۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۶۰۲۲۶
به مناسبت عیدسعید غدیر خم؛

مراسم جشن و آیین عمامه گذاری طلاب در بیوت مراجع تقلید برگزار شد

مراسم جشن و آیین عمامه گذاری طلاب در بیوت مراجع تقلید برگزار شد
مراسم جشن و آیین عمامه گذاری طلاب در روز میلاد مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم جشن و آیین عمامه گذاری در روز میلاد مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) به رسم هرساله در حوزه های علمیه با حضور مراجع عظام تقلید و حضور موالیان امام علی (ع) در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

آیین عمامه گذاری از مراسم سنتی و هر ساله حوزه علمیه می باشد که طلاب پس از طی و گذراندن علوم پایه و اخذ مجوزات می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند، این مراسم در طول سال در مراسمات و اعیاد مذهبی با حضور بزرگان حوزوی برگزار می گردد، امروز نیز به مناسبت عید سعید غدیر خم در بیوت مراجع عظام تقلید حضرات آیات: نوری همدانی، جوادی آملی و شبیری زنجانی در شهر قم برگزار شد.

آئین عمامه گذاری با حضور آیت الله مکارم شیرازی

به مناسبت فرا رسیدن عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر خم مجلس جشنی با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی ساعت 10 صبح امروز در مدرسه امیرالمومنین (ع) برگزار شد. در این مراسم جمعی از طلاب به دستان حضرت آیت الله مکارم شیرازی مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند.

مراسم جشن و آئین عمامه گذاری در بیوت مراجع تقلید برگزار شد

معمم شدن طلاب جامعه المصطفی العالمیه به دست آیت الله نوری همدانی

شماری از طلاب جوان حوزه علمیه قم پیش از ظهر سه شنبه به دست حضرت آیت‌الله نوری همدانی ملبس به لباس روحانیت شدند.

در بین طلابی که در روز عید سعید غدیر خم لباس روحانیت به تن کردند جمعی از طلاب غیر ایرانی و از ملیت‌های مختلف نیز حضور داشتند.

مراسم جشن و آئین عمامه گذاری در بیوت مراجع تقلید برگزار شد

حضرت آیت الله نوری همدانی در این مراسم با دعای توفیق خدمت برای این طلاب در راستای تبلیغ دین و گسترش معارف اسلامی، پوشیدن لباس سربازی امام زمان (عج) را به آنان تبریک گفت.

در ابتدای این مراسم‌ها نیز سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در وصف امیرالمومنین علی علیه السلام و واقعه بزرگ غدیر خم مدیحه سرایی و سخنرانی کردند.

در این مراسم‌ها جمعی از مسئولان حوزوی از جمله آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و خانواده‌های طلاب نیز حضور داشتند.

مراسم جشن و آئین عمامه گذاری در بیوت مراجع تقلید برگزار شد

جشن عید ولایت در دفتر آیت الله شبیری زنجانی

صبح امروز سه شنبه ۵ تیرماه و همزمان با عید سعید غدیر خم، تعدادی از طلاب حوزه علمیه در مراسم جشن این عید بزرگ به دست حضرت آیت الله شبیری زنجانی معمم شدند.

گفتنی است، مراسم عید ولایت صبح امروز در دفاتر حضرات آیات سبحانی و جوادی آملی با حضور عاشقان و رهروان امیرالمومنین (ع) و طلاب حوزه علمیه قم نیز برگزار شد.

ارسال نظرات