۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۷۶۱۴۹۷
آیت الله حسینی بوشهری:

از موازی کاری در فعالیت‌های جهادی پرهیز شود

از موازی کاری در فعالیت‌های جهادی پرهیز شود
رئیس جامعه مدرسین در توصیه‌ای به گروه‌های جهادی در جهت پرهیز از کارهای تکراری گفت: هر کاری نیاز به ارزیابی دوره‌ای دارد و لازم است با شناسایی نقاط قوت و ضعف، یک بازتعریفی نسبت به اولویت‌های کاری مربوط به خود انجام دهید

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دکتر بوربور مسئول گروه مدیریت جهادی نجوا، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین – علیه السلام – برای این مجموعه جهادی و دست اندرکاران مربوطه آرزوی موفقیت در این مسیر مقدس و ارزشمند نمود.

وی افزود: نفس کار جهادی فارغ از فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، امری مقدس است و براساس روایات وارد شده نیز نیت مؤمن نیکوتر از عمل اوست لذا نیت شما برای انجام کارهای جهادی امری پسندیده به شمار می‌رود.

جهاد تنها در جهاد نظامی خلاصه نمی‌شود

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: براساس آیه شریفه قرآن کریم «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» جهاد تنها در جهاد نظامی خلاصه نبوده و جهاد در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، جهاد در راه عبودیت خدا و معاشرت با مردم را نیز شامل می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در فضای فرهنگی کشور جهاد تبیین کار بسیار مهمی بوده و گاهی اثر آن از کارهای عملیاتی بیشتر است و سبب باز شدن گره‌های ذهنی افراد می‌شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب – مدظله العالی – اکنون جنگ شناختی و ادراکی در جامعه، مانع فهم بسیاری از مسائل شده لذا فعالیت شما در این زمینه کار ارزشمندی است.

از موازی کاری در فعالیت‌های جهادی پرهیز شود

وی با اشاره به اهمیت هویت ایرانی به عنوان یک مقوله فرهنگی افزود: دشمن در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و می‌طلبد مراقبت کنیم تا این هویت دینی و عاشورایی و ایرانی در جامعه از بین نرود.

آیت الله حسینی بوشهری در توصیه‌ای به این مجموعه جهادی درجهت پرهیز از کارهای تکراری ابراز داشت: هرکاری نیاز به ارزیابی دوره‌ای دارد و لازم است شما با شناسایی نقاط قوت و ضعف، یک بازتعریفی نسبت به اولویت‌های کاری مربوط به خود انجام دهید تا موازی کاری صورت نگرفته و ظرفیت‌های خالی در کشور تکمیل گردد.

جزئیات طرح «دولت یاری»

وی خاطر نشان کرد: طرح «دولت یاری» که در دستور کار شماست طرح بسیار خوبی است. به این صورت که شما مشکلات و آسیب‌ها را شناسایی کرده و در ادامه، دولت و وزارتخانه‌ها را به سمت آن سوق دهید و خودتان نیز به عنوان گروه جهادی کار در میدان را در دست گرفته تا مشکل به سامان برسد.

لزوم گسترش فعالیت‌های جهادی در سراسر کشور

وی با اشاره به وجود زمینه فعالیت‌های جهادی در سراسر کشور اظهار داشت: همین حواشی شهر تهران خانواده‌هایی که دچار مواد مخدر و آسیب شده‌اند تا سیستان و بلوچستان، نیاز به کارهای زیادی دارند و لازم است بعد از گذشت سال‌های متمادی، فکری اساسی برای این مناطق کرد.

عدم مدیریت صحیح دربرخی زمینه‌ها مشکل اساسی کشور

استاد حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از برخی مدیریت‌ها در کشور افزود: به عنوان نمونه علی‌رغم وجود تعداد زیادی متولی مساجد در کشور، اما هنوز مساجد ما دارای مشکلات متعددی هستند. که این نشان از نبود مدیریت صحیح در این مسائل است. پس ضروری است در زمینه فعالیت‌های جهادی نیز مدیریتی قوی صورت گرفته تا اثر آن‌ها ملموس و گره‎‌ای از کار مردم باز کند.

شایان ذکر است، در ابتدای جلسه آقای دکتر بوربور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گروه جهادی نجوا اظهار داشت: یکی از کارهای این گروه در زمینه تشویق به فرزندآوری برگزاری جلسات تبیینی برای بانوان بوده تا در این زمینه ضمن باز کردن گره‌های کور ذهنی به منویات رهبر معظم انقلاب – مدظله العالی – نیز جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظرات