۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۶۰۹۱۹
بیانیه؛

مشارکت حداکثری، مسئولیت اجتماعی تمامی نهادهای مردمی

مشارکت حداکثری، مسئولیت اجتماعی تمامی نهادهای مردمی
طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه ای به مناسبت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تمامی نهادهای مردمی را به مشارکت حداکثری و مسئولیت اجتماعی دعوت کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه ای به مناسبت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تمامی نهادهای مردمی را به مشارکت حداکثری و مسئولیت اجتماعی دعوت کردند که متن آن به این شرح است:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ: در حقیقت ‏خدا حال قومی را تغییر نمی‏ دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند (رعد، ۱۱) ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِعْمَهً أَنْعَمَهَا عَلَی قَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ: این به خاطر آن است که خداوند هیچ نعمتی را که به گروهی داده تغییر نمی‏دهد جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند، و خداوند شنوا و داناست. (انفال، ۵۳) مردم باید آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند و انتخاب کنند.

انتخابات جلوه‌ بسیار زیبا و جذاب از مشارکت عمومی است؛ مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوبِ خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند. (مقام معظم رهبری)

مردم سالاری دینی و نقش آفرینی موثر مردم در تعیین سرنوشت خود از دستاوردهای بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (قدس) است که پاسداشت از این افتخار و ارزش ملی مسئولیتی اجتماعی است که بر عهده همه مردم، نهادهای مدنی، حاکمیت سیاسی، همه تشکل‌ها و در رأس ایشان علماء، اندیشمندان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی است.

بدین منظور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با توجه به وضعیت مشارکت در دور اول و لزوم تبیین اهمیت و ارتقای مشارکت آحاد مردم و بیان آثار داخلی و بین‌المللی حضور حداکثری، عمل به این تکلیف و مجاهده اجتماعی را مورد اهتمام قرار داده و با همراهی مبلغان محترم به تبلیغ این امر مهم پرداخته و مانند سایر عرصه‌های خدمات اجتماعی چون خدمت‌رسانی برای آسیب‌دیدگان سیل و زلزله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و... در خدمت به مردم، جامعه و نظام اسلامی پیشقدم گردیده و بر همین اساس همه جریانات سیاسی، احزاب و صاحبان رأی و قلم را در مسیر ارتقای مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی فرا می‌خواند.

حوزه‌ علمیه، ضمن همراهی با همه کنش‌گران این عرصه سرنوشت‌ساز، اعم از طلاب و فضلای وظیفه‌شناس و همه دانشگاهیان تلاشگر، اصناف، فرهنگیان، نخبگان، زنان و مردان و عموم مردم شریف ایران اسلامی، ضمن تحفظ بر اصل مسأله مشارکت حداکثری از همه رسانه‌ها و اصحاب خبر و اطلاع رسانی و مجاهدان جهاد تبیین بابت رعایت امانت و صداقت و اخلاق حرفه‌ای نهایت سپاس و امتنان را داشته و برای همه مساهمان و همراهان و حامیان، آرزوی توفیق و عزت و سربلندی و آینده‌ای پر افتخار و درخشان برای ایران اسلامی را دارد.

ارسال نظرات