۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۷۶۱۵۵۶
مسئول ستاد امر به معروف شهرداری کرمانشاه:

همایش شیرخوارگان حسینی بهترین سند بر مظلومیت امام حسین و یارانش است

همایش شیرخوارگان حسینی بهترین سند بر مظلومیت امام حسین و یارانش است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی گفت: به شهادت‌رساندن طفل شیرخواره سیدالشهدا(ع) سند مستحکمی دال بر مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدرسول کرمی امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی که در سالن شهید بهشتی ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی در کشورهای دیگر هم برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده سند مظلومیت سیدالشهدا(ع) و فرزندان او تا قیامت است.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کرمانشاه افزود: اگر معاندان به هر طریق بخواهند جریان کربلا را به چالش بکشند نمی‌توانند در این مورد بحثی داشته باشند زیرا به شهادت‌ رساندن این طفل شیرخواره سند مستحکمی دال بر مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) است.

وی گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا کودک دل‌بند خود را بر روی دستانش گرفت و فرمود: لَم تَرحَموني فَارحَموا هذَا الطِّفلَ، كيف يتلذى عطشانا؛ اگر به من رحم نمی‌کنید به این کودک شیرخواره رحم کنید، مگر نمی‌بینید که چگونه دهانش را باز و بسته می‌کند؟

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: باید فلسفه این کار امام حسین(ع) و گذشتن از جان فرزند شیرخواره‌اش را بدانیم، امام به تمام روش‌ها امر به معروف کرد این حرکت ایشان نیز نوعی امر به معروف برای تحریک عواطف، احساسات و وجدان معاندان بود.

وی خاطرنشان کرد: سیدالشهدا به جبهه مقابل فرمود اگر مسلمان نیستید لااقل آزادمرد باشید، بیایید با دست خود بچه را سیراب کنید و به مادرش برگردانید.

مسئول ستاد امر به معروف شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه متوسل‌شدن به این شیرخواره باب‌الحوائج کربلا بسیار مهم است، گفت: مراجع بزرگ تقلید هم‌چون آیت‌الله بهجت(ره) می‌فرمودند هرگاه که حاجتی دارید به روضه حضرت علی اصغر(ع) متوسل بشوید.

وی در ادامه افزود: وقتی بهشتیان وارد بهشت می‌شوند به آنها گفته می‌شود «سلام‌علیکم بما صبرتم»؛ امام حسین(ع) پیام صبر را با صبر در برابر مصیبت‌هایی همچون شهادت جگر گوشش به ما مخابره کرد.

حجت الاسلام کرمی اذعان داشت: تمامی ما در دنیا در حال آزمایش و ابتلا هستیم، از کجا معلوم می‌شود که شخصی دارای نفس مطمئنه است و یا طغیان می‌کند؟ خداوند باید ما را امتحان کند تا ببیند ما به اصطلاح «چند مرد حلاج هستیم»، پس فلسفه واقعی امتحان این است.

مسئول ستاد امر به معروف شهرداری کرمانشاه گفت: اما در امتحان چه کسی سربلند می‌شود؟ جواب واضح است کسی که صبر پیشه کند؛ در زیارت ناحیه مقدسه آمده است که ملائکه به امام حسین(ع) می‌فرمایند: یاحسین! کاری کردی که ملائکه متعجب مانده‌اند.

حجت الاسلام کرمی گفت: در قرآن بیش از ۱۰۳ بار توصیه به صبر شده است مثلاً در جایی چنین آمده: بشارت بده که بهشت از آن کسانی است که صبر می‌کنند پس بنا بر توصیه‌های مؤکد در دین مبین اسلام در ابتلائات زندگی باید صبور بود. /1400/

ارسال نظرات