۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۶۰۳۷۹

برپایی دومین جشنواره مردمی «سادات محلّه ما» در قم

برپایی دومین جشنواره مردمی «سادات محلّه ما» در قم
دومین جشنواره مردمی «سادات محله ما» در منطقه بنیاد به همت گروه تبلیغی شهید محمدرضا شفیعی برگزار شد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با دهه ولایت و عید بزرگ غدیر خم، دومین جشنواره مردمی «سادات محله ما» به همّت طلاب گروه تبلیغی جهادی شهید محمدرضا شفیعی و با مشارکت «موسسه مواسات اهل‌بیت علیهم‌السلام» و «همسایگان محلّه ما» در محلّه بنیاد قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ربانی نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین که سخنران این جشنواره بود، با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه، ماه ولایت و امامت است، گفت: در اولین روز این ماهِ عزیز، ازدواج آسمانی امیرالمومنین علی علیه‌السلام با حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام اتفاق افتاد و این خود نوید شادی‌های مکرّر در این ماه برای شیعیان بود.
 
وی هر کدام از روزهای دهه ولایت را به نوعی منسوب به ولایت علوی دانست و افزود: در چهاردهم این ماه، روز بخشش فدک به وجود نازنین حضرت زهرای مرضیه توسط رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله و نزول آیه‌ی شریفه «وَ آتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ» و در نیمه ماه، میلاد باسعادت خورشید سامرا، حضرت امام هادی علیه‌السلام اتفاق افتاد.
 
این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مسئله امام زمان ارواحنافداه با غدیر جریان پیدا می‌کند، گفت: سخن پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله در روز غدیر خم که فرمود: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ» به این معناست که هر که من مولای او هستم، علی مولای اوست، حسن مولای اوست، حسین مولای اوست و تا آخرین نفر از ائمه معصومین علیهم‌السلام، مولای او هستند.
 
رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین شخصیت امیرالمومنین علی علیه‌السلام را بین‌المللی دانست و با بیان اینکه امروز وظیفه ما شناساندن شخصیت آن حضرت به تمام نقاط جهان است، گفت: بسیاری از مسیحیانِ پیرو حضرت عیسی علیه‌السلام و یهودی‌هایِ حضرت موسی‌ علیه‌السلام و هندوها و زرتشت‌ها در عالَم، شیفته‌ی مرام و منش علی مرتضی علیه‌السلام هستند.
 
نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین به گنجینه ارزشمند سخنان امامین انقلاب پیرامون امیرالمومنین علی علیه‌السلام و ماجرای غدیر خم اشاره کرد و افزود: لازم است جهت شناخت هر چه بهتر شخصیت امام علی علیه‌السلام، از تعاریف بزرگان استفاده کنیم و کتاب‌ها و سخنرانی‌های آنان را در این خصوص، مطالعه کنیم.
 
وی اشاره‌ای هم به برپایی جشنواره‌هایی نظیر جشنواره مردمی «سادات محله ما» داشت و گفت: کار بسیار خوب و ارزشمندی است و لازم است از برادرم حجت الاسلام قادری و سایر طلابی که در مجموعه شهید محمد رضا شفیعی به این مراسمات اهتمام دارند، تشکر کنم.
 
همچنین حجت الاسلام احمد قادری مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید محمد رضا شفیعی در سخنان کوتاهی، ضمن تبریک این عید سعید، همگان را به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی در روز جمعه هشتم تیر ماه، دعوت کرد.
 
در این جشنواره مردمی که با استقبال خوب همسایه‌های محله بنیاد قم برگزار شد، کربلایی سید علی میرجعفری، گروه سرود رایت‌الهدی و تیم نوجوانان ورزش باستانی استان قم، هر کدام به اجرای برنامه پرداختند.
ارسال نظرات