد؛ امروز اگر کسی بخواد رئیس جمهور بشود باید این ویژگی‌ها را داشته باشد.

رسا ـ معیار‌های تشخیص میزان ولایت پذیری و ذوب در ولایت الهی بودن یک کاندیدای ریاست جمهوری چیست؟

مهمترین معیار این است که نگذارند حرف رهبری روی زمین باقی بماند و مهمترین مسئله این است؛ ما زمانی را پشت سر گذاشتیم که مقام معظم رهبری مطلبی را فرمودند و عصر آن روز رئیس جمهور وقت مطلب دیگری را گفت، بله در جایی اگر دیده شود مثلاً رهبری نکاتی را گفتند که شاید مصلحت نظام، مردم و انقلاب نبوده است، این سخنان شاید به جا باشد، اما رهبر معظم انقلاب همیشه نکات کاربردی، راهبردی، راهگشا و مفید را به مسئولین القا کردند.

رهبر معظم انقلاب در مدت ۳۵ سال بعد از رحلت امام خمینی (ره) هر سال شعاری را انتخاب کردند که خط مشی و نیاز کشور را نشان داد؛ مثلاً حضرت آقا در امسال تولید حداکثری را مدنظر قرار دادند و مردم را در کار‌های تولید دخیل کردند و با توجه به اینکه رئیس جمهور گذشته خلاف آن را عمل کرد، در طول سه سال گذشته شهید رئیسی آنچه که رهبری گفتند به منصه ظهور رساندند و در عرض مدت کوتاهی از عمر مسئولیتشان همه این کار‌ها را انجام دادند.

نتیجه کارکرد‌های آقای رئیسی در سال‌های آینده مشخص خواهد شد و اگر کسی همین مسیر را بتواند به خوبی با همان مجاهدت‌ها انجام دهد به نتیجه خوبی خواهیم رسید، شهید رئیسی در وسط میدان بود و هر جا که حادثه پیش می‌آمد در کنار مردم بود و اگر یک بحران اقتصادی مانند کمبود مرغ به وجود می آمد خودشان در میدان بهمن تهران حضور پیدا می‌کردند و حضور در میان مردم، بهترین تسلی برای مردم بود.

کدام رئیس جمهور در مدت سه سال ده بار به خوزستان سفر و مشکل گرد، غبار و آلودگی‌ها را حل کرد و یا کارخانه‌ای که تعطیل می شود در میان کارکنان وعده می‌دهند که تا سال آینده در چنین روزی این کارخانه افتتاح می‌شود و به وعده خود عمل می‌کنند، شهید رئیسی این ویژگی‌های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی را داشت.

ارسال نظرات