۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۶۰۵۱۵

شرکت علمای خراسان رضوی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری + عکس

شرکت علمای خراسان رضوی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری + عکس
آیت الله علم الهدی، آیت الله مرتضوی شاهرودی و حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در پای صندوق های رأی، رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله مرتضوی شاهرودی و حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی با حضور در پای صندوق های رأی، رای خود را به صندوق انداختند.

رئیس جمهور آینده کشور، امانتدار سرنوشت ملت

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی صبح امروز با حضور در مسجد بناها مشهد، رأی خود را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده از حضور ارزشمند همه برادران و خواهران همشهری و هم‌استانی تشکر می کنم که مایه افتخار نظام هستند و در این انتخابات شرکت می کنند. حضور فوق العاده این مردم که ظاهراً همیشه از میانگین کشور نیز بالاتر است، مایه افتخار خراسان و خراسانی هاست و خداوند به همه عزیزان ما در این عمل خیر اجر بدهد.

م/ حضور علمای خراسان رضوی در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات، پاس داشتن نعمت این نظام اسلامی و مصداق یک کار خیر است و از خدا می خواهم که به همه عزیزان همشهری و هم استانی اجر جزیل عنایت کند. عزیزان ما با بصیرتی که دارند، فردی را انتخاب کنند که در مقام رئیس جمهور، امین سرنوشت مردم باشد و از همه مهم تر این است که هرکس از مردم، هر فرد را که انتخاب می کند، باید آن قدر او را امین بداند که سرنوشت خود، فرزندان و عائله کشور را به او امانت بدهد. از مردم می خواهم اگر در این حد فردی را امین می دانند، به او رأی بدهند.

وی ادامه داد: این جریان امین بودن خیلی مهم است چون سرنوشت مردم ما به عنوان زمینه حیات آن ها در دستان رئیس جمهور قرار می گیرد. انشالله عزیزان ما در انتخاب گزینه خود این مطلب را رعایت کنند تا عمل آن ها به عنوان یک عبادت محسوب شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تجلیل از دست اندرکاران برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان تصریح کرد: آن چه مهم است، این است که در یک مدت کوتاه و با وجود نبود فرصت، اینها توانستند همه امکانات لازم برای برگزاری یک انتخاب گسترده و باشکوه را فراهم کنند. ما امروز در شهر و استان خودمان شاهد برگزاری یک انتخابات کامل و تمام عیار هستیم درحالی که فرصت برای برگزاری آن بسیار کوتاه بوده است. از همه دست اندرکاران و مدیران این قضیه تشکر می کنم و انشالله خداوند عالم به همه آن ها اجز جزیل عنایت بفرماید.

م/ حضور علمای خراسان رضوی در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری

آیت الله مرتضوی شاهرودی رای خود را در صندوق سیار ۴۴۰ مشهد مقدس انداخت.

وی پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برای آینده کشور به درگاه خداوند دعا کرد.

 تولیت آستان قدس رضوی رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی روز جمعه در جریان انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شعبه اخذ رای ؛ مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی، یکی از شعب اخذ رای درحرم مطهر رضوی رای خود را به صندوق انداخت.

تولیت آستان قدس رضوی، در جریان شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، در مدرسه علمیه میرزاجعفر حرم مطهر رضوی گفت: قبل از اینکه صحبت خود را عرض کنم، نمی‌توانم تأسف خود را از برگزاری انتخابات زودهنگام که به‌خاطر شهادت رئیس‌جمهور عزیز و بزرگوار ما صورت گرفته است، پنهان کنم.

م/ حضور علمای خراسان رضوی در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری

وی افزود: راضی به رضای خداوند متعال هستیم و ان‌شاءالله آنچه خیر و نیکی هست، خداوند متعال برای این ملت مقرر بفرماید.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: نکته نخست اینکه این انتخابات‌ها در ایران، میراث امام بزرگوار ما و امام راحل ماست. البته نه اینکه امام(ره) حق انتخاب را به مردم اعطا کرد. حق انتخاب را خداوند به مردم اعطا کرده است و انقلاب اسلامی به‌رهبری امام‌خمینی(ره) این حق غصب‌شده و سرقت‌شده توسط حاکمان ظالم و ستمگر را، به مردم برگرداند.

وی تأکید کرد: این حق خدادادی است و خدا این را به بندگانش عطا فرموده که برای سرنوشت و آینده و کشور خود حق انتخاب داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه گفت: از سوی دیگر، جامعه زنده و بانشاط و پرتحرک، جامعه‌ای است که از حقوق خود، چه حقوق شخصی و فردی و چه مهم‌تر از آن حقوق ملی دفاع کند. جامعه‌ای که از حقوق خود استفاده نمی‌کند یا دفاع نمی‌کند و بهره نمی‌برد، آن جامعه خود را دچار خودمردگی کرده است.

وی افزود: این در شأن ملت بزرگ ایران نیست که دچار خودمردگی شود. مردم عزیز ما با حضور در انتخابات، نشاط و شور و حیات ملی را به دنیا منتقل می‌کنند و اینکه گفته می‌شود رأی یک نفر اثری ندارد، صحیح نیست.

تعداد بازدید : 1

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: رأی هر فرد، به اندازه خودش بر آینده و نشاط و پویایی جامعه و کشور تأثیرگذار است و این را باید قدر بدانیم. با شرکت در انتخابات، حیات و نشاط را به جامعه خود منتقل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شخص محترمی که نامش از درون صندوق بیرون می‌آید، رئیس‌جمهور منتخب ملت است و باید این فرصت را غنیمت بداند که همان‌گونه‌که رئیس‌جمهور شهید خدمت کرد و برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت، به مردم خدمت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: رئیس‌جمهور منتخب باید این را فرصت بداند و با خدمت هرچه‌بهتر به مردم، برای داشتن زندگی بهتر و رفاه بیشتر آن‌ها تلاش کند.

وی تأکید کرد: مردم ایران شایسته بهترین خدمت‌ها هستند. اما باید بدانیم مردم ایران مردم عزیز و عزتمندی هستند و هر خدمتی نمی‌پذیرند. خدمت به مردم باید از رهگذر عزت باشد، نه از رهگذر و موضع خفت و خواری. ملت ایران ملت سربلند و عزیز و شایسته خدمت عزتمندانه هستند. این خدمت عزتمندانه هم فقط از رهگذر توجه و اهتمام جدی به ارزش‌ها و شعار‌ها و ملاک‌های انقلاب اسلامی است.

 

ارسال نظرات