۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۶۰۰۹۵
مدیرکل زندان‌های قم خبر داد؛

اشتغال ۱۴۶۷ نفر از مددجویان در زندان‌های قم و تحصیل ۴۵۰ نفر در مدارس قرآنی

اشتغال ۱۴۶۷ نفر از مددجویان در زندان‌های قم و تحصیل ۴۵۰ نفر در مدارس قرآنی
رنجبر گفت: مدیرکل زندان‌های قم گفت: یک‌هزار و ۴۶۷ نفر از مددجویان در داخل کارگاه‌های زندان یا موسسات خارج از زندان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یک‌هزار و۴۶۷ نفر از مددجویان در داخل کارگاه‌های زندان یا موسسات خارج از زندان مشغول به کار هستند.

علی‌اصغر رنجبر مدیرکل زندان‌های قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل زندان‌های استان برگزار شد گفت: فلسفه زندان علاوه بر این که می تواند مسیر درست افراد را تعیین کند، اصلاح و تربیت نیز یکی از اهداف و وظایف آآن ها است.

وی افزود: این دیدگاه شاید با دیدگاه عموم مردم جامعه متفاوت باشد اما نگاه اسلامی و جامعه اسلامی همین است و زندان مکانی برای اصلاح تربیت و بازگشت به جامعه است.

مدیرکل زندان‌های قم بیان داشت: وضعیت رفاهی و بهداشتی زندان ها در حد مقدورات در وضعیت بسیار مناسبی است و اولویت اصلی ما بنابر سند تحول زندان ها، مسئله توانمندسازی آنان است تا خانواده آنان نیز در مشکلات قرار نگیرند.

وی افزود: امروز تعداد ۱۴۶۷ نفر از افراد در زندان ها مشغول به فعالیت و درآمدزایی برای خانواده هستند و ۶۱ خط تولید در حال فعالیت می باشند و صنعت های مختلفی در دستور کار قرار گرفته شده تا در حوزه توانمندسازی زندانیان موفقیت های بیشتری حاصل شود.

رنجبر بیان داشت: اعتبارات زندان ها پاسخگوی نیازهای هزینه های آن نیست و از مسئولان مربوط درخواست داریم تا اعتبارات این مجموعه به صورت شناور شود تا کسری های موجود جبران شود.

 وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان در زندان ها حساسیت خاصی داریم. تعداد 239 نفر از زندانی ها جرائم غیر عمد به مبلغ ۲۲۶ میلیارد تومان داشتند که به کمک خیران و مراکز مختلف، پرداخت شده و مقدمات آزادی آنان فراهم شد.

رنجبر ابراز کرد: بسته های حمایتی متعدد و بازدیدهای مختلف در طول هفته نیز یکی دیگر از فعالیت هایی است که در امور زندان ها انجام می گیرد.

وی افزود: زندان، مرکزی است که همه اقدامات مدیریتی در آن انجام می شود و باید همه خدمات لازم برای شهروندان در بیرون زندان ها، برای زندانیان نیز فراهم شود که الحمدالله این خدمات در این مراکز فراهم است.

رنجبر با بیان این‌که یکی از عوامل اصلی بزهکاری بیکاری است ابراز کرد: چند واحد صنعتی در زندان‌ها فعال است و محصولات مختلفی از جمله شوینده‌ها، نیروموتور، آبگرمکن، لباسشویی و صنعت مبلمان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که الان در زندان کار می‌کنند، پس از اتمام حبس با همین شرکت‌ها در بیرون از زندان همکاری می‌نمایند.

وی با اشاره به مزایای اشتغال زندانیان بیان داشت: زندانی در کنار شغلی که یاد می‌گیرد و با توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دریافت مدرک مربوطه، پس از اتمام حبس، می‌تواند با دریافت وام اشتغال در جامعه مشغول به کار شود و برای خانواده مفید باشد.

رنجبر در ادامه گفت: حدود ۴۵۰ نفر از زندانیان در مدارس قرآنی تحصیل می‌کنند و از یک تا ۳۰ جز حافظ قرآن هستند.

وی افزود: کسب ۱۸ مقام برتری کشوری میان زندانیان کشور، رتبه اول کشوری ریشه‌کنی بی‌سوادی و آموزش‌های سه گانه نهضت، برگزاری بیش از ۱۲ محفل انس با قرآن و تشییع ۱۱ شهید با حضور زنذانیان از جمله موفقیت‌ها و اقدامات فرهنگی در یک سال گذشته بوده است.

وی افزود: ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سه ماه اول امسال با بدهی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به کانون گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های قم اضافه کرد: به مناسبت هفته قوه قضاییه ۱۰ نفر و به مناسبت دهه ولایت نیز ۱۲ نفر آزاد شدند.

ارسال نظرات