۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۷۶۰۹۶۲

کتاب طنز «گاو و فلفل» توسط انتشارات کتابستان منتشر شد+ لینک خرید

کتاب طنز «گاو و فلفل» توسط انتشارات کتابستان منتشر شد+ لینک خرید
کتاب طنز «گاو و فلفل» روایت طنزآمیز سفر چند مبلّغ دینی به کشور هندوستان است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب طنز «گاو و فلفل» به قلم علی بهاری از اعضای کانون نویسندگان حوزوی و روایت طنزآمیز سفر چند مبلّغ دینی به کشور هندوستان است.

در معرفی این اثر آمده است: تا دلتان بخواهد سفرنامه‌های اخلاقی، تربیتی و عرفانی داریم. شاید کمی تا قسمتی پدران قاجاریمان سعی کردند قد بضاعتشان لحنی طنازانه در سفرهایشان داشته باشند، اما باز هم در کتابخانه‌ها جای سفرنامه‌های طنز خالی ا‌ست. سفرنامه «گاو و فلفل» روایتی کوتاه، پرشوروشَر و جذاب از سفر هشت طلبه جوان و دو استادشان به هندوستان برای تکمیل دوره زبانی انگلیسی و در اصل جهاد حق علیه ‌باطل است.

«گاو و فلفل»، اولین کتاب «علی بهاری» است. طلبه‌ای که اهل ادبیات و نوشتن است. او در سفرنامه جمع‌وجورش سعی کرده تا هرچه که از هند و شرایط اجتماعی آن می‌بیند را عیناً و با چاشنی طنز برای مخاطب تعریف کند.

برشی از کتاب: 

در آکشاردام هم مانند بقیه معابد، بایـد کفش ها را در میآوردیم. تابلوهایی زیبا بر روی دیوارها نصب شده بود که توجه هر بیننده ای را جلب میکرد و بت هایی زیباتر که هندوها آنها را می پرستیدند در کنار بت بزرگشان مراسم عبادی برپا بود.

مردم حاضر، خال قرمز میان دو ابرویشان گذاشته بودند و همنوا با خواننده، دست می زدند. ما هم به میان جمعیت رفتیم و شروع کردیم به دست زدن.

مجلس که گرم شد، یکی از بچه ها بلند گفت «ماشالا» و آن یکی فریاد زد: رحمت خدا به این ناله ها از گوشه دیگری صدای ایشالا بلا نبینی بلنـد شد.

یک دفعه جوگیر شدم و گفتم:

رفقا با ذکر صلوات یک قدم بیایید جلو مردم دم در تو سرما وایسادن و بچه ها صلوات دهلی شکن فرستادند. اینجا بود که احساس کردم ماندن به صلاح نیست و به زودی حراست حرم آکشاردام بازداشتمان میکند.

به بچه ها گفتم بزنیم به چاک و زدیم.

گاو و فلفل به تازگی از سوی انتشارات کتابستان معرفت در 160 صفحه منتشر شده است و می‌توانید آن را از اینجا تهیه کنید.

ارسال نظرات