۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۶۰۱۲۰

نشست خبری سالانه امامت برگزار شد

نشست خبری سالانه امامت برگزار شد
نشست خبری سالانه امامت که به مناسبت دهه ولایت صبح امروز در بنیاد بین المللی امامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری سالانه امامت به مناسبت دهه ولایت صبح امروز در بنیاد بین المللی امامت با حضور اساتید، طلاب، روحانیون و اصحاب خبر و رسانه برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام سبحانی رئیس بنیاد بین المللی امامت کمیت اجرایی دور‌های آموزشی بنیاد بین المللی امامت را کم نظیر یا بی نظیر ارزیابی کرد و گفت: برای اولین بار در نظام آموزشی متن‌های آموزشی آکادمیک و حرفه‌ای امامت در سطح سه نگاشته می‌شود و همچنین ۲۲ درسنامه علمی برای سطح دو در حال تدوین است.

وی در ادامه حمایت از پایان نامه‌های علمی در زمینه امامت را دستور کار بنیاد خواند و اظهار داشت: از هر پایان‌نامه‌ای که در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها در زمینه امامت نوشته و به تایید هیئت علمی بنیاد امامت برسد حمایت مادی و معنوی صورت می‌گیرد و در حال حاضر ۱۲۰ پایان نامه امامتی در حوزه و دانشگاه در حال تدوین است.

رئیس بنیاد بین المللی امامت با اشاره به اهمیت تولید دانش نامه‌ها و فرهنگ نامه‌ها در حوزه امامت، گفت: علیرغم اینکه امامت اصل اساسی اندیشه اسلامی و تشیع است در حوزه امامت فاقد دائرةالمعارف و دانشنامه هستیم. گروه دانشنامه‌ها و فرهنگ نامه‌ها در بنیاد بین‌المللی امامت راه اندازی شده است و نگارش اولین دائرة المعارف امامت با عنوان دانشنامه کاربردی امامت آغاز شده است.

همچنین در ادامه نشست حجت الاسلام مختاری مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه با بیان اینکه خاندان میر حامد حسین، خاندان علمی معروف و دارای آثار فراوان در لکهنو هند بودند، گفت: موسسه کتاب شناسی شیعه در راستای وظیفه ذاتی خود و معرفی شخصیت‌ها و میراث مکتوب شیعه از ده سال گذشته تحقیق و پژوهش‌های در زمینه تصحیح و نشر این آثار شروع کرده است و در این زمینه کتاب‌های آیینه حق نما را در دو جلد و آثار دیگر را نگارش کرده است.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه با اشاره به انتشار دو ویژه نامه مجله کتاب شیعه به مناسبت برگزاری کنگره بین‌المللی علامه میرحامد حسین منتشر، گفت: در این مجلات علاوه بر مقاله‌های پژوهشی و تحقیقی در رابطه با عبقات و علامه سید حسین چند اثر تراثی منتشر می‌شود که دو وصیت نامه از ناصر حسین و یک وصیت نامه از حامد حسین، اجازات سید ناصر حسین، سفر نامه حج میر حامد حسین از جمله آنها است.

در پایان نشست احد فرامرز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای کنگره امام رضا (ع) نسبت به شناساندن ائمه (ع) تاکید و در این راستا سه محور جنبه‌های قدسی و معنوی معصومین (ع)، نقش اجتماعی سیاسی آنان و آموزه‌های ائمه اطهار علیهم السلام را توصیه کردند، ابراز کرد: در این زمینه دو اثر به نام امام رضا علیه السلام امام هشتم و بازی سیاسی عباسیان و کتاب نظام خلقی و خلقی امام رضا (ع) منتشر شد که با استقبال خوبی از طرف مخاطبان همراه بود.

رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با تاکید براینکه راهبرد بنیاد این است که از هرگونه کار تکراری اجتناب شود، تصریح کرد: به همین دلیل استراتژی و راهبرد بنیاد همکاری جدی با مؤسسات خوش نامی است که پایبند به مبانی معرفتی و علمی هستند.

برچسب ها: بنیاد امامت
ارسال نظرات