۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۶۰۶۷۷
طحان نظیف:

صحت انتخابات مرحله اول ریاست‌جمهوری به تأیید شورای نگهبان رسید

صحت انتخابات مرحله اول ریاست‌جمهوری به تأیید شورای نگهبان رسید
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: صحت انتخابات مرحله اول چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: صحت انتخابات مرحله اول چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به تأیید شورای نگهبان رسیده است و رسماً به وزارت کشور اعلام کردیم. 

وی افزود: برابر قانون فرصتی را برای دریافت شکایات قرار داده بودیم علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم شکایتی از طرف هیچ‌کدام از نامزدها به شورای نگهبان واصل نشده بود به حمدالله از طرف مردم هم نکته خاصی را با آن مواجه نبودیم.

طحان نظیف بیان کرد: سامانه مردم ناظر در اختیار مردم قرار داشت که اگر نکته‌ای، تخلفی و گزارشی را در روز انتخابات با آن مواجه بودن برای ما ارسال کنند. از طریق دبیرخانه‌ام به‌صورت حضوری اعلام کرده‌ایم اگر مسئله‌ای باشد دریافت می‌کنیم.  از طرف نامزدهای محترم نکته خاصی را دریافت نکردیم علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: از طرف مردم هم در روز انتخابات موارد جزئی انتقال‌داده‌شده بود و همان روز انتخابات پیگیری‌ها انجام شده بود با بررسی‌های جامعی که داشته‌ایم باید عرض کنم فرایند به‌صورت متقن انجام شد و با صحت مواجه شد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کردیم که انتخابات به‌دور دوم برسد. به همین دلیل پیش‌بینی لازم را انجام داده بودیم. فرآیند و روندها و کلیه مراحل نظارت را همچنان ادامه می‌دهیم. با اعلام ما مبنی بر صحت سلامت انتخابات، دو نامزد می‌توانند تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری به تبلیغاتشان ادامه دهند.

ارسال نظرات