۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۷۶۰۷۹۰

برگزاری نشست «بررسی بایسته‌های جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات » در خبرگزاری رسا

برگزاری نشست «بررسی بایسته‌های جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات » در خبرگزاری رسا
نشست «بررسی بایسته‌های جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری» به همت خبرگزاری رسا، با حضور اساتید و کارشناسان طیف های مختلف حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست «بررسی بایسته‌های جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری» با ابتکار و همت خبرگزاری رسا، با حضور اساتید و کارشناسان طیف های مختلف حوزوی و دانشگاهی و فعالان انتخاباتی در خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست، حجج اسلام سعید ارجمندفر فعال رسانه و پژوهشگر حوزوی، بهزاد زارع رئیس ستاد انتخاباتی زاکانی در قم، قاسم ابراهیمی پور عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی، سعید عبدالهی رئیس مؤسسه رسانه ای زمانه، محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و دکتر امیر سیاه پوش عضو هیأت علمی دانشگاه معارف به ارائه بحث پرداختند.

دبیر نشست نیز حجت الاسلام رضا مهوشی از پژوهشگران مؤسسه امام خمینی(ره) بود که سه محور بررسی عوامل کاهش مشارکت، آرایش آراء در دور دوم و بایسته های جبهه انقلاب در انتخابات را مطرح کرد تا اساتید در حول این مباحث مطالب خود را ارائه دهند.

حجت الاسلام ارجمندفر با بیان نکته هایی در هدایت اذهان عمومی برای جبهه انقلاب، بیان داشت: طرف مقابل تلاش دارد با استفاده از ترس جلب رأی کند و در جبهه انقلاب نیز بعضی سعی کردند با تخریب جلب رأی کنند که متأسفانه سبب مردد شدن افراد در دور دوم می شود. در جبهه انقلاب اختلافی وجود نداشته بلکه ممکن است در روش اختلاف باش و همه گروه ها بر اساس یک اصول واحد که متخذ از امامین انقلاب بوده کنشگری متفاوتی صورت می دهند.

وی با بیان اینکه رأس دولت ها در طول 32 سال در اختیار جبهه اصلاحات بوده است، تصریح کرد: باید روی وحدت کلمه تأکید داشته و مردم را آگاه کنیم که در سالیان مختلف انقلاب چنددرصد از مدیریت دولت دست جبهه انقلاب بوده است.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه در مناظرات ترامپ و بایدن سر سوزنی اختلاف در خصوص برخورد با ایران و بازی در زمین طرف مقابل دیده نمی شود، افزود: هدف مشترک بایدن و ترامپ در یک اختلاف سلیقه هیچ تفاوتی با هم ندارد و فقط در شدت برخورد با ایران اختلاف دارند. متأسفانه در کشور ما در خصوص برخورد با آمریکا چنین نیست و تفاوت جریان غرب‌گرا در حد یک اختلاف سلیقه نیست و در کارنامه خود بارها اثبات کردند. در خرداد 76 «درود بر سه سید فاطمی، خمینی، خامنه ای، خاتمی» شعار غالب بود که چندی بعد پایبندی به آرمان های امامین انقلاب دیده نشد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در ادامه پیش بینی خود را از انتخابات بیان داشت و افزود: معمولا در دور دوم مشارکت کاهش پیدا می کند اما شور انتخاباتی نسبت به قبل بیشتر شده است و احتمالا با توجه به شور انتخاباتی و ریزش طبیعی، مشارکت تغییر نمی کند؛ رقابت بسیار نزدیک است و هر دو طرف بر روی جذب آراء آقای قالیباف متمرکز شده و برخی نیز تلاش دارند که رأی قومیت ها را جلب کنند. در دور دوم رقابت تنگاتنگ و بسیار حساس است اما خطر نیز دیده می شود از این رو نمی شود دست روی دست گذاشت.

حجت الاسلام عبدالهی نیز در سخنان خود اظهار داشت: ولی جامعه از ما افزایش مشارکت را خواست اما ما تلاشی برای تبعیت از ولی نکردیم که تنبیه شده ایم اما باز یک هفته شانس آوردیم. ما باید مشارکت را بالا ببریم. ما از شبکه بسیار گسترده و پیچیده ای برخورد هستیم که از آن بهره مند نشدیم و امیدواریم ظرفیت این شبکه در دور دوم فعال شود.

دکتر سیاه پوش در اظهارات خود مشارکت را بالای 50درصد پیش بینی کرد و افزود: در این انتخابات فضای ماکیاولیستی را شاهد هستیم که در انتخابات های پیش آن را تجربه نکرده بودیم. تلاش کردیم که پاره کردن یکدیگر در جبهه انقلاب رخ ندهد اما امیدواریم این نزاع ترمیم شود. آقای جلیلی انسان منزه و پاکی است و از طرفی آقای قالیباف دارای سابقه درخشانی در انقلاب است و تخریب این دو، نوعی سرمایه سوزی است.

حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا به عنوان سخنران پایانی این نشست به علل کاهش مشارکت اشاره کرد و افزود: 4 دسته علت می توان برای کاهش مشارکت عنوان کرد. نسخه هایی که برای مردم بیان شد در خلق امید ناتوان بودند. اصناف مختلف مردم انتظارات مختلفی دارند به این صورت که مباحث مربوط به حجاب و فیلترینگ دغدغه نسل جدید شده است اما پدران اینها دغدغه معیشت دارند.

وی با بیان اینکه فتنه مهسا امینی بخشی از علت کاهش مشارکت بود، بیان داشت: آسمانی کردن شهادت رئیسی آن را دست نیافتنی کرد. صداوسیما در فعالیت های انتخاباتی توانست مردم سالاری که مد نظر امام و رهبری بوده را پررنگ کند زیرا در انتخابات کشورهای دیگر یک هنرپیشه می تواند با جلب عواطف رأی بیاورد اما با برنامه های کارشناس محور از سوی رسانه ملی دست خالی طرف مقابل رو شد و نامزدهای جبهه انقلاب با برنامه وارد شدند.

مشروح این نشست به زودی تقدیم مخاطبان می شود.

ارسال نظرات