۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۷۶۱۵۵۳
امام جمعه موقت خرم‌آباد: 

امربه معروف و نهی از منکر ضامن حیات جامعه است

امربه معروف و نهی از منکر ضامن حیات جامعه است
حجت الاسلام شمسی‌فر با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر ضامن حیات جامعه است، گفت: این مهم وظیفه ای همگانی است که نباید از آن غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام بهروز شمسی فر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با سفارش به تقوا گفت:ولایت‌پذیری و ولایتمداری شرط همراهی با معصومین(ع)است.

امام جمعه‌ موقت خرم‌آباد افزود: منظور از این همراهی یعنی در مسائل اعتقادی، فروع دین، احکام و مسائل اجتماعی از ائمه(ع) الگو بگیریم و در زندگی فردی و اجتماعی خویش به‌کار بگیریم.

وی به اشاره به ایام سوگواری امام حسین(ع) عنوان‌داشت: مراسم سوگواری باید همراه با شور و شعور حسینی برگزار شود.

حجت الاسلام شمسی‌فر ادامه داد: عاشورای حسینی دانشگاهی است که با بهره‌مندی از این ظرفیت باید تلاش شود که فضیلت‌ها، خوبی‌ها و ارزش ها تدریس شود و زشتی ها ترک شود.

وی عنوان‌کرد: یکی از این نشانه های خداوند گرامیداشت ایام تاسوعا و عاشوراست که باید با شکوه برگزار شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه سیدالشهدا مردم و بشریت را با خدا آشنا کرده است و از دامان شیطان نجات داده و به دامان پروردگار وصل کرده است، گفت: باید تلاش کنیم با شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا در تربیت حسینی فرزندان خود ایفای نقش کنیم و حب نبی اکرم و حب اهل بیت(ع) را در دل فرزندان خویش تقویت کنیم. 

حجت الاسلام شمسی فر هفته امربه معروف و نهی از منکر را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: از اهداف سیدالشهدا احیای امربه معروف و نهی ازمنکر بود.

وی با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی‌از منکر وظیفه ای عمومی است، گفت: نباید نسبت به عمل به این فریضتین واجب غفلت کرد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات