۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۶۰۱۶۸
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

تحصیل ۸۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان

تحصیل ۸۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان
حجت الاسلام موسوی از تحصیل ۸۰۰ طلیه در مدارس علمیه خواهران لرستان خبر داد و گفت: این تعداد طلبه در سطح۲، سطح ۳ و سطح چهار در حال فراگیری علوم دینی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک عید سعید غدیر خم گفت: حوزه علمیه خواهران از حوزه علمیه برادران مستقل می باشد و با وجود اینکه جامعه الزهرا(س) در زمان امام راحل تشکیل شد، حوزه های علمیه خواهران از سال ۸۳ به صورت ساختاری منظم و تشکیلاتی راه اندازی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان به فعالیت بیش از ۴۵۰ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در استان لرستان نیز ۱۴ حوزه و مدرسه علمی تربیتی در سه سطح فعالیت دارند.

وی عنوان‌ کرد: مدارس علمیه خواهران لرستان در سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکتری) فعالیت دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، خاطرنشان‌کرد: وضعیت علمی، پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه خواهران در سطح مطلوب است.

وی تدوین ۳۲ کتاب توسط طلاب، ۵۱ پایان نامه، ۹۱۳ مقاله در سطح ۲، برگزاری بیش از ۵۰ کرسی آزاداندیشی، چاپ ۳۵ مقاله را از جمله فعالیت‌های طلاب حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و ادامه داد: ۲۸ استاد راهنمای تفسیر، کلام و فقه و اصول در استان در جمع طلاب فعالیت می کنند.

حجت الاسلام موسوی از حوزه های علمیه به عنوان کانون فرهنگی در سطح شهرستان ها یاد کرد و گفت: مراسم مختلف در مناسبت‌های متفاوت با حضور مردم در حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ ساختاری ماموریت حوزه علمیه آموزشی و پژوهشی است و آنچه به صورتی ذاتی پیگیری می‌کند، تربیت نیروی انسانی مناسب و در اختیار گذاشتن برای نهادها است، طلاب پس از فارغ التحصیلی در نهادهای مختلف همچون آموزش و پرورش، سپاه پاسداران و دیگر‌ نهادها جذب می شوند.

حجت الاسلام موسوی به وجود تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: دفاع از حریم دینی فرهنگی رسالت خطیر طلاب است و هر زمان و هرجایی که لازم باشد طلبه ها ورود پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب حوزه های علمیه خواهران بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در مراکز دینی تحصیل می کنند و طلاب غیربومی نیز به صورت رایگان از امکانات خوابگاهی استفاده می کنند، گفت: حوزه‌های علمیه بهترین جایگاه و محفل برای ورود طلبه ها و ادامه تحصیل است و خانواده ها بدون داشتن دغدغه می توانند در انتخاب مسیر طلبگی به فرزندان خود کمک کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به ارائه تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض ویژه طلاب عنوان کرد: ارائه تسهیلات در حال اجرا است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران لرستان از لحاظ مکان های آموزشی هیچ مشکلی ندارد، ادامه داد: تجهیز استادسرا و مهدکودک حوزه علمیه نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تربیت نیروی انسانی و انقلابی در حوزه علمیه خواهران اظهارکرد: تولید نیروی انسانی در حوزه علمیه صورت می گیرد و بخشی از این ظرفیت را حوزه علمیه به کار می گیرد، هم اکنون ۹۹ درصد اساتید حوزه علمیه خواهران هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه طلاب فارغ التحصیل با توجه به نیازهای جامعه در ادارات و نهادهای مختلف جذب می شوند، گفت: امسال بیش از ۴۵۰ نفر از فارغ التحصیلان حوزه علمیه جذب آموزش و پرورش شده اند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات