۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۶۰۰۶۸
امام جمعه سیرجان:

والدینی که صاحب فرزند چهارم شده‌اند؛ کماکان منتظر دریافت زمین دولتی هستند.

والدینی که صاحب فرزند چهارم شده‌اند؛ کماکان منتظر دریافت زمین دولتی هستند.
حجت‌الاسلام مسلمی‌زاده با انتقاد از تعلّل و ترک فعل مسئولان در تحویل زمین‌ دولتی مصوّب و رایگان برای خانواده‌های چهار فرزندی گفت: مردم سیرجان از بی‌توجهی مسئولان به این قانون، گله‌مندند.

حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده امام‌جمعه شهرستان سیرجان از استان کرمان با اشاره به موضوع واگذار نشدن زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند گفت: مجلس این قانون را تصویب کرده و به دولت نیز ابلاغ شده و دستور العمل آن به استان‌ها هم رسیده است؛ خیلی از استان‌ها و شهرستان‌ها این مسأله را با جدّیّت پیگیری کرده‌ و زمین را واگذار کرده‌اند اما در شهرستان سیرجان این وظیفه یا اصلا انجام نشده و یا به ندرت انجام شده است.
امام جمعه سیرجان افزود: مسئولان در واگذاری زمین و انجام وظیفه قانونی خود، با مردم عزیزی که صاحب فرزند چهارم شده‌اند، همراهی و همکاری نمی‌کنند و این مسأله سبب گله‌مندی مردمی شده که مرتّباً به دفتر امام جمعه مراجعه می‌کنند و از این ترک فعل مسئولان امر، ناراحت‌اند.
وی با اشاره به اینکه در خطبه‌های نماز جمعه به صراحت مطالبه‌ی مردم درباره واگذاری زمین به افرادی که دارای فرزند چهارم شده‌اند را به فرماندار و دیگر مسئولان منتقل کرده‌ام، ابراز داشت: رؤساى ادارات بنیاد مسکن، سازمان زمین و راه و شهرسازی، مسئولانی هستند که باید زمین رایگان را به مردمی که مشمول این قانون هستند، تحویل دهند که هنوز متأسفانه این امر محقق نشده است.
حجت‌الاسلام مسلمی‌زاده اجرای این قانون در شهرهای دیگر را مورد توجه قرار داد و گفت: مطالبه‌ی شدید مردم به این خاطر است که این قانون بر خلاف شهرستان سیرجان، در دیگر شهرهای استان و سایر استان‌ها در حال اجرا است؛ شاید اگر این قانون در تمام شهرها و استان‌های کشور بر زمین می‌ماند و کسی آن را اجرا نمی‌کرد، اینقدر مورد پیگیری جدی مردم در شهرستان سیرجان قرار نمی‌گرفت.
امام جمعه سیرجان با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی و وجود منابع و معادن خدادادی فراوان
در حوزه شهرستان سیرجان ابراز داشت: با چنین وضعیتی، قیمت زمین در شهرستان سیرجان از بقیّه‌ی نقاط استان کرمان، خیلی گران‌تر است و در این شرایط سخت معیشتی خصوصاً برای اقشار محروم و کم‌درآمد، این خدمت دولت، کمک قابل توجهی به چنین خانواده‌هایی خواهد بود.
وی در بیان مطالبه‌ی دیگرِ مردم گفت: از سال 1400 به بعد به ازای داشتن هر فرزند، مبلغی به عنوان وام در اختیار سرپرست خانواده قرار می‌گیرد؛ و دولت مبلغی را به ازای تعداد فرزندان مشخص کرده است و دستورالعمل آن نیز به بانک‌ها ابلاغ شده، اما در این مورد هم بانک‌های سیرجان در واگذاری وامِ فرزند آوری، با دولت و مردم همراهی ندارند.
حجت‌الاسلام مسلمی‌زاده افزود: با اینکه رهبر معظّم انقلاب (مدّ ظلّه العالی) و دلسوزان نظام بر حمایت از خانواده و موضوع جوانی جمعیت تأکید فراوان دارند؛ و دولت نیز تسهیلاتی را برای فرزندآوری خانواده‌ها اختصاص داده و خانواده‌ها به این کمک‌ها و تسهیلات دولت دلگرم شده‌اند؛ اما متأسفانه مسئولان امر و بانک‌ها به تعهدات دولتی عمل نمی‌کنند.
امام جمعه سیرجان منصب امامت جمعه را جایگاهی برای بیان مطالبات مردم از تریبون رسمی شهر عنوان کرد و افزود: طرح این مسائل از تریبون نماز جمعه وظیفه‌ی شخص امام جمعه بوده و بنده پیوسته چنین موضوعاتی را متذّکر خواهم شد تا بلکه ان‌شاءالله در آینده‌ی نزدیک همشهریان عزیز ما، شاهدِ اقدام جدّی مسئولان باشند ؛ البته باید متذکّر شوم که مسئولان امر برخی توجیهات را در این خصوص ارائه کرده ‌اند که اصلاً قابل قبول نیست. چون تصویب مجلس و ابلاغ دولت در این خصوص وجود دارد. توصیه‌ی من به مسئولان این بخش آن است که باید این ترک فعل را کنار گذاشته و اقدام لازم را انجام دهند.

ارسال نظرات