۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۶۰۸۰۳
حجت الاسلام ارجمندفر:

شاهد افزایش مشارکت در دور دوم انتخابات خواهیم بود

شاهد افزایش مشارکت در دور دوم انتخابات خواهیم بود
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مشارکت بیشتر سبب مقبولیت و در نگاهی مشروعیت بیشتر نظام اسلامی خواهد شد، میزان مشارکت در انتخابات ۱۵ تیر را بیش از انتخابات دور اول پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست «بررسی بایسته‌های جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری» با حضور اساتید و کارشناسان طیف های مختلف حوزوی و دانشگاهی و فعالان انتخاباتی در خبرگزاری رسا برگزار شد.

دبیر جلسه سه محور را مطرح کرد و از اساتید خواست در خصوص پیامدهای کاهش مشارکت و آرایش آرای دور دوم مطالب خود را ارائه کنند.

حجت الاسلام سعید ارجمندفر فعال رسانه و پژوهشگر حوزوی در این نشست به عنوان اولین نفر سخنان خود را آغاز کرد و گفت: پس از شهادت رئیس جمهور عزیز که در حین خدمت از بین ما رفت انتخاباتی برگزار شد و در دور اول جبهه انقلاب به وحدت نرسید.

وی در خصوص ضرورت بررسی میزان مشارکت مردم بیان کرد: در تدابیری در دوره های قبل انتخابات ریاست جمهوری را با شوراها یکی کردند تا فعالیت انتخاباتی شوراها کمی در مشارکت تأثر بگذارد؛ وضعیت جامعه انقلاب وضعیت خاصی است و نکات مختلفی در خصوص این انتخابات وجود دارد اما هنوز بسیاری از مردم آمادگی حضور در انتخابات را نداشتند.

حجت الاسلام ارجمندفر فرصت یک هفته را برای بالا رفتن مشارکت مناسب دانست و گفت: مناظره های تلویزیونی بین دو نامزد و فعالیت های هر دو طرف سبب افزایش مشارکت خواهد شد؛ مقبولیت نظام و اعتباردهی به عملکرد مسؤولین نظام وامدار حضور مردم است؛ حضور ملت در احساس وظیفه عالمی که می خواهد وارد صحنه بشود تأثیرگذار است. 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه غدیر نبی اکرم بیان داشت: نبی اکرم دستور داد سه روز توقف صورت گیرد تا مردان و زنان با امیرمؤمنان بیعت کنند و این بیعت در نظام دینی جایگاه خاصی دارد. هر چه قدر این حضور قوی تر و با جمعیت بالاتری باشد مقبولیت نظام بالاتر رفته و در نظام های سیاسی مختلف این حضور قوی مشروعیت می آورد. بعد مقبولیت بسیار اهمیت دارد اما در این انتخابات یک ویژگی خاص داشت و آن هم زودهنگام بودن بود.

وی با اشاره به انتخابات های ریاست جمهوری ایران که به طور معمول 6 ماه پس از انتخابات آمریکا برگزار می شد، بیان داشت: این انتخابات پیش از انتخابات ریاست جمهوری بوده و فرصتی است که ضریب مقبولیت و مشروعیت نظام بالا رود اما اگر انتخاب درستی صورت نگیرد دوباره دچار نگرش وامداری از غرب خواهیم شد. دوباره اسیر نگاهی خواهیم شد که دنبال توپ دشمن در زمین خود بگردیم.

حجت الاسلام ارجمندفر با بیان نکته هایی در هدایت اذهان عمومی برای جبهه انقلاب، بیان داشت: طرف مقابل تلاش دارد با استفاده از ترس جلب رأی کند و در جبهه انقلاب نیز بعضی سعی کردند با تخریب جلب رأی کنند که متأسفانه سبب مردد شدن افراد در دور دوم می شود. در جبهه انقلاب اختلافی وجود ندارد و ممکن است که در روش اختلاف باشد اما بر اساس یک اصول واحد که متخذ از امامین انقلاب بوده کنشگری واحدی صورت می گیرد. باید بر روی وحدت کلمه تأکید داشته و مردم را آگاه کنیم که در سالیان مختلف انقلاب چنددرصد از مدیریت دولت دست جبهه انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه باید بر روی جوان گرایی و نخبه گرایی تأکید شود، تصریح کرد: امیدوار هستیم رئیس جمهوری خدمتگزار و پرتلاش بر مسند امور بنشیند.

ارسال نظرات