۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۶۰۹۸۰
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

برخی از تداوم گفتمان شهید رئیسی و پایان جریان غربگرا در هراسند

برخی از تداوم گفتمان شهید رئیسی و پایان جریان غربگرا در هراسند
حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: برخی از این واقعیت در هراسند که تداوم رویکرد و گفتمان شهید رئیسی پایان جریان غربگرا در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در همایش طلایه داران تبلیغ در تبریز اظهار داشت: طبق روایات پیش از آمدن امام زمان (عج) پرچمی در ایران بلند می شود که به دست منجی عالم بشریت خواهد رسید و حکومت ولایی جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت شیعی جهان است که زمینه ساز ظهور خواهد بود. 

وی ادامه داد: بر همین اساس باید یک مهم در دستور کار این حکومت ولایی باشد و آن تولید قدرت و گرد آوردن عِدّه و عُدّه برای امام زمان (عج) است چرا که ائمه پیش از ایشان این یاران را نداشتند و اگر ولی خدا یار نداشته باشد یا سر در چاه فرو می برد یا تبعید می شود و یا سرش بالای نیزه ها می رود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان شد: با وجود تمام مشکلات و فشارهای درونی و بیرونی و نفوذی ها، در ۴۵ سال قدرت عظیمی برای جمهوری اسلامی تولید شده و اکنون ۳۰ کشوری برای خرید پهبادهای ایرانی به صف ایستاده اند که در زمان جنگ حاضر به فروختن سیم خاردار به ایران هم نبودند.

وی ادامه داد: روسیه به عنوان دومین ارتش قدرتمند دنیا تنها یکی از این کشورهاست و اگر امروز چین و روسیه شجاعت و جرأت ایستادن در مقابل آمریکا و ناتو را پیدا کرده اند، الهام گرفته از اقدامات جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به یکی از مصاحبه های رییس جمهور روسیه گفت: پوتین می گوید ایران قدرت اول منطقه است و اگر می خواهیم در جنگ اوکراین برنده شویم، باید در کنار ایران بایستیم و این نتیجه عملیات هایی چون حمله به عین الاسد و یا وعده صادق است آن هم در شرایطی که پس از جنگ جهانی هیچ کشوری جرات حمله مستقیم به آمریکا را نداشته و در ۶۰ سال تاسیس غده سرطانی صهیونیسم کسی فکر حمله به این رژیم را هم نمی کرد.

وی اضافه کرد: پس از شهادت شهید رییسی و همراهان خدوم وی بخش قابل توجهی از مردم دنیا عزادار بودند و کشوری مانند هند با اکثریت غیرمسلمان عزای عمومی اعلام کرد و حتی نمایندگان آمریکا و انگلیس در سازمان ملل یک دقیقه به احترام این شهدا ایستادند و این نتیجه تولید قدرتی است که در طول این سالیان صورت گرفته و بر همین مبناست که مقام معظم رهبری در نامه اخیرشان به دانشجویان آمریکا و اروپا حتی آنان را نیز جز محور مقاومت قلمداد کردند.

این استاد حوزه های علمیه اظهار داشت: رحمت خدا بر شهید سلیمانی که با گسترش این نگاه و فکر بلند زمینه ساز اجماع همه آزادی خواهان، حق طلب ها و ظلم ستیزان عالم برای دفاع از حق و آن هم نه تنها از بین شیعه و سنی بلکه از بین مسیحیان و یهودیان شد و درود بر شهید رییسی که این جبهه جهانی مقاومت را به شدت تقویت کرد.

وی ادامه داد: بدون شک گسترش جبهه مقاومت تا اروپا و آمریکا و انجام عملیات هایی چون وعده صادق در دولتی که به دنبال مذاکره بود و از نوشتن شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا بر روی موشک ها بر می آشفت، به هیچ‌ وجه امکان پذیر نبود و تحقق منویات تمدنی مقام معظم رهبری در دوره دولت شهید رئیسی و دیپلماسی عزتمند و شجاعانه کشور با هدایت شهید امیر عبدالهیان اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی خاطر نشان شد: بر اساس نظر همه کارشناسان و اندیشمندان سیاسی، آمریکا هیمنه ابرقدرتی خود را از دست داده و تنفر جهانی علیه آمریکا و اسرائیل ایجاد شده و این در حالی است که تصور چنین شرایطی در ۲۰ سال پیش غیرممکن بود و در سه سال گذشته و با مجاهدت های سربازگونه شهید رییسی شرایط به گونه ای تغییر کرد که رهبری در هر یک از این سه سال وعده از نزدیک شده به قله و فراهم شدن زمینه های ظهور خبر می دادند.

وی گفت: شهادت شهید رئیسی و همراهان وی همانند همه اتفاقات و مصائب بزرگی که در تاریخ انقلاب اسلامی بر این کشور و نظام وارد شده، این مصیبت نیز مایه جهش و گشایشی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و در چنین شرایطی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به معنای واقعی جنگ حق و باطل است چون برخی ها به اسم یک نامزد مشخص وارد صحنه شده اند که می هراسند سفیدی عملکرد شهید رییسی سیاهی کارنامه و اقدامات آنها را عیان کرده است.

این مدرس اخلاق تصریح کرد: این طیف دریافته که تداوم رویکرد و گفتمان شهید رئیسی پایان جریان غربگرا خواهد بود و بر همین اساس با تابلویی به اسم یک نامزد وارد صحنه انتخابات شده اند تا زمینه را برای ایجاد برخی بحران ها و زمینه سازی برای تغییر قانون اساسی در دوران ریاست جمهوری این فرد فراهم کنند، اگر چه حتی شاید آن نامزد به ظاهر خود فردی سالم باشد.

وی تاکید کرد: کاهش مشارکت در دور اول انتخابات نیاز به آسیب شناسی دارد چون این امر برای عده ای به منزله عدم پشتوانه مردمی نظام و در نهایت بهانه ای برای عبور از قانون اساسی و حتی رهبری است، موضوعی که همین چند روز پیش و در تبلیغات انتخاباتی توسط برخی چهره های جریان افراطی غربگرا به صراحت مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: اگر در مناظرات از نهج البلاغه صحبت می کنیم باید توجه داشته باشیم که امیرالمومنین (ع) از اشراف و اشرافی گری دوری می کرد و این نمی شود که از نهج البلاغه علی (ع) دم بزنیم اما همه اشراف و نفرات جریان زور و قدرت در خیمه و اردوگاه انتخاباتی ما جمع شوند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات